Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Ikke for å være gledesdreper, men gir ikke allt av kål luft i magen? Det gjelder vel både blomkål, kålrot og broccoli? Bønner og erter også. Det er så forskjellig også. En vennine av meg kan spise hva hun vil. Barna har aldri reagert. Min gutt får luft med en gang av slike grønnsaker så nå spiser jeg kun kokte gulerøtter og gode salater. Det tåler han helt fint.

Vel, nå har du spist det. Går det greit så tåler han blomkål og da vet du det :)

Jeg har klart å spise omtrent det meste som gir luft i starten, så nå vet jeg godt hva hjan hyler av. Greit å prøve seg litt frem :forvirret:

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper han ikke reagerer noe mer på melken, men hvis det blir nødvendig så lag deg en liste over ting du spiser du. Heng den på kjøleskapet med klokkeslett så vet du hva det kanskje kan være.

Jeg snakket med mannen i går om at noen babyer krever mat annenhver time og at de gjerne bruker 45 min - 1 time på hvert måltid. Han hadde visst gått rundt og trodd at babyer spiser i 15 minutter hver 4-5 time :ler:

Her skal nok brystpumpen brukes så det blir rettferdig fordeling av matingen ja ;)

Har du ammepute forresten?

:vinke: Fin avatar du har faatt deg! :)

Takk! Det er fra UL i januar :)

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :vinke: Takk for koselige hilsener! :klem:

Hadde en droemmenatt i natt - ingen graating og masse soevn! :hoppe: Han vaaknet bare to ganger - klokken 4 og klokken 6 - og sovnet fort etter at jeg ammet ham. Haaper paa enda lengre sovnperioder fremover. Var litt forbauset over at han taalte blomkaalen, men det gikk jo tydeligvis fint.

Er likevel sliten i dag, men det er nok pg.a. byturen. Vi proevde aa faa bestilt pass, men det var ikke saa lett...det var passbilde-biten som viste seg aa vaere veldig vanskelig. Men jeg tror vi fikk ok bilder til slutt. Men saa viser det seg at det kan ta mange uker foer vi faar personnr. og pass, saa da bestemte vi oss for aa soeke om britisk pass i mellomtiden. Saa faar heller neste pass vaere et norsk et.

Var herlig aa trille ny vogn, og bamsegutten oppfoerte seg eksemplarisk. Han sov helt til vi gikk av bussen oppi veien, og da var det bare tre minutter til vi var hjemme.

Kom hjem til pakke i posten - nydelige ullsparkebukser fra mamma! De kommer til aa bli kjempefine aa ha fremover.

Ellers faar jeg paa meg ringene mine igjen! Tar det som et tegn paa at kroppen naermer seg normalen. Foeler meg slank i dag, har litt slapp mage, men den er ikke diger lenger. Toer fortsatt ikke aa kjoepe nye bukser, fordi a) det er deprimerende aa maatte kjoepe stoerre str. enn jeg er vant med, og b) jeg sannsynligvis (eller forhaapentligvis) ikke faar brukt dem saa lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte du å få problemer med å ha på deg ringene forresten? Jeg har fremdeles motsatt problem.. Forlovelsesringen har jeg ikke brukt siden 6. måned fordi den faller av hele tiden og bryllupsringen henger så vidt på som det er. Venter på denne magiske hevelsen i kroppen som alle snakker om, men har ikke hatt noe så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte du å få problemer med å ha på deg ringene forresten? Jeg har fremdeles motsatt problem.. Forlovelsesringen har jeg ikke brukt siden 6. måned fordi den faller av hele tiden og bryllupsringen henger så vidt på som det er. Venter på denne magiske hevelsen i kroppen som alle snakker om, men har ikke hatt noe så langt.

Motsatt "problem," du - joda, skjoenner at det er kjedelig om ringene ikke passer, men synes det er veldig ubehagelig aa ha tykke poelsefingre, saa du kan vaere glad for at du har sluppet unna til naa! ;) Jeg tror det var etter uke 30 en gang at jeg sakte, men sikkert begynte aa faa vann i kroppen. Ansiktet ble rundere og bena og hendene ble tykkere. Hadde ganske vondt i fingrene paa slutten. Det er herrrlig aa ikke vaere gravid lenger! :sjarmor:

Tror ikke alle faar vann i kroppen, da. Mamma fikk visst ikke det da hun gikk med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk, i dag er lille nevoe ett aar gammel! :legrine: Har ikke sett ham siden august, det er litt trist. Men faar forhaapentligvis sett ham i paasken! Jeg ga ham en sovepose (Grobag) som han visstnok elsker (ga den for noen uker siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har merket er at av og til trykker armbåndet seg litt inn i huden, kanskje litt lettere enn før altså, men ellers har jeg strammet inn klokken på andre hånden.

