Gjest Madden Skrevet 14. januar 2007 #2921 Del Skrevet 14. januar 2007 Så flink du er med håndarbeid!!! Håper du har kost deg verre på spa-opphold!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 14. januar 2007 #2922 Del Skrevet 14. januar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #2923 Del Skrevet 15. januar 2007 Tusen takk for besok, Madden, smile, Magolia, Yamaha og MrsN! Jeg er borte en helg og hva skjer - baade Fjellrypa og Xavia foeder! Lurer paa hvem som er nestemann?! Hadde en herlig helg i St. Andrews. Det var faktisk litt sol paa loerdagen da vi kjoerte oppover i venninnen min sin stilige Porsche (noe litt annet enn T og min gamle Opel! ). Vi spiste fish and chips til lunsj paa Skottlands beste fish and chip shop i Anstruther, og kjoerte ellers innom en del soete smaabyer langs kysten. Vel fremme sjekket vi inn paa hotellet, som bare "noe" preg av aa vaere for golfere. Men det var bare goey. Vi hadde kjempefin utsikt mot sjoen og stranden fra rommet vaart. Selve St. Andrews sentrum var ikke saa spennende shopping-wise. Og det hoeljet ned hele kvelden. Vi koste oss isteden med litt smaagodt, tv-titting og prating paa rommet foer vi gikk ut og spiste. Dagen etter spiste vi nydelig frokost foer vi dro paa spa. Var herlig med massasje, laa paa en pute spesielt tilpasset gravide - skikkelig digg aa ligge paa magen igjen! Fikk ansiktsbehandling ogsaa. Etterpaa gikk vi tur langs stranden i vinden. Deilig med frisk luft og litt mosjon! Har vaert saa inaktiv i det siste, nemlig. Da vi kom hjem igjen saa jeg at T hadde ryddet og stoevsuget, og klart aa sette sammen rammen til et bilde og allerede hengt det opp i stuen! Er et stykke Marimekkostoff som ser ut som et kanvas der det henger - ble veldig stilig! Siste uken paa jobb! Blir litt rart aa vaere i permisjon, men jeg gleder meg mest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 15. januar 2007 #2924 Del Skrevet 15. januar 2007 Godt å høre at du har kost deg i helgen! Jeg begynner også å bli veldig utålmodig etter å få permisjon, men må nok smøre meg med tålmodighet fire uker til. Kommer absolutt ikke til å savne vekkerklokka halv sju eller rushtida, og heller ikke jobben (men noen kolleger kommer jeg nok til å savne litt). Sjefen har enda ikke skaffet vikar, men det får bli hans problem om det blir for lite tid til opplæring... Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. januar 2007 #2925 Del Skrevet 15. januar 2007 Ooohh.. Siste uken på jobb! Så heldig du er da Skulle spørre deg om du visste noe om hvordan det er med klyster i Skottland? Har ikke anelse om hvor vanlig det er på sykehusene i Storbritannia.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. januar 2007 #2926 Del Skrevet 15. januar 2007 for snart permisjon. Det blir nok deilig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #2927 Del Skrevet 15. januar 2007 Godt å høre at du har kost deg i helgen! Jeg begynner også å bli veldig utålmodig etter å få permisjon, men må nok smøre meg med tålmodighet fire uker til. Kommer absolutt ikke til å savne vekkerklokka halv sju eller rushtida, og heller ikke jobben (men noen kolleger kommer jeg nok til å savne litt). Sjefen har enda ikke skaffet vikar, men det får bli hans problem om det blir for lite tid til opplæring... Ha en fin uke! ← Hei Xania - haaper tiden gaar fort de siste fire ukene du har igjen, da! Ooohh.. Siste uken på jobb! Så heldig du er da Skulle spørre deg om du visste noe om hvordan det er med klyster i Skottland? Har ikke anelse om hvor vanlig det er på sykehusene i Storbritannia.. ← Hei! Vet ikke engang hva klyster heter paa engelsk, jeg. Skal proeve aa sjekke litt rundt eller spoerre jordmor neste uke. for snart permisjon. Det blir nok deilig det. ← Ja, det blir deilig med late morgener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. januar 2007 #2928 Del Skrevet 15. januar 2007 Det heter clyster eller anema.. Fant dette i ordboken: "enema (n) : injection of liquid into the rectum" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 15. januar 2007 #2929 Del Skrevet 15. januar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #2930 Del Skrevet 16. januar 2007 Tilbake fra tur paa moloen - herlig! Har vaert skyfri himmel og null vind i hele dag, en sjeldenhet paa disse kanter kan man si. Saa da var det deilig med litt frisk sjoeluft. Har satt meg som forsett for permisjonen at jeg skal ut paa en halvtimes tur hver dag (skal proeve aa faa det til naar det regner og stormer ogsaa). Ellers har jeg sovet lenge, dusjet og lest litt. Naa tenkte jeg aa rydde paa badet og