Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Men bestevenninnen min er ikke av de mest moderlige...det kommer nok. Hun synes selvsagt Theo er soet, og er veldig interessert i ham, men jeg synes hun oppfoerer seg litt rart mot ham noen ganger...

Jeg vil tippe hun ikke er så vant til barn. Det er sikkert mange som synes jeg oppfører meg rart mot babyer også, men når man ikke er vant til dem og knapt vet opp-ned på dem er det ikke så lett. At kvinner liksom skal skjønne ting av seg selv er nok en myte. Jeg gjør i hvert fall ikke det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer paa hvorfor Theodor ennaa ikke sover natten gjennom? Han gjorde jo det en stund. Men naa vaakner han mellom 11 og 12, og saa i tretiden, og saa klokken seks-syv. Hvis han vaakner klokken seks, faar jeg ham til aa sovne igjen etter ca. 20 minutter, hvis han vaakner syv starter vi dagen. Han virker sulten hver gang han vaakner, saa jeg ammer ham da. Han sovner igjen uten noen problemer.

Dette kunne jeg ha skrevet selv. Selv om vi noen ganger er oppe enda flere ganger enn det. Men i forgårs oppdaget vi to små tenner.... Så jeg er på en måte glad for at jeg ikke har valgt å plutselig skulle venne ham av med den nattammingen. Han har nok hatt vondt i munnen sin ja. Håper virkelig det blir bedre nå da.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener alle sammen! Har ikke vaert mye innom i det siste, for vi har hatt besok. Men naa er de reist. Var veldig hyggelig aa ha dem her, hun er gravid med sitt foerste barn saa det ble mye babysnakk. Litt goey aa kunne "veilede" dem i jungelen av utstyr, barnestell osv. Og de ble helt forelsket i Theodor og ville nesten ikke reise fra ham! :rødme:

Theodor er i veldig godt humoer for tiden. Han smiler og ler nesten hele tiden, og har begynt aa faa sans for humor! Han er veldig aktiv ogsaa, og aaler seg rundt paa gulvet.

I dag skal vi dra og svoemme, bare oss to. I gaar var det babysvoemming, og jeg slapp Theodor i to sekunder under vann! Men tror ikke jeg gjoer det naar jeg svoemmer med ham alene. Skal oeve paa aa holde i baren paa kanten av bassenget og slikt.

Naa er det ikke lenge til ferien heller! Det blir deilig.

God helg alle sammen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

• 2 uker senere...

Hei alle sammen! Tusen takk for alle hilsener siden sist! Nå er det lovlig lenge siden sist her inne, har vært så mye på gang, også har jeg vært en del på Facebook og tettinntil... :sjenert: Men jeg har ikke forlatt kg, altså!!

Kom hjem fra ferie i går. Hadde en herlig uke med sol og bading på Fuerteventura. Alle tre koste seg, og Theodor elsket å hilse på masse babyer og voksne på hotellet. Han blir helt vill når han ser andre barn, særlig de som er bittelitt eldre enn ham, og prøver å kose med dem! Også prøver han å få alle til å smile til ham, og stirrer og smiler dem i senk til han får respons! Veldig artig. Men han er blitt litt mer var på at han ikke liker at jeg går ut av rommet, og sutrer litt når det skjer. Det er vel naturlig, og litt koselig synes jeg! :rødme:

Ellers driver vi og leker med tanken på å flytte...er et splitter nytt hus med fire soverom og sydvendt hage til salgs, i et hyggelig område uten noe trafikk....og vi er fristet! I morgen kommer det noen for å sette verdi på leiligheten vår, og vi skal se på det nye huset igjen på lørdag. Spennende. Og litt vemodig, jeg elsker jo utsikten her....

Sånn sovepose som du bruker, fungerer det bare hvis de sover på ryggen?

Det fungerer ved mageleie og sideleie også! Theodor sover mye på magen nå, og han klarer fint å snu seg med soveposen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å lese litt om livet dykkar att! Har fulgt litt med på tettinntil også. :) Knerten min vaknar også framleis om natta, trur eigentleg det er ganske normalt (men gleeedar meg til han søv rundt...). Hørtes herlig ut med ferie!! Det gjekk greit å reise med Theodor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...