Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tredje trimester og 28 uker! :hoppe::overrasket::sjarmor::sjenert:;) Har plutselig litt blandede foelelser, synes plutselig foedselen virker saa naer - og det er baade positivt og skummelt. Det skumle er at man ikke kan forutsi hvordan det blir og hvordan man takler det, selv om man proever aa forberede seg...Det positive er jo dog utrolig positivt - at vi snart faar moete h*n som bor inni magen!! :danse:

Fikk ikke mye soevn i gaar natt, sikkert litt fordi jeg sov paa kvelden i gaar. Vaaknet en gang av krampe i leggen og to ganger fordi jeg maatte tisse. Og vi la oss ikke foer i ellevetiden heller, fordi T kom hjem saa sent og jeg ikke foelte meg trett nok til aa sovne alene. Saa vi faar se hvor lenge jeg holder ut i dag...skal virkelig proeve aa holde meg vaaken, men jeg tviler paa om jeg orker aa dra ut med jobben i kveld...skal ut aa spise paa polsk (ja, polsk! :ler: ) restaurant, men jeg tror kanskje jeg dropper det.

Ellers begynner jeg aa komme litt i julestemning tror jeg. Hoerer paa Nidarosdomens guttekor i bilen - Tidenes beste juleplate, heter kassetten - med masse fine julesanger. Det hjelper litt! Men regnet og vinden hjelper IKKE... :sur: Er vel det verste vaeret jeg har opplevd noensinne, og naa har det vart siden november...Har hoert det ikke er saa bra i Norge heller, men det er ikke noen stor troest! :ler:

Naa holder jeg paa aa sulte ihjel her, for jeg rakk i frokost i dag...maa ta meg en tur ned til kafeen der vi faar "gratis" kaffe (dvs. jobben betaler) og hente meg en latte og ristet broed saa fort den aapner klokken aatte.

Skrevet
God morgen Holly!

Håper du får en fin dag :klem:

Takk, i lige maade Mrs. Potter! :klem:

Skrevet

...man pleier kanskje ikke stave det paa dansk?! :ler:

Skrevet

Oi, 28 uker og tredje trimester! :hoppe: Føler det ikke er så lenge siden du ble gravid, jeg. Tiden går så fort. Men samtidig bra det, så får dere møte nurket deres snart. :)

Håper det blir en rolig dag på jobben i dag, så du ikke sliter deg ut. :klem:

Skrevet

:hoppe: 28 uker alt! :hoppe:

Ikke lenge igjen nå, nei!

Skrevet

:hoppe: :hoppe: Grattis med 28 uker! :hoppe: :hoppe:

Synes tida går så fort nå, virker ikke som om terminen er så langt unna lenger. Synes også det er vanskelig å forberede seg til fødselen. Liker vanligvis å planlegge ting, men en fødsel har man ikke akkurat kontroll på. :sjenert: Gravid-yoga hjalp litt, så nå er det bare å fortsette å forberede seg på å ta ting som det kommer. (Det må man jo uansett med en liten en i huset, så jeg har nok litt å lære der. :sjenert: )

:klem:

Skrevet

Takk for hopping og gratulasjoner, jenter! :kyss:

Fikk nok en tvilling-kommentar i dag...av en kollega fra London som er paa besok. Men men. Menn er ikke alltid saa flinke til aa vite hva de skal si til gravide, tror jeg.

Har visst kjoept meg enda litt mammaklaer, jeg. :sjenert: Bestilte disse toppene fra Blooming Marvellous: en pyntet topp og en mer hverdagslig genser.

Ogsaa kjoepte jeg to puter, en ammepute og en med ryggstoette.

Alt var paa salg, da... :sjenert: Oensker meg litt noen olabukser ogsaa, men...vi faar se om jeg kommer over noen rimelige noen.

Skrevet

Gratulerer med 3. trimester! :blomst:

Tiden har gått fort!!!

Gøy å kjøpe litt utstyr da ;)

Skrevet
Tredje trimester og 28 uker!  :hoppe:  :overrasket:  :sjarmor:  :sjenert:  ;)  Har plutselig litt blandede foelelser, synes plutselig foedselen virker saa naer - og det er baade positivt og skummelt. Det skumle er at man ikke kan forutsi hvordan det blir og hvordan man takler det, selv om man proever aa forberede seg...Det positive er jo dog utrolig positivt - at vi snart faar moete h*n som bor inni magen!! :danse:

Fikk ikke mye soevn i gaar natt, sikkert litt fordi jeg sov paa kvelden i gaar. Vaaknet en gang av krampe i leggen og to ganger fordi jeg maatte tisse. Og vi la oss ikke foer i ellevetiden heller, fordi T kom hjem saa sent og jeg ikke foelte meg trett nok til aa sovne alene. Saa vi faar se hvor lenge jeg holder ut i dag...skal virkelig proeve aa holde meg vaaken, men jeg tviler paa om jeg orker aa dra ut med jobben i kveld...skal ut aa spise paa polsk (ja, polsk!  :ler:  ) restaurant, men jeg tror kanskje jeg dropper det.