kjoekkenet, og lage istand middag. Skal paa active birth i kveld, saa T og jeg faar ikke spist sammen, da. Ellers maa jeg snart le av svigerforeldrene mine, for de begynner virkelig aa ta av. I gaar kveld ringte faren til T og lurte paa om han kunne bestille bord for oss alle fire paa en av byens fineste restauranter for naar de kommer i slutten av mars! Snakk om aa a) vaere planleggingsfreak og b) naiv - tror han virkelig jeg vil ta med en kanskje ti dager gammel baby paa fin restaurant?! Og at det noedvendigvis passer?? Kanskje vi ikke orker aa dra ut, vil heller dra paa et mer barnevennlig, uformelt sted til lunsj, kanskje. Men det er noe jeg IKKE vil planlegge naa! T klarte heldigvis aa snakke ham ut av det... For min del haaper jeg at de bestiller bord til seg selv en kveld, saa slipper vi aa lage middag til dem en av dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. januar 2007 #2931 Del Skrevet 16. januar 2007 Du får si at hvis de absolutt vil være så fin på det så kan de godt ansette en butler til dere. Jeg kunne godt ha tenkt meg en James jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 16. januar 2007 #2932 Del Skrevet 16. januar 2007 Må være lenge siden de selv hadde nyfødt baby i hus, du. For min del haaper jeg at de bestiller bord til seg selv en kveld, saa slipper vi aa lage middag til dem en av dagene. ←Men skal ikke sånne foreldre som kommer på barselsbesøk diske opp med middag, da? Og gjerne ta i et lite tak i huset, også. Tror de har misforstått litt hvis de kommer på ferie og vil bli vartet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 16. januar 2007 #2933 Del Skrevet 16. januar 2007 Men skal ikke sånne foreldre som kommer på barselsbesøk diske opp med middag, da? Og gjerne ta i et lite tak i huset, også. Tror de har misforstått litt hvis de kommer på ferie og vil bli vartet opp. ← Det trudde eg også... Du bør kanskje få mannen din til å ta ein liten prat med dei...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #2934 Del Skrevet 16. januar 2007 Joda, de sier at de gjerne vil hjelpe til, det er ikke det det staar paa! Men de vil gjerne kose seg litt ekstra, tydeligvis. Uansett har jeg planer om aa lage noen gode gryteretter paa forhaand (altsaa foer nurket er foedt) og fryse ned, slik at vi har noe aa by paa (og noe aa spise selv). Og bestille take-away noen ganger. Men jeg er litt oppgitt over svigers noen ganger...(kommer kanskje tydelig frem i dagboken min. ). Jeg faar bare minne meg selv paa at svigerfar er 77 aar, og selv om han er ved sine fulle fem, saa er det leeenge siden han og svigermor hadde baby i hus (noeyaktig 31 aar siden, faktisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. januar 2007 #2935 Del Skrevet 16. januar 2007 Huff da, ut å spise ti dager etter fødsel hørtes litt slitsomt ut. Men de mener det sikkert bare godt. Hørtes lurt ut med frossenmat kanskje jeg skal fylle fryseren her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. januar 2007 #2936 Del Skrevet 16. januar 2007 Du Holly, vet du om en tabell hvor man kan se hva som regnes som en normalt stor symfyse? Min ble målt til 23 cm i dag (uke 23 i morgen), men hun sa ikke noe om det var vanlig/uvanlig. Hadde vært kjekt å visst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. januar 2007 #2937 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg kan scanne inn helsekortet mittt hvis dere ikke finner noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 16. januar 2007 #2938 Del Skrevet 16. januar 2007 Du Holly, vet du om en tabell hvor man kan se hva som regnes som en normalt stor symfyse? Min ble målt til 23 cm i dag (uke 23 i morgen), men hun sa ikke noe om det var vanlig/uvanlig. Hadde vært kjekt å visst. ← Her er det norske helsekortet. 23cm i veke 23 er heilt øvst i det grønnen feltet, altså innanfor snittet, men litt over normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 16. januar 2007 #2939 Del Skrevet 16. januar 2007 Svigerforeldrene dine vil nok bare være veldig snille, du får tenke det! Jeg tror nok de egentlig skjønner (hvis de blir gjort oppmerksomme på det) at det kan være ganske vanskelig å ta med nurket på restaurant når h*n (hun ) er så liten! Tenk at du snart går ut i permisjon! PERMISJON!! Sprøtt... Det nærmer seg for oss, Holly Hobbie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. januar 2007 #2940 Del Skrevet 16. januar 2007 Så deilig at det bare er en uke igjen til permisjon! Det blir nok godt å slappe av litt. Ha en fin uke, og lykke til med svigerforeldrebesøk etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå