Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Artig droem du hadde! :hoppe: Jeg droemte faktisk noe lignende!  :overrasket: At foedselen startet, men saa var det plutselig ikke min foedsel, men Burpens!  :ler:

Heeeeeeeeeerlig du, Holly Hobbie! Tusen takk for at du drømmer om at jeg er igang,- det føles plutselig litt nærmere da! :ler:

Jeg er også igang med å pakke sykehusbagen! Eller,- jeg pakker ikke i bag, jeg pakker i en skuff... Da er det bare å ta tingene fra skuffen over i bagen, om det plutselig skulle haste... Egentlig kan jeg bare flytte over i bagen, for jeg har nemlig tenkt til å føde snart :sjarmor:

Må si du er flink som lager mat og bakeverk til fryser'n! :Nikke: Veldig praktisk å ha noe ferdig når jenta deres kommer!

Ha en flotters dag!

:kose: og :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: Naa faar vi virkelig haape at det er en jente, da, siden du er saa paastaaelig! ;)

Hoertes smart ut med skuff som kan pakkes over i bag! Hadde det en liten stund, men saa maatte jeg putte andre ting og tang der ogsaa, saa da pakket jeg likegodt bagen(e).

Er tilbake fra butikktur, og har tatt meg en blund. Fikk saa vondt i hodet da jeg var i butikken at jeg tenkte det var lurt aa legge seg litt.

Fikk kjoept massevis av snacks, i alle mulige utgaver, mest sunne, men ogsaa litt sjokolade. Og juice og drikker i "barnestoerrelser." Ogsaa var jeg innom en liten butikk som har masse fint, og falt pladask for en Fox Terrier i stoff! :hjerter_rundt: Saa den maatte jeg ha, og har tenkt aa spare til nurket - kanskje h*n faar den til jul eller bursdagen sin (altsaa om et aar).

Naa begynner baking og matlaging! :sjarmor:

Skrevet

Så lurt å bake til barselbesøk da! Jeg tenkte kanskje det var gjestenes ansvar å varte opp jeg da.. :ler: Må notere meg det bak øret! :)

Det begynner å bli spennende her...noen dager igjen..men det går jo så fort!!! :klem:

Skrevet

Det er kanskje gjestenes ansvar, men jeg tviler paa at langveisfarende gjester tar med seg boller i bagasjen, saa det skader ikke aa ha litt paa lur! ;)

Naa staar gryteretten og smaakoker, og det lukter godt! Har en del roedvin oppi, saa den burde bli god! :sjarmor:

Over til noe annet - merker at jeg begynner aa bli litt lei av at svigers ringer nesten hver eneste kveld. Akkurat naa ringer de masse fordi vi er i ferd med aa kjoepe ny bil, og de klarer bare ikke la vaere aa gi raad. Stakkars T er jo saa hoeflig overfor dem, og vil ikke ta fra dem gleden av aa foele seg til nytte, men jeg begynner aa bli sproe - faar jo knapt ti minutter med T naar han kommer hjem fra jobb, jo! :sur: I gaar ringte de akkurat naar vi skulle spise, og de sa at de skulle ringe litt senere (etter aa ha snakket i ti minutter), og saa ringer de noeyaktig ti minutter senere! :overrasket: Vi spiste ganske kjapt, men vi hadde knapt lagt fra oss bestikket og satt og snakket da telefonen ringte igjen....

Svigerfar ringte naa for fem minutter siden ogsaa, og da maatte jeg nesten le. Sa at det var kjempehyggelig at de er saa interesserte og hjelpsomme mht. bilen, men at T kommer hjem sent i kveld og muligens er litt for trett til aa ringe tilbake. Det var helt greit, men jeg vet at T kommer til aa ringe dem naar jeg sier at de har ringt. Har knapt moett noen som er i saa flittig kontakt med sine foreldre som han er - jeg snakker med mamma og pappa en til to ganger i uken, og det holder som regel lenge for meg!

Skrevet
:frustrert::sur::tristbla: Naa foeler jeg meg som den verste husmoren i hele verden! Klarte aa koke toerr gryteretten og ALT ble brent! Fader ogsaa! :frustrert: Maatte hive alt, og har kastet bort baade tid og penger. Er fristet til aa skylde paa at svigerfar ringte, men det er jo ikke hans skyld, da...
Skrevet
:troest:

Takk, Kipa! :klem:

Pytt, pytt, fort gjort!

Take away...?

:klem:

Nei, dette skulle vaere "noedproviant" til etter foedselen - skulle fryse ned i porsjonsposer. Men men. Faar proeve igjen en annen dag. Tror jeg skal gaa tilbake til aa gjoere ingenting igjen! ;)

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Åh, kjipt då... Jaja, du får prøve på nytt seinare! ;)

Skrevet

Å gjøre ingenting er bra... :sjarmor: I hvertfall etter en sånn hendelse, jeg også kan bli helt satt ut av sånne ting skjer enkelte dager...

Kos deg resten av kvelden! :klem:

Skrevet
:frustrert:  :sur:  :tristbla:  Naa foeler jeg meg som den verste husmoren i hele verden! Klarte aa koke toerr gryteretten og ALT ble brent! Fader ogsaa!  :frustrert: Maatte hive alt, og har kastet bort baade tid og penger. Er fristet til aa skylde paa at svigerfar ringte, men det er jo ikke hans skyld, da...

Pre-ammetåke, helt normalt!

Etter fødselen blir det nok mer tørrkoking! (Jeg driver å koker pumpa mi i lange tider nesten hver gang. Det er jo helt umulig å huske at man har noe som står på varmen på kjøkkenet! :sur: )

Skrevet

Pre-ammetaake, ja - er godt jeg har noe aa skylde paa! ;)

Takk for besok, Susan, Kipa og Ronja! :klem:

Har vaert paa kontroll i dag, potensielt den siste med jordmor! :overrasket: Tiden gaar jamen fort... Neste kontroll er med legen, om to uker.

Alt var bra, blodtrykk var bittelitt opp, men faktisk tilbake til utgangspunktet ved foerste kontroll, saa ingenting aa bekymre seg over. Ingen spor av protein i urinen. Hodet til vesle (??) nurk har begynt aa feste seg, og h*n ligger fortsatt rygg-til-rygg, men men. Gjoer alt jeg kan for aa snu h*n, men nurket har tydeligvis funnet sin favorittstilling! :ler: Jeg pushet jordmor til aa tippe foedselsvekt, og hun sa, med store forbehold, at nurket kanskje kommer til aa veie rundt fire kilo ved foedselen. Stor nok, med andre ord! :ler:

Jo, refleksologen min, har nettopp vaert her, og hun var i sprudlende humoer som alltid. Foeler meg litt gaaen naa, eller kanskje bare avslappet. Deilig med fotmassasje, hvertfall!

Skal lage god middag til T og meg i kveld, siden det er valentinsdagen, men har ikke noe kort eller gave til ham. Vi er enige i at det blir litt paatvungent aa vaere hyperromantisk bare for at handelsstanden skal tjene paa det, saa vi tar det ikke saa serioest. Er romantiske nok til vanlig! ;) Blir hvertfall roekelaksrullade til forrett, og sitron- og ruccolarisotto til hovedrett. Har ikke tenkt paa noen dessert, men siden jeg har planer om aa lage brownies og boller i dag, blir det kanskje et stykke brownie med is til.

Skrevet

Måtte innom og titte på hvordan det går med deg! altfor lite KGtid for tiden.. Men sånn blir det nok for deg også når nurket kommer! Og nå er det jammen ikke lenge igjen!!! :legrine:

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Godt det gjekk bra på kontroll! Kva er SF-målet på? Spent på fødselsvekta til mini eg også, dei skal estimere det på UL på fredag... Skal forresten til JM i morgon, spent på SF-mål og blodtrykk.

Skrevet

Ronja: SF-maalet var paa 39... Men fortsatt virket ikke jordmor bekymret om at babyen er for stor. Saa er jeg ikke akkurat liten selv, heller, kanskje det har litt aa si. En paa 1.60 med saapass stor mage hadde nok blitt mer fulgt opp.

Lykke til i morgen!

Epona: Koselig aa se deg! Ja, ikke lenge igjen naa! Og du har nok rett, blir nok lite med kg-tid paa en stund etter ca. 8. mars!

Mrs Potter og Impala: Takk, vi koste oss! Ble utrolig godt om jeg faar si det selv. Skal repetere samme menyen naar vi faar middagsgjester om to uker. Froes ned resten av browniene, saa da er det bare aa tine dem til de kommer. Skal bruke samme oppskrift til daapen ogsaaa tenkte jeg, tror den gjoer stor lykke hos barna (og de voksne ogsaa sikkert, saerlig broren min, for han elsker brownies!).

Naa er endelig sengen til nurket klar! :legrine: Dvs. den er bygget, da. Lakener og diverse klaer blir vasket i vaskemaskinen akkkurat naa. Vi glemte aa kjoepe madrassbeskytter, saa det faar bli ved neste Ikeabesok om ikke lenge. Naa gaar T i gang med aa bygge en hylle ogsaa, han er virkelig i siget i kveld! :)

Ellers har jeg gode jobbnyheter: Jeg kan sannsynligvis jobbe deltid likevel! :danse: Det betyr at jeg slipper aa si opp jobben, og kan fortsette i januar! Hadde nesten begynt aa glede meg til aa bli husmor paa heltid, men jeg har jo vaert litt lei meg for aa maatte gi opp en jobb som er godt betalt og utfordrende, og som jeg kan ta med meg til Norge om/naar vi flytter. Tror 2-3 dager i uken skal gaa bra!

Skrevet

3 uker igjen til termin!! :danse::legrine: Det er helt utrolig at vi snart skal faa moete nurket! :babysmokk: Kjenner jeg lever i en konstant stemning av forventning for tiden, faar ikke sove foer langt utpaa natten og vaaknet som om det skulle vaere julaften hver morgen! :ler: Lurer paa hvordan det foeles naar jeg faktisk er ved termin, jeg! :ler:

Er ogsaa veldig glad for at jeg kan fortsette i jobben min. Er jo fint aa slippe aa maatte lete etter deltidsjobb, selv om jeg ikke hadde planer om aa begynne aa jobbe saa tidlig som i januar. Tenkte vel egentlig aa vaere hjemme med nurket til h*n var to-tre aar, men det er ganske lenge aa vaere utenfor arbeidslivet. Er fortsatt ikke 100% sikker paa om jeg vil fortsette, men skal hvertfall proeve meg!

I dag skal jeg til fysioterapeuten paa sykehuset, selv om jeg egentlig ikke foeler at jeg trenger timen akkurat i dag. :sjenert: Men den er gratis, og jeg har ventet i tre uker paa den, saa jeg synes jeg fortjener den! Etterpaa skal jeg kjoepe ammebh'er, har tenkt meg et par-tre fine fra Elle McPherson, de skal visst vaere gode ogsaa.

Skrevet

Fikk nettopp vite at "svigerinnen" min (dvs. min brors kjaereste, mor til min lille nevoe) kan komme i daapen likevel! :) Gleder meg til aa se henne igjen!

Skrevet

Lykke til hos fysioterapeuten da! :)

Deilig at dere har fått satt opp senga til barnet. Vi har ikke tenkt å begynne å rydde ut av barneværelse (det er for øyeblikket et kontor/roterom) før i april :)

Ha en fin dag da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...