Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 13. mars 2007 #3641 Del Skrevet 13. mars 2007 Herleg å lese om livet dykkar! Uverkeleg å tenke på at vi snart har samme type kvardag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 13. mars 2007 #3642 Del Skrevet 13. mars 2007 Enig med de andre her, det er kjempekoselig å lese om hverdagen deres! Og så er det en så fjern tilværelse på en måte, selvom det jo ikke er lenge siden jeg selv var der. Tida flyr! Kose dere videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 14. mars 2007 #3643 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg har fått på meg to av de gamle buksene mine igjen nå - og det er deilig! Hyggelig å lese at det går bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. mars 2007 #3644 Del Skrevet 14. mars 2007 Det gikk greit aa skifte paa ham (det er vanligvis Ts jobb, saa jeg foeler meg litt keitete siden jeg ikke har gjort det saa mye),← Samme arbeidsdeling som oss, ser jeg! Godt Theo sover bedre, og du får litt mer tid til deg selv! Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 14. mars 2007 #3645 Del Skrevet 14. mars 2007 Godt du koser deg med lille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3646 Del Skrevet 14. mars 2007 Takk for koselige hilsener, jenter! Hadde det saa travelt i gaar at jeg ikke fikk tittet innom. Vi dro foerst med bussen inn til byen, og moette T paa konsulatet. Fikk med oss papirer for aa soeke om pass og personnr., deretter dro vi paa restaurant og spiste lunsj. Drakk et lite glass prosecco (dvs. drakk tre fjerdedeler, T tok resten) - nam! Saa dro jeg paa treff paa helsestasjonen, og veide Theo - han legger perfekt paa seg, og foelger kurven akkurat som han skal! Saa naa trenger jeg visst ikke bekymre meg over vekten lenger. Moette en koselig jente/dame (hun var ca. 35, saa jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle henne jeg! ) som hadde en seks uker gammel datter. Var masse andre moedre der med babyene sine ogsaa. Traff ogsaa en annen mor med en seks uker gammel jente, og denne jenta var mindre enn Theo! Jeg trodde hun var en uke gammel, jeg - saa liten var aldri Theo! Synes fortsatt at min baby er den aller soeteste, sikkert i iikhet med alle de andre moedrene der! Jeg fikk helsesoester til aa se paa posisjonen da jeg ammet i tilfelle jeg gjoer noe feil, men det saa bra ut, sa hun. Saa da er det bare aa haape at saarheten gaar over av seg selv snart. Er bittelitt bedre i dag - men det tror jeg det er hver dag, og det er fortsatt saart. Fikk beskjed om at jeg kunne proeve aa la det gaa tre timer mellom hver mating, siden han legger fint paa seg og jeg blir ganske sliten av aa amme hver annen time doegnet rundt. Det er ikke lett aa la ham klynke/graate litt naar han er sulten, men jeg proever aa avlede ham paa forskjellige maater foer jeg gir ham mat. Forhaapentligvis blir magesekken hans litt stoerre slik at han kan spise mer per maaltid snart, og derfor ikke trenge mat saa ofte. Hjemturen fra helsestasjonen i gaar var et mareritt. Jeg ventet en halvtime paa bussen, og da den endelig kom, fikk jeg ikke bli med fordi jeg ikke klarte aa slaa sammen vognen. Har en ganske gammel vogn som er vanskelig aa slaa sammen, og dumme meg har latt T ta seg av det - saa jeg ante ikke hvordan man gjoer det. Jeg ringte T, og han proevde aa forklare det over telefonen, men jeg fikk det fortsatt ikke til. Saa til slutt syklet han ned til busstoppet og hjalp meg og fikk meg paa bussen. Har lyst paa ny vogn, altsaa! Var utrolig sliten og hadde veldig vondt i snittet da jeg kom hjem. Var helt utslitt etter flere timer i byen og ville helst sove, men nei - Theo skulle ha mat to ganger foer jeg fikk lagt meg. Sov i en halvtime, saa ville han ha mat IGJEN! Ammet han kjapt foer vi dro paa besok til en kollega og konen hans. Der fikk vi babygym, et "stereoanlegg" for babysengen (kjempekul, med tre forskjellige melodier/lyder, lys og greier) samt fine klaer i presang fra Gap. Var koselig aa se ham, og artig aa hoere siste nytt fra jobben. Men det var litt vel mye paa en dag. Saa i dag tar vi det fullstendig med ro. Har ikke kommet i klaerne enda engang! Planen er aa vaske bleier og klaer, rydde litt og skrive enda litt flere takkekort. Har nesten hundre stk. aa skrive tilsammen, men T tar seg av flesteparten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 14. mars 2007 #3647 Del Skrevet 14. mars 2007 Koselig å høre hvordan det går med dere Jeg lurte på hvordan du synes det er å bruke disse bleiene som man vasker? Jeg hadde tenkt å bare bruke vanlige bleier, spesielt etter at jeg leste dette: http://www.environment-agency.gov.uk/yourenv/857406/1072214/ Men vil gjerne høre hva du synes du som har fått brukt bleiene en stund nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3648 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg er godt fornoeyd med toeybleiene vi bruker. Men vi har brukt engangs helt til for noen dager siden, siden vi syntes det var nok styr i starten om vi ikke maatte vaske bleier ogsaa. Men det er kjempeenkelt aa vaske dem, og de er nesten toerre naar de kommer ut av maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3649 Del Skrevet 14. mars 2007 Naa sitter Theodor i hug-a-bub'en og sover. Har bare proevd den en gang foer, og da bare i fem minutter - men den virker veldig komfortabel! Det eneste er at hodet hans henger litt til siden, haaper han ikke faar stiv nakke?! La han litt paa magen isted, og han kan allerede loefte hodet og snu det fra side til side! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3650 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg lurer paa om Theodor ligger riktig i hug-a-buben. Han ligger nemlig ganske skjevt i den, samme hva jeg gjoer for aa rette ham opp. Haaper ikke han faar vondt i nakken. Tror han trives, for naa sover han, og da klarer jeg kanskje aa vente med aa amme han til kvart paa tre, noeyaktig tre timer siden siste maaltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 14. mars 2007 #3651 Del Skrevet 14. mars 2007 Jeg hadde også fryktelig såre brystvorter den første tiden. dessuten fikk jeg med jevne mellomrom vonde klumper i brystene som måtte masseres og pumpes ut. Det gir seg etter en stund. Tror den første måneden var verst. Det hender fortsatt brystvortene blir litt såre nå også, men det gir seg fortere. De er nok blitt ganske herdet nå. Godt at ammingen fungerer for deg nå. Håper du ikke trenger å amme hele tiden etterhver, men i begynnelsen er det desverre ofte litt sånn. Har du prøvd smokk? Det hjalp litt for meg da han ville suge hele tiden i starten. Nå spiser han ca hver 2-3 time, pluss sover seks timer i strekk om natten på det lengste. Det skjedde etter ca seks uker. Gled deg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3652 Del Skrevet 14. mars 2007 Hei Caramba! Ja, smokk er genialt! Vi har saavidt begynt aa gi ham smokk, og det ser ut som det funker. Faar hvertfall ti minutters ekstra stillhet! Og brystvortene ER faktisk mindre saare i dag. Er deilig naar ting gaar seg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3653 Del Skrevet 14. mars 2007 Naa er jeg veldig fornoeyd med meg selv! Har klart aa vaske to bad, satt paa og hengt opp to vask, ryddet og vasket paa kjoekkenet og ryddet i babyklaerne. Og bamsen min har ligget og sovet soett under hele seansen! Naa venter jeg bare paa noen klynk fra soverommet, for det er tre timer siden siste amming. I kveld har jeg planer om aa faa skrevet noen takkekort, og sortere bilder til fotoalbumet. T er ute med noen kolleger og spiller dart i kveld, saa han kommer litt sent hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 14. mars 2007 #3654 Del Skrevet 14. mars 2007 Takkekort allereie ja! Så flink du er!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 14. mars 2007 #3655 Del Skrevet 14. mars 2007 Er så koselig å lese om dagene dine! Gleder meg til det er vår tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. mars 2007 #3656 Del Skrevet 15. mars 2007 Du Holly.. Din fødsel startet flere uker før tiden gjorde den ikke? Tror du det hadde noe med bringebærløvtablettene du tok? Jeg har ikke begynt med mine ennå, men kom til å tenke på det i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iben Skrevet 15. mars 2007 #3657 Del Skrevet 15. mars 2007 Innom for å oppdatere meg om dagene dine med Theo. Ønsker deg en kjepmefin dag, Holly! Så flink og effektiv du er med husarbeidet da, og det attpåtil med en liten baby. Bra du får litt mer tid mellom ammingen nå, det gjør sikkert sitt til at du føler deg litt mindre sliten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3658 Del Skrevet 15. mars 2007 Takkekort allereie ja! Så flink du er!!! ← Er goey aa sende ut kort med bilde av bamsegutten, da! Er så koselig å lese om dagene dine! Gleder meg til det er vår tur! ← Du har masse aa glede deg til, iss, selv om det er en del jobb ogsaa! Men det er aller mest koselig. Du Holly.. Din fødsel startet flere uker før tiden gjorde den ikke? Tror du det hadde noe med bringebærløvtablettene du tok? Jeg har ikke begynt med mine ennå, men kom til å tenke på det i går. ← Har ikke peiling, jeg. Men jeg foedte jo bare knappe to uker foer termin, og det regnes ikke som for tidlig. Alt fra 37 til 40 uker er jo normalt. Tror rett og slett han var klar til aa komme ut, og hadde litt liten plass aa boltre seg paa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3659 Del Skrevet 15. mars 2007 Oi, snart er Theo 3 uker gammel! Tiden gaar saa utrolig fort! Hadde en ok natt, men i morges har han vaert litt sutrete. Ville spise i ett sett, saa da ga jeg etter for aa faa litt fred. Naa har han sovet i snart tre timer, saa da vaakner han vel temmelig snart for mer mat og stell. Er litt sliten i dag, saa humoeret er ikke paa topp. Kjedelig at jeg alltid foeler meg litt smaadeppa naar jeg er trett, for det er ikke lett aa faa nok soevn for tiden. Er skikkelig graatt ute, saa tur frister ikke. Har dessuten hatt ganske vondt i saaret i et par dager, helt siden jeg var paa bytur, saa jeg vil ikke overdrive heller. Saa da blir det vel aa ta seg en dusj etterhvert, skrive flere takkekort, amme mer, og gjoere litt husarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samba Skrevet 15. mars 2007 #3660 Del Skrevet 15. mars 2007 Men Hollie, kan du ikke sove litt når T sover?? De takkekortene og husarbeidet kan vel vente litt? Jeg har senket kravene på hva jeg kan klare å få gjort. Synes det er viktigere akkurat nå å ha godt humør og litt overskudd hele dagen. ...og din lille krabat er jo bare tre uker.... Det er ikke rart du føler deg sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå