Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tenkt at det dere beskriver er sure oppstøt. Noen ganger ligger magesyren bare og godgjør seg der nede, og da kan det føles litt tungt om brystet, akkurat som om det er vanskelig å puste. Mulig jeg tar feil :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid tenkt at det dere beskriver er sure oppstøt. Noen ganger ligger magesyren bare og godgjør seg der nede, og da kan det føles litt tungt om brystet, akkurat som om det er vanskelig å puste. Mulig jeg tar feil  :sjenert:

Sure oppstøt er ikke halparten så ille som halsbrann, og det er definitivt halsbrann jeg har, hvertfall sa legen min det så jeg stoler på henne. :) Sure oppstøt er bare akkurat der og da og så ferdig, halsbrann er mer konstant ubehag.

Link.

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Jeg har alltid tenkt at det dere beskriver er sure oppstøt. Noen ganger ligger magesyren bare og godgjør seg der nede, og da kan det føles litt tungt om brystet, akkurat som om det er vanskelig å puste. Mulig jeg tar feil  :sjenert:

Sure oppstøt og halsbrann er i hvert fall noe HELT annet enn det jeg opplever.

Jeg slet en periode med halsbrann, men det har så og si forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble først plaget med halsbrann, så sure oppstøt og nå i det siste er det mest hikke. Jeg tror jeg hikker rundt 30 ganger om dagen (ikke mer enn 2-3 hikk om gangen, men konstant hele dagen) :ler:

Men jeg har også følt noe annet som kjennes mer ut som om at hjertet slår saktere og hardere, og det blir et trykk i brystet sånn at jeg føler at jeg må trekke pusten dypere. Det skjer oftere og oftere, men varer sjeldent lenge om gangen :)

Halsbrann er et konstant trykk midt mellom brystene og går vanligvis bort hvis jeg dunker på det området :)

Sånn er det for meg i alle fall :)

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nesten forsvunnet hos meg ogsaa. Deilig.

Naa skal jeg ut og kjoepe meg litt sushi til lunsj! Spiste makrell i tomat til frokost, saa faar hvertfall i meg nok fisk i dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra lunsj. Deilig med litt luft, litt mat og litt bevegelse!

Tenkte jeg kunne benytte litt doedtid til aa lage en liste over ting vi trenger og ting vi har skaffet. Tror jeg legger ned handlelisteboken, er litt mye med to dagboeker.

Ting vi har skaffet:

vogn (mangler bare My Pod

bilsete

vippestol

Skumgummimadrass til bading

uro

toalettsaker til baby fraBurt's Bees

Kam (foelger med toalettmappen ovenfor)

Klaer

Tepper

Babysoveposer (to stk.)

Flaske

Steriliseringsmaskin til flasker, begere etc. (fikk gratis av kollega)

Begere og poser til aa oppbevare morsmelk i

To smokker

kluter

Haandkle med hette

Babygym

Ammepute

Stellebag

Ting vi trenger:

Baeresele (Hug-a-Bub )

My Pod vognbag til aa bruke i vognen og ellers

neglesaks

lammeskinn (skal oenske meg av mamma og pappa)

Fluffles toeybleier

Seng - vi har kjempelyst paa Stokke Sleepi, men den er saa dyr. :sur: Saa vi venter og ser om det dukker opp en brukt en.

Gardiner til babyrommet - bestilles paa loerdag

Nattlampe

Stellebord? Har egentlig ikke plass...

Stellematte

Bleieboette

Brystpumpe

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på et sånt stellebord som legges over senga? Ser ut som en liten skuff.

Ellers kjøpte vi seng via ebay. Helt ny Humphrey's corner seng fra Mothercare . Sparte 150 pund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Samme her, har faktisk hatt magesyre opp i munnen. Ikke veldig godt, og noen ganger så vondt at tårene spruter. Mest om kvelden når jeg skal sove det da.

Sånn er det her også, det er grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på et sånt stellebord som legges over senga? Ser ut som en liten skuff.

Ellers kjøpte vi seng via ebay. Helt ny Humphrey's corner seng fra Mothercare . Sparte 150 pund :)

Ja, har tenkt paa saant stellebord. Men det er jo ganske ubrukelig etter at det er brukt som stellebord, mens andre stellebord blir vanlige kommoder, paa den andre siden er det plassbesparende...vi har ikke helt bestemt oss ennaa!

Vi har bydd paa noen senger paa ebay vi ogsaa. Men synes ikke vi har funnet en i omraadet som vi har falt for - er ikke saa mange som bruker ebay i Skottland som i England, og det er ikke saa lett aa sende senger med posten. ;) Men vi foelger med hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall en del ebay-butikker som selger slike ting (se i hovedkatalogen for Baby) :)

Vi skal bare bruke en kommode tror jeg. Vi har en som passer med senga så det er jo ypperlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nå fikk jeg masse tips for hva jeg må ordne og kjøpe også ;) Takk!!!

