Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Saeria og MissS: :klem:

Naa er T paa historieforeningsmoete, saa da sitter jeg her med en kopp te og tv'en i bakgrunnen. Vi rakk aa spise deilig mat foer han dro - wok med thai-inspirert saus, tofu og risnudler. Theodor sover soett. :søvn:

Vi lurer litt paa hvor lenge vi vil bo her. Pg.a. at det er en del usikkerhet rundt boligmarkedet, er vi ikke sikre paa at vi faar saa veldig god pris paa leiligheten vaar. Og det er kanskje verdt aa vente paa at boligprisene faller til aa kjoepe noe nytt. Men vi har lyst aa kjoepe et hus i Norge, i Holmestrand! Det er fin avstand til foreldrene mine, hytta og flyplassen. Og like ved fine badeplasser og turomraader. Men det blir vel ikke foer om et par aar. Jeg er saa utaalmodig, vil helst kjoepe naa! Og begynne aa planlegge innredning og oppussing....

I dag har jeg vaert kjempeflink i huset, men er ennaa ikke i maal. Tre klesvasker, oppvaskmaskin paa, ut med soeppelet, ryddet i guttepluttens klaer, sortert posten, vasket kjoekkenet, og vaert ute og handlet mat. Men maa rydde i mine klaer ogsaa.

Lurer paa hvorfor Theodor ennaa ikke sover natten gjennom? Han gjorde jo det en stund. Men naa vaakner han mellom 11 og 12, og saa i tretiden, og saa klokken seks-syv. Hvis han vaakner klokken seks, faar jeg ham til aa sovne igjen etter ca. 20 minutter, hvis han vaakner syv starter vi dagen. Han virker sulten hver gang han vaakner, saa jeg ammer ham da. Han sovner igjen uten noen problemer. Naa faar han tre maaltider per dag, kanskje jeg burde oeke til fire? Han faar groet og frukt til frokost, groennsaksmos til lunsj (noen ganger glass med kylling eller kjoett og groennsaker), og saa groet til kvelds igjen. Han drikker litt utblandet juice fra koppen sin til lunsj og kvelds. Ellers ammer jeg ham mye om dagen ogsaa.

Har sluttet aa gi ham banan, som han elsker, fordi magen hans reagerte. Ble plutselig massevis av ekle (les: groenne og slimete - beklager detaljene!) baesjebleier, og mamma mente det var bananen som gjorde det. Og ganske riktig, uten banan har magen hans det mye bedre!

Ellers er han kjempeflink til aa "krabbe," dvs. man kan vel kalle det aaling. Han kommer seg ganske langt alene naa, og ruller ikke bare fra rygg til mage, men tilbake igjen ogsaa! Og han trives med aa vaere paa magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange barn som reagerer på banan. Det er bare å prøve igjen senere tror jeg.

Ellers kanskje du skal la T ta han om natta når han våkner? Han skal ikke ha behov for å ammes om natta nå så han må bare vennes av med nattamming tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi kan jo proeve det en helg! Til helgen faar vi besok, saa jeg tror vi maa vente til helgen deretter. Takk for tipset i allefall.

I dag er det babysvoemming, gleder meg veldig! Theodor elsker aa bade i basseng, saa jeg tror det skal bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa har Theodor sovet i snart en og en halv time! I gaar sov han foerst en blund paa en og en halv time, og paa ettermiddagen sov han i nesten to timer. Er deilig aa faa litt "fri" paa dagen.

Tror jeg skal stikke innom jobben etterpaa, og snakke om arbeidstiden min. Hadde vaert greit aa vite ift. barnehagen, som vi skal besoke paa fredag. Haaper jeg kan faa til aa jobbe 3 dager i uken...hvis det blir mer, saa er jeg redd for at det blir for mye. Arbeidsdagene er lange nok i seg selv (ti timer) saa jeg vil helst ikke ha mer enn noedvendig for aa fortsette i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til vi kan begynne på babysvømming, men blir nok ikke før i januar :( pga at første kurset starter allerede i oktober. Trollet liker kjempegodt å bade.

Håper det ordner seg med jobben din på en god måte.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mamma-Pi@! :vinke:

Tror det skal ordne seg med jobben. Var innom, og byraasjefen min er veldig hjelpsom og helt paa min side. Er nemlig ikke vanlig aa jobbe deltid i selskapet der jeg jobber, saa det er lurt aa ha noen allierte med makt. Han foreslo at kanskje det var lurt aa proeve aa jobbe halve dager istedenfor tre hele, kanskje det er noe i det...blir fra kvart paa syv til tolv, ca. Men da kan jeg ikke dra paa langhelger til Norge. Samtidig er det nok bedre for Theodor aa bare ha korte dager i barnehagen, istedenfor tre lange. Faar se hva de sier.

Babysvoemmingen i dag var utrolig goey! Var jo vaar foerste gang, men det gikk kjempefint! Theodor var nok den eldste der. Jeg dukket ham under tre ganger, og han syntes det var goey. Han sparket masse, smilte og lo, og var den mest hoeylytte av alle. Og han ble "forelsket" i en liten jente der, og proevde aa ta paa henne hele tiden! :fnise: Vi skal igjen i morgen, men da paa et annet sted. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Ja, de begynner aa bli ordentlige smaa personligheter etterhvert!

Var goey paa svoemming i dag ogsaa. Theodor hadde en saann hyle-dag, hvor han hviner og skriker i hytt og vaer, og det var ganske morsomt. Da vi kom hjem fra svoemmingen var han saa trett at jeg ikke fikk gitt ham lunsj, var bare rett i seng med puppen. Og den ville han ha i nesten en time! Saa da fikk jeg meg en liten hvil jeg ogsaa.

Tror vi er veldig forelsket i hverandre, Theodor og jeg! :love: Han ser saa kjaerlig paa meg, og jeg koser masse med ham. Haaper han vokser opp til aa bli en ordentlig godgutt, som ikke er redd for aa vise foelelser og som har mye omtanke for andre! Han er kjempeglad i pappaen sin ogsaa, og lyser opp naar T kommer hjem fra jobb. Og han er ikke redd for fremmede, og smiler til alle som smiler til ham. Haaper ikke det forandrer seg, for det er saa hyggelig aa ha en blid gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellrypa: stor :klem: til deg, tenker paa dere.

Saeria: :klem: til deg ogsaa!

Er litt sliten i dag, var nemlig paa ball i gaar. T var hjemme med Theo, men han sov hele tiden jeg var borte, saa T slappet av foran tv'en. Jeg danset skotsk folkedans med menn i kilt og spiste indisk mat med bestevenninnen min og mannen hennes, og det var verdt den lange bilturen for aa komme dit. Kjoerte meg vill ogsaa, men fant veien igjen, heldigvis.

Men det tar litt paa aa vaere sent oppe, for jeg faar jo ikke tatt igjen soevnen om morgenen.

I dag gjorde vi storrengjoering, monterte tripp trappstolen (og ble kjempefornoeyde med resultatet - og Theodor elsker aa sitte i den!) og hadde lunsj paa en pub like ved med bestevenninnen min og mannen hennes.

De skal forresten sette igang med proeving! :hoppe: Haaper de lykkes fort. Men bestevenninnen min er ikke av de mest moderlige...det kommer nok. Hun synes selvsagt Theo er soet, og er veldig interessert i ham, men jeg synes hun oppfoerer seg litt rart mot ham noen ganger...i dag begynte han aa graate i bilen fordi han var overtrett, og hun sa "vaer stille" og skar grimaser mot ham! :nei: Jeg proevde aa forklare at det nok ikke hjalp, men hun paasto at det pleide aa funke paa babyer som graat...videre lurte hun paa hvorfor babyer graater, og syntes det var rart at evolusjonen ikke hadde faatt frem babyer som ikke lagde noe saerlig lyd! Hun sa det vel for halvveis spoek, men det er jo litt merkelig aa tenke saann. Tror nok hun finner ut av tingene etterhvert. Men jeg synes ikke det er saa hyggelig at folk halvveis skremmer soennen min!

Men resten av dagen var Theodor heldigvis i godt humoer, selv om han sov tilsammen under 1,5 time foer han la seg halv syv. Han sover best hjemme i sengen, saa det er mye enklere aa legge opp dagene etter hans rutiner. Det er jo det vi etterstreber, men i helgene, og naar vi har besok, er det ikke saa enkelt alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del av de rundt Tiny ja. Noen folk har noen merkelige ideer av og til.

Jeg leste feil først og trodde at det var du og T som skulle begynne å prøve igjen :overrasket::ler:

Gratulerer med 7 måneders dag i morgen forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Mrs N! Tenk at Theo er syv maaneder allerede!

Nei, proeving blir det ikke her i gaarden paa en god stund...selv om jeg egentlig har litt lyst paa to noksaa tette (og kanskje nummer tre som attpaaklatt). Men jeg har fint lite lyst til aa foede igjen...og jeg er ikke saerlig keen paa aa vaere gravid igjen heller. Ikke det at det var saa ille, var jo egentlig i god form, men jeg var sinnsykt trett til tider, og det maa vaere ganske slitsomt aa vaere gravid og i tillegg ta seg av en aktiv liten krabat. Saa vi utsetter planleggingen av nummer to en god stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...