Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤

Så kjekt å høyre korleis det går med dykk!

Forhøya bilirubin-nivå (eller høge galleverdiar, om du vil) er ganske normalt, og frå naturen si side er gulsotten faktisk ein forsvars-mekanisme! Med oppfølging frå sjukehuset er det som oftast HEILT uproblematisk, heldigvis!

Får håpe du kjem til hektene snart!

Kos dykk!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og ønsker velkommen hjem og henger meg på dem som sier at Theo er nydelig, for det er han virkelig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig liten Theo dere har fått, Holly :hjerte:

Håper du får hvilt deg litt også og jeg tenker det blir godt når foreldrene dine kommer. Kos dere masse og nyt den lille gullklumpen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyydelig gutt dere har fått Holly H :hjerte:

Tenker det var deilig å komme hjem. Nå må dere bare nyte dagene, og kose dere masse, også håper ejg du også får slappet av litt innimellom :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange :klem: 'er til alle som er innom!

Her stiger formen for baade meg og Theo (men mannen stakkar begynner aa skjoenne hva det vil si aa ha soevnunderskudd! :ler: ). Fikk sove en del mellom slagene i natt og det var utrolig deilig aa vaakne opp uten aa foele seg helt vrak.

Jordmor var innom i sted, og hun var kjempefornoeyd med 50-60 grams vektoppgang fra i gaar! :hoppe: Haaper trenden er snudd naa, og at han bare legger paa seg heretter!

Naa skal vi ut paa handletur og innom sykehuset for aa faa tatt blodproeve av Theo. Skal bare pumpe meg litt og deretter amme. Melken begynne aa komme, og det er en lettelse. Maa vel fortsette med tillegg litt til, men maalet er helt klart fullamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du orker å være her inne så mye her inne når du er nybakt Mamma. Har inntrykk av at en del forsvinner herfra straks de får barn og så sitter jeg her og tenker "jøss, så slitsomt og travelt det må være som mor når man ikke har tid til en liten KG-pause engang". Men du gir meg håp om at det ikke kommer til å bli slik. :ler:

Jeg får forresten også besøk av min Mamma i helgen. Så jeg skal straks i gang med litt vasking og slikt. God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inntrykk av at en del forsvinner herfra straks de får barn og så sitter jeg her og tenker "jøss, så slitsomt og travelt det må være som mor når man ikke har tid til en liten KG-pause engang".

*rekker opp hånda*

Sånn var jeg! :ler: Hadde overhode ikke overskudd til nettet i det hele tatt jeg på flere uker...så jeg må si jeg er imponert over de som er her og gir referater og oppdaterer med en gang, altså, deg inkludert, HH! :Nikke:

God helg til den lille familien Hobbie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn sov "hele tiden" i starten så jeg hadde masse ledig tid til feks KG. Ble mindre etterhvert, da. Helsesøster sa at barn med guslott sov ganske mye i starten på grunn av tilstanden. Stemmer det med lille Theo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Gratulerer med en aldeles nyyydelig guttebass med et helt fantastisk navn ;)

Forsvant inn i graviditetsdagboken min for en ukes tid siden og mimret. Der var det jaggu et innlegg fra deg hvor du skrev at du likte navnevalget vårt så godt at du gjerne ville benytte deg av samme :). Tiden har gått fort! Din Theodor er nyfødt når min Theodor har nådd et halvt år :legrine:

Kos deg i barselstiden!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at lille Theo har lagt på seg såpass fra igår! :) Satser på at det er den veien det går nå... Håper det gikk bar på sykehuset også!

Kos dere med Norges-besøk i helga! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nydusjet og noksaa opplagt i dag! :dusje: Theodor er mer og mer vaaken, og merker det hvis ikke maten kommer noeyaktig tre timer etter forrige maaltid, saa her gaar det i ett!

Tenkte aa begynne paa foedselshistorien snart. Vil ikke vente altfor lenge i tilfelle jeg glemmer viktige detaljer.

Blodproeven i gaar gikk fint, bilrubinnivaaet har stabilisert seg og de regner med at det gaar nedover fra naa av. Vi skal foelge med paa hudfargen, vektoppgang og apetitten hans med hjelp fra jordmor. Er kjempefint at jordmor kommer innom hver dag, selv om hun kommer med ca. 10 minutters varsel og jeg alltid befinner meg i morgenkaape naar hun ringer paa! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at du orker å være her inne så mye her inne når du er nybakt Mamma. Har inntrykk av at en del forsvinner herfra straks de får barn og så sitter jeg her og tenker "jøss, så slitsomt og travelt det må være som mor når man ikke har tid til en liten KG-pause engang". Men du gir meg håp om at det ikke kommer til å bli slik. 

