Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

:troest:

Gratulerer med permisjon!!!

Håper du får en kjempegod-uke! Husk at det er ikke så lenge til du må gå gravid i denne omgang i allefall ;)

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for oppmuntringer og :klem: ' er, det hjalp! :)

Ser mye lysere paa tingene i dag. T og jeg har glemt hele pensjonsgreia, og egentlig funnet ut at det er like greit aa avlyse den. Finnes andre maater aa spare paa, som er mer fleksible.

Og naa som jeg er litt mer uthvilt, greier jeg aa nyte magen og nurket mer ogsaa. Hadde massasje og ansiktsbehandling i dag, det var herlig. Etterpaa dro jeg til en helsekostbutikk, dvs. det er mer enn det, de er virkelig eksperter paa alternativ medisin. Dro dit fordi jeg er saa plaget av sopp, og de ga meg masse raad. Fikk beskjed om aa kutte ut sukker - inkl. fruktjuice og frukt en periode - og kjoepte acidophilustabletter, calendulakrem og marigull-urter til aa ha i badekaret. Skal virkelig proeve aa kutte godteri og frukt en stund og se om det hjelper.

Naa skal jeg lage lammegryte med massevis av groennsaker til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Håper du koser deg med permisjon! Må si at jeg er litt misunnelig på deg, selvom jeg på en måte har permisjon jeg også...

Godt å høre at det ikke ble noen verdenskrig utav pensjons-sparings-glemselen din :kose:

Visst var det snakk om mye penger (hvis jeg forstod det rett), men jeg hadde klikka på sambo om han hadde reagert som mannen din... :frustrert:

Hvordan er formen idag?

Stoooooooor og god Burpe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke satt opp pensjonen min ennå :sjenert:

Men det er fordi jeg jobber for meg selv og liksom ikke har tilgang til en sånn løsning gjennom jobb (men jobben til mannen har også et tilbud for partnere så jeg er halvveis dekt gjennom den da).

Synes pensjonsalderen er så langt unna nå (minst 43 år liksom).

Men når jeg har fått knøttet og fått orden på økonomien så har jeg lovet meg selv å sette opp min livsforsikring og pensjonsordning gjennom Norwich union. Synes de er så fine jeg :)

Håper du nyter permisjonen din *misunnelig* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjon!!!

Flott at dere har blitt venner igjen, surt med slike krangler. Nå er det bare å nyte tiden og hverandre og gjøre det du har lyst til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsner!

Er ikke saa mye aa vaere misunnelig paa i dag, har nemlig faatt akutt vondt i ribbena paa venstre side, og bare det aa puste litt dypt kjennes som knivstikk. :tristbla: Har snakket med jordmor og lege, men det er ikke mulig aa bli referert til en spesialist noe tidligere enn 15. februar! :sur: Saa i mellomtiden er det bare aa haape at det blir bedre og ta paracet. Har ikke engang kledd paa meg i dag, orker ikke gjoere noen unoedige bevegelser. Det eneste som hjelper er aa ligge paa hoeyre side, men jeg har jo ting jeg vil gjoere.... Nei, naa begynner jeg aa bli lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Jeg føler med deg jeg :tristbla:

Jeg har vondt på samme sted og det driver meg nesten til vanvidd av og til.

Har du en sånn rispute? eller noe annet du kan varme opp og holde imot? Det hjelper litt i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterpaa dro jeg til en helsekostbutikk, dvs. det er mer enn det, de er virkelig eksperter paa alternativ medisin. Dro dit fordi jeg er saa plaget av sopp, og de ga meg masse raad. Fikk beskjed om aa kutte ut sukker - inkl. fruktjuice og frukt en periode - og kjoepte acidophilustabletter, calendulakrem og marigull-urter til aa ha i badekaret. Skal virkelig proeve aa kutte godteri og frukt en stund og se om det hjelper.

Jeg lover deg, det hjelper!! Men du må være streng med sukkeret i flere uker og helst kutt ut gjær også. Jeg bakte brød av bakepulver eller spiste knekkebrød uten gjær den perioden jeg drev på med dette. Det var litt slitsomt men det hjalp også er det så godt å vite at jeg ikke tilfører kroppen noe. Jeg spiste også sånn acidophilus-tabletter samtidig.

Lykke til!!! Håper du slipper å plages så mye av det!

Og som de andre sier, jeg har hørt om mange høygravide som klager på ribbeina!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig det med ribbeina. Julegaven dultet hodet (Det vi trodde var rumpa... :ler: ) nesten konstant opp i ribbeina på ene siden hos meg. Noen ganger lurte jeg på om det var blitt så ille at ribbeinet nederst var brukket.

Det skjer nemlig at små babyer klarer å brekke mammaens ribbein ved gjentatt sparking på samme sted.

Det var nok ikke det hos meg, men vondt var det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Huff! Jeg føler med deg jeg  :tristbla:

Jeg har vondt på samme sted og det driver meg nesten til vanvidd av og til.

Har du en sånn rispute? eller noe annet du kan varme opp og holde imot? Det hjelper litt i alle fall :)

Tusen takk for tipset, skal proeve med varmeflaske i sengen i kveld! :klem:

Kanskje en mager trøst, men jeg har lest at ondt i og under ribbena er helt normalt.

Ja, jeg vet det er normalt, men det hjelper jo ikke meg...haaper bare det gaar over snart!

Som Donpedro sier: vondt i og under ribbeina er helt normalt! Ikke bekymre deg du!! :kose:

Jeg er ikke bekymret, men har konstant vondt. Har litt vanskelig for aa tro at det er saa normalt aa ha det like ille som jeg har det naa, for det er vanskelig aa boeye seg, snu seg i sengen og reise meg opp fra sengen...

Jeg lover deg, det hjelper!! Men du må være streng med sukkeret i flere uker og helst kutt ut gjær også. Jeg bakte brød av bakepulver eller spiste knekkebrød uten gjær den perioden jeg drev på med dette. Det var litt slitsomt men det hjalp også er det så godt å vite at jeg ikke tilfører kroppen noe. Jeg spiste også sånn acidophilus-tabletter samtidig.

Lykke til!!! Håper du slipper å plages så mye av det!

Og som de andre sier, jeg har hørt om mange høygravide som klager på ribbeina!!!

:klem:

Fint aa hoere at du har god erfaring med aa kutte ut sukker (og gjaer). Skal proeve aa ikke spise saa mye broed. Skal spise knekkebroed i steden en stund, og proeve aa spise mer kjoett/fisk/egg, og mer groennsaker. Savner allerede appelsinjuice, men det er nok smart aa proeve aa holde seg unna en stund...

Helt vanlig det med ribbeina. Julegaven dultet hodet (Det vi trodde var rumpa... :ler: ) nesten konstant opp i ribbeina på ene siden hos meg. Noen ganger lurte jeg på om det var blitt så ille at ribbeinet nederst var brukket.

Det skjer nemlig at små babyer klarer å brekke mammaens ribbein ved gjentatt sparking på samme sted.

Det var nok ikke det hos meg, men vondt var det! :Nikke:

Det som er saa merkelig, er at det ikke virker som om nurket er paa den siden det er vondt! Men det foeles virkelig som jeg har forstuet et ribben, eller knekt det! Skjoenner bare ikke hvorfor det er saa vondt der. Kan ha noe aa gjoere med at jeg proever aa ligge paa venstre side for at babyen skal ligge i riktig posisjon.

Kva er det ikkje-sukker-dietten skal hjelpe mot...?

Skrev i gaar at jeg er plaget med sopp...kjedelige greier.

Naa skal jeg ta meg en dusj, det burde ikke vaere altfor vondt, og faa paa meg klaer. Har tenkt aa dra paa active birth i kveld, selv om jeg ikke kan gjoere saa mange av oevelsene. Kanskje spoerre laereren om hun har noen gode raad. Gruer meg til aa sette meg i bilen, og aa komme meg ut av den, men jeg faar bare bite tennene sammen. Har tatt noen paracet, og det hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på noe.. Du har ikke tidligere knekt/forstuet/bristet et ribben på venstre side? Jeg har hatt to brist i ribben på venstre side og jeg tror at det er derfor det gjør ekstra vondt for meg. For meg føles det som en betennelse i ribbenet nå, og jeg tror det er på grunn av den skaden jeg har hatt til ribbenet.

Angående varmeflaske... Husk å ikke varme den opp for mye, da kan det lett bli vondere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...