Saa bra! :)

I dag SKAL jeg faa til en dagbokrunde - er kjempekoselig aa lese i andres boeker, men noen ganger er det litt ork aa komme gjennom alle og legge igjen hilsener som sier noe annet enn *spor* eller :klem: , og siden jeg har en noksaa lang liste over dagboeker jeg pleier aa besoke saa er det greiest aa ta alle paa en gang, saa jeg ikke glemmer noen, og det tar jo litt tid! Luksusproblemer! :ler:

Har en travel helg foran meg. I morgen inviterer vi kolleger av T med (for det meste gravide!) koner og barn til pepperkakehusknusing klokken tre. Foruten pepperkakehus skal jeg servere nybakte boller og julekaker (serinakaker og noen spanske mandelsmaakaker). Og gloegg, da. Haaper det faller i smak!

Rett etterpaa drar vi og ett av parene paa ballett - skal se Askepott. Den har faatt kjempebra kritikker, saa vi gleder oss!

Soendagen er vi invitert til en fransk "hippie"-venninne av T, som egentlig er litt slitsom (skal psykoanalysere oss hele tiden), men jeg har satt foten ned. T drar nok, siden vi ikke har sett henne paa en stund.

Neste uke har jeg tirsdag og fredag fri, det blir deilig! Har endel paa programmet naar det gjelder svangerskapskurs og svangerskapskontroll. Og neste helg blir det en liten jentetur for meg og bestevenninnen min til St. Andrews, bare vi faar somlet oss til aa bestille hotell.

Siste helgen i januar kommer mamma og pappa, det blir kjempekoselig.

Lenger frem enn det har jeg ikke planlagt, bortsett fra foedsel i begynnelsen/midten av mars! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var mye på programmet! Er du i bedre form nå?

Tenker dere å bli boende der borte for alltid, eller har dere lyst til Norge etter hvert? (Mulig du har skrevet om det før). Vi driver og leter etter hus i dine hjemtrakter, og det er søren meg dyrt! Men det er der vi vil bo :) . Du kan vel komme og bli nabo, eller? Vi kan lage en liten KG-landsby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde flyttet paa dagen om T hadde faatt jobb i Oslo/omegn! ;) Og gjerne ved siden av dere (bodde i to aar, tror jeg det var, fem minutters gange fra der hvor du jobbet foer, forresten...foer vi flyttet ned i "dumpa" ;) ). Naar T endelig skjoenner at man kan leve fint paa en litt lavere loenn, saa tror jeg han blir mer motivert for aa lete etter jobb i Norge. Er dessverre (for oss) et faktum at hans jobb ikke er like godt betalt i Norge...Og i hans jobb her borte har han "gode utsikter" i minst ti aar fremover. Men det kan hende vi flytter foer det, hvis noe attraktivt kommer opp. "Problemet" er at han trives saa godt i jobben sin, og nettopp har faatt nye, spennende utfordringer. Men jeg/vi kommer nok til aa tilbringe mer tid i Norge fremover uansett, takket vaere min permisjon (og det at jeg kanskje ikke begynner i ny jobb foer etter et par aar). Saa kanskje vi sees likevel! ;)

Men ja, droemmen og planen er aa flytte til Norge en dag. Spoersmaalet er bare naar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..lykke til med husjakt, forresten! Det ER dyrt i omraadet der dere vil bo, men det ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig har jeg faatt bestilt alt jeg trenger naar det gjelder bleier! Vi skal jo bruke vanlige bleier helt i starten, men gaa over til toeybleier naar nurket er noen uker gammelt. Fant ut at vi faar ca. 400 kroner av kommunen naar vi viser dem kvitteringen for bleiene, og i tillegg fikk jeg 5% avslag og gratis porto paa forsendelsen. Bestilte en del ekstrating som bleieboette og slikt ogsaa. Det ble dyrt - nesten 3000 norske kroner - men vi sparer det inn i lengden. De bleiene vi har valgt skal vaere lette aa bruke og toerker fort, saa jeg tror det skal gaa greit. Bruker nok vanlige bleier naar vi skal paa ferie og slikt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting vi har skaffet:

vogn (mangler bare My Pod

bilsete

vippestol

Skumgummimadrass til bading

uro

toalettsaker til baby fraBurt's Bees

Kam (foelger med toalettmappen ovenfor)

Klaer

Tepper

Babysoveposer (to stk.)

Flaske

Steriliseringsmaskin til flasker, begere etc. (fikk gratis av kollega)

Begere og poser til aa oppbevare morsmelk i

To smokker

kluter

Haandkle med hette

Babygym

Ammepute

Stellebag

Stellematte (er bestilt)

Bleieboette (er bestilt)

Fluffles (bleier) - (er bestilt)

Ting vi trenger:

Baeresele (Hug-a-Bub )

My Pod vognbag til aa bruke i vognen og ellers

neglesaks

lammeskinn (skal oenske meg av mamma og pappa)

Seng - vi har kjempelyst paa Stokke Sleepi, men den er saa dyr. :sur: Saa vi venter og ser om det dukker opp en brukt en.

Gardiner til babyrommet - bestilles paa loerdag

Nattlampe

Stellebord? Har egentlig ikke plass...

Brystpumpe

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...