Men jeg tror jeg skal banke godt i bordet her for jeg er redd vannet kommer til denne kroppen og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hvordan går det med deg og bamsen i dag? Hatt en bra natt? :)

Nei, dessverre en noksaa daarlig natt! :tristbla: Han hadde magevondt igjen og var masse vaaken fra 3-tiden og utover. Ogsaa jeg som bare spiste pasta i gaar! Jeg skjoenner meg ikke helt paa magen hans, jeg. T mente at vi skulle la ham graate, fordi vi kom til aa skjemme ham bort hvis vi tok ham opp hele tiden, men man kan jo ikke la saa smaa barn ligge og plages uten aa faa troest? Kommer til aa fortsette aa ta ham opp naar han graater uansett hva T mener om det. Faar uansett ikke sove med et graatende barn i samme rom.

Har proevd aa sove litt paa morgenkvisten, innimellom amming, skifting av bleie og bading av Theodor. Han elsker aa bade, heldigvis. Og i dag var det helt noedvendig med et bad, for magevondten resulterte i den stoerste baesjebleien jeg noensinne har sett! :forvirret:

Tror jeg skal legge meg litt igjen, for naa sover han.

Ellers har jeg lyst til aa begynne aa sette inn bilder i albumet vaart. Men foerst - sengen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sov når du kan du :)

Og jeg ville heller ikke likt å la et så lite barn ligge og skrike. Håper magen hans blir bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligge og skrike er greit dersom det bare er trass... Men bamsen din er altfor liten til å forstå seg på noe sånt!

Han er også for liten til å bli bortskjemmt! Bare ta han opp og kos med han du! :) Så kan du fortelle T at undersøkelser viser st barn som blir trøstet gråter mye mindre totalt enn barn som får ligge og skrike. (Over tid, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankegangen til pappa T er nok riktig - men gjelder nok ikke før lille T blir større og skjønner mer tror jeg. ;) Nå er jo gråtinga hans et tegn til deg at han trenger deg - så jeg syns du skal ta han opp med god samvittighet. :)

Jeg lar sjelden gutten min gråte lenge, selvom jeg har begynt å høre forskjell på sår gråt og "kjedelig å ikke få kose og leke med mamma hele tida"-gråten hans. ;) Sistnevnte får han nok lov å holde på med ei lita stund før jeg gir etter. :ler:

Håper magevondtene til gullet ditt går over...må være slitsomt med sånne netter for både han og dere. :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer fortsatt ikke å la A skrike/gråte uten å ta han opp og trøste.

Kommer nok til å fortsette med det også... :sjenert:

Men nå gråter han uhyre sjelden da! :sjarmor:

Digg å lese om dagene dine, selv om Theodor sliter med magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:klem: Trasig med magevondter altså! Håper at du får forsket deg frem til hva du skal unngå! Ikke enkelt! Avogtil skulle man ønske at man kunne være både tankeleser og synsk! ;)

Sier som MissS, veldig koselig å lese om dagene dine til tross for plagene som dukker opp innimellom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh.. DERFOR jeg har vært så dårlig i magen, pga kålen! :hoho:

Håper du koooooooooooooooser deg! :kyss:

(tidl. lianna & epica her!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :vinke: Skal proeve aa svare hver og en i dag, siden jeg har litt tid naa (krysser fingrene ;) ). Bamsegutten ligger og sover sin foerste lille blund i dag, nemlig.

Shade: Koselig aa se deg igjen! ;) Ja, koser meg i dag - skal pusle litt med fotoalbum, husarbeid (ja, noen ganger er det litt kos, synes jeg! :ler: ) og kanskje trille en tur med den nye vognen senere. Haaper du ogsaa koser deg! :kyss:

Madden: :klem: I natt var det mye bedre paa magefronten, bare litt grynting og klaging, ikke skriking - tar det som et godt tegn og haaper det holder seg borte fra naa av! Har begynt aa gi Minifom, eller Infacol som det heter her borte, og kanskje det hjelper litt?

MissS: Koselig at du stikker innom! :klem: Hvordan staar det til med deg og Lille A? Faar ta meg en titt i dagboken din!

Draape: :klem: Jeg tror nok ikke pappa T egentlig mente det med aa la ham skrike, han var nok bare litt ekstra trett akkurat da han sa det. Som nevnt, saa tror jeg magevondtene er i ferd med aa bli bedre. Han sov mye bedre i natt, selv om jeg ikke sov fullt saa godt - han er rimelig hoeylydt selv om han er langt inni droemmeland, og lager de merkeligste lyder til tider! :ler: Saa vi skal flytte ham inn paa rommet sitt i natt, og ha doerene aapne til vaart soverom. Rommene ligger rett ved siden av hverandre, saa vi kommer fortsatt til aa hoere ham naar han graater, men kanskje ikke de ikke fullt saa hoeye lydene.

Pi@: :klem:

Susan: :klem: Jeg fortalte ham det med graatingen - har ogsaa lest det et sted. :Nikke: Koser masse med bamsen min naar det trengs, heldigvis har han ikke kolikk saa han er ikke utroestelig! Pappaen koser masse med ham ogsaa, da! ;)

MrsN: Jeg glemte visst aa svare paa noe du spurte om her forleden - ja, jeg har ammepute, kjoepte den hos Blooming Marvellous paa nett. Den er veldig kjekk!

Impala: Ja, lurt aa sove naar man kan! Foelte meg tusen ganger bedre etter en liten ettermiddagslur i gaar! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...