:hoppe: for 28 uker, og 3. trimester :hoppe:

Jeg syns det er både skremmende og facinerende på en gang at vi har kommi så langt som vi har! Det ER faktisk ikke lenge igjen for noen av oss nå...Tenk at den planlagte (og deilige :sjarmor: ) runden i høyet har resultert i den noen som ligger og spreller inni magen vår, som snart er klar for å møte verden :legrine::hjerte:

Får håpe du sover bedre til natta, enn det du gjorde natt til idag! Kjedelig å være i underskudd på søvn...

Jeg vet ikke hva "polsk mat" er, men det høres utvilsom litt spesielt ut! :ler: Kos deg hvis det blir til at du drar ut!

Skrevet

Så herlig at du har kommet til 3. trimester! :hoppe:

Skrevet
Gratulerer med 3. trimester! :blomst:

Tiden har gått fort!!!

Gøy å kjøpe litt utstyr da ;)

Hei smile! :) Takk for det! Ja, goey aa kjoepe utstyr! Maa bare ikke kjoepe altfor mye, for vi har litt plassmangel hos oss naar det gjelder lagringsplass... :klem:

:hoppe: for 28 uker, og 3. trimester :hoppe:

Jeg syns det er både skremmende og facinerende på en gang at vi har kommi så langt som vi har! Det ER faktisk ikke lenge igjen for noen av oss nå...Tenk at den planlagte (og deilige :sjarmor: ) runden i høyet har resultert i den noen som ligger og spreller inni magen vår, som snart er klar for å møte verden  :legrine:  :hjerte:

Får håpe du sover bedre til natta, enn det du gjorde natt til idag! Kjedelig å være i underskudd på søvn...

Jeg vet ikke hva "polsk mat" er, men det høres utvilsom litt spesielt ut! :ler: Kos deg hvis det blir til at du drar ut!

Hei Burpis! :vinke: Takk for hopping! :klem: Ja, naa naermer det seg for begge to med stormskritt! Begynner aa bli kraftig nysgjerrig paa hvem som skjuler seg i magen min naa! Om det er jente eller gutt, hvordan h*n ser ut, hvem h*n ligner paa, hva slags temperament h*n har... Ufattelig aa tenke paa at mennesker blir til paa den maaten, ja! :legrine: Dro ikke ut i gaar, men lagde risgroet til T og meg i stedet og la oss tidlig....saa det ble ikke noe polsk mat paa meg! ;)

Så herlig at du har kommet til 3. trimester! :hoppe: 

Er forbausende uthvilt i dag! Og var ikke saa allerverst i gaar heller, vaaknet litt utover dagen. Stakkars T derimot var helt skutt da han kom hjem fra jobb. Ga ham litt groet (nam, smakte jo ekte norsk, jo!) og suppe og la ham til sengs. Vi sov en times tid, og sto opp igjen saavidt foer vi la oss for natten.

Planer for helgen: I kveld kommer refleksologen. I morgen skal jeg inn til byen for en synstest og innkjoep av kontaktlinser. Deretter drar jeg kanskje en tur til Glasgow for aa feire en venninnes bursdag. Ellers er det X-Factor-finale i morgen! Det maa jeg proeve aa faa med meg. (X-Factor er noe lignende Idol i Norge). Soendag blir det vel en svoemmetur, kirken og pusling i huset.

Ellers skal jeg moete en venninne som har termin tre dager foer meg paa tirsdag. Er nok litt mer "babyzilla" enn henne, sist gang jeg traff henne hadde hun ikke begynt aa tenke paa utstyr og slikt. Men det er jo andre ting man kan snakke om, da! :ler: Man blir litt opphengt i babyforberedelser noen ganger... :sjenert:

T og jeg har bestemt oss for aa kjoepe en Hug-a-Bub, i Navy og Raspberry. Den har faatt beste karakter paa Mumsnet.com, en britisk internettside. Den skal vaere rygg/skulder-vennlig og bra for barnets hode. Har lyst aa bestille den snart!

Skrevet
Innom en liten tur forå ønske deg en fiiin helg :klem:

God helg til deg ogsaa, marthepia! :klem:

Sitter og kjeder meg paa jobben i dag, saa da surfet jeg litt paa nettet...kom over dette horoskopet om fiskene, tegnet til nurket (med mindre h*n blir foedt for tidlig). Ble saa roert da jeg leste det! :grine: Sto saa mye positivt der, ikke det at jeg egentlig tror paa horoskop (hvertfall ikke som pekepinn paa hva som skjer i morgen eller neste uke eller neste aar), men det er litt artig likevel.

Snakket med mamma isted, bl.a. om foedselen og smertestillende. Hun fikk epidural da hun foedte meg, men hadde vondt i ryggen i flere maaneder etterpaa, og ikke virket den helt som den skulle heller. Naa har ting sikkert forbedret seg paa 28 aar, men jeg er litt enig med henne i aa proeve aa unngaa epidural. Men den som foeder, faar se...det er jo litt vanskelig aa forutse hvor ille det blir uten.

Skrevet

3. trimester alt? :overrasket:

Du har jo fått et skikkelig hurtigsvangerskap du.

Det er jammen ikke lenge til mars.

Håper du får en flott helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...