Jeg får forresten også besøk av min Mamma i helgen. Så jeg skal straks i gang med litt vasking og slikt. God helg! :klem:

Kos deg med mammabesok, Arkana! Det er stas aa se foreldre naar de bor langt unna. Ang. kg-tid, saa har jeg ikke vaert her saa mye, men synes jeg maa oppdatere min egen dagbok, hvertfall! Kan bli koselig aa lese senere. Ellers aner jeg ikke hva som foregaar ellers i andres dagboeker, saa dere faar tilgi meg om jeg ikke gratulerer med graviditeter/foedsler etc. paa en liten stund. :sjenert:

*rekker opp hånda*

Sånn var jeg! :ler: Hadde overhode ikke overskudd til nettet i det hele tatt jeg på flere uker...så jeg må si jeg er imponert over de som er her og gir referater og oppdaterer med en gang, altså, deg inkludert, HH! :Nikke:

God helg til den lille familien Hobbie! :klem

God helg til Draape-familien ogsaa! :klem: Overskudd, ja. Det begynner sakte aa komme tilbake, og det er herlig. Men det er en stor overgang og en paakjenning baade fysisk og psykisk aa bli mor. Selv om det er masse glede og lykke ogsaa, selvsagt!

Min sønn sov "hele tiden" i starten så jeg hadde masse ledig tid til feks KG. Ble mindre etterhvert, da. Helsesøster sa at barn med guslott sov ganske mye i starten på grunn av tilstanden. Stemmer det med lille Theo?

:Nikke: Det stemmer absolutt. Merket det spesielt godt paa sykehuset. Var paa firemannsrom noen dager foer vi fikk enerom (o salige lykke! :lol: ) og de andre babyene var ti ganger saa hoeylydte som min lille soveengel. Det er deilig naar han sover, men vi gleder oss over at han blir mer og mer vaaken, det er jo et tegn paa at gulsotten er paa vei vekk.

Hei snuppa!

Gratulerer med en aldeles nyyydelig guttebass med et helt fantastisk navn ;)

Forsvant inn i graviditetsdagboken min for en ukes tid siden og mimret.  Der var det jaggu et innlegg fra deg hvor du skrev at du likte navnevalget vårt så godt at du gjerne ville benytte deg av samme :).  Tiden har gått fort!  Din Theodor er nyfødt når min Theodor har nådd et halvt år  :legrine:

Kos deg i barselstiden!

Hei Murmelmy!:vinke: Ja, det stemmer det, Theodor var faktisk det eneste navnet jeg og T ble enige om av guttenavn, og naa liker vi det enda bedre! :hjerte: Synes det er baade koselig og flott. Ogsaa har det saa fin mening: Guds gave! :gullengel:

Så godt å høre at lille Theo har lagt på seg såpass fra igår! Satser på at det er den veien det går nå... Håper det gikk bar på sykehuset også!

Kos dere med Norges-besøk i helga! :rosasmil:

Hei Burpen! :vinke: Er du her ennaa??! Ja, det ser ut til at det gaar riktige veien naa! :Nikke: Han begynner aa bli veldig glupsk, og det er bra! Kos deg i helgen du ogsaa vennen, eller foed! :ler: (det er jo stort, men kos vil jeg ikke si).

Innom med en fredags- :klem: til Holly-familien!

Tusen takk, en stor :klem: til deg ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kjempefint at jordmor kommer innom hver dag, selv om hun kommer med ca. 10 minutters varsel og jeg alltid befinner meg i morgenkaape naar hun ringer paa!  :ler:

Jeg tror de er temmelig vant til å se nybakte mødre (og fedre) i morgenkåper, så det skal du ikke bekymre deg for :ler:

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattastrofe: Tusen takk! :klem:

MrsN: Det har du nok rett i! :Nikke: I dag hadde jeg paa meg joggebukse og genser, saa da foelte jeg mer mer presentabel. :ler: Haaper du har en fin helg ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

edit: begynte paa foedselshistorien, men tror jeg maa skrive en kortere versjon som starter med fredagens begivenheter, ellers tror jeg det kommer til aa bli en litt vel lang foedselshistorie.

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...