Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #2661 Del Skrevet 11. desember 2006 Dere som lurer på pounds og andre slike ting; bruk Google! Google er genial for mange ting, bl.a: http://www.google.com/search?sourceid=navc...ds+to+kilograms ← Ja, Google er genialt! Det var der jeg fant ut om fort kinnaird, faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #2662 Del Skrevet 12. desember 2006 God morgen! Endelig fikk jeg tak i mamma og pappa, for jeg trengte noen adresser til noen tanter og onkler - de har nettopp vaert paa ferie i Tyskland. De hadde visst hatt det helt topp, vi har familie der som vi ikke ser saa ofte. Hadde vaert paa masse julemarkeder og spist tradisjonell gaasestek, og moett et splitter nytt familiemedlem som ble foedt for noen uker siden. Misunner dem turen litt! Gleder meg til aa ha mer frihet til aa reise naar jeg gaar ut i permisjon. Skjoent, med ny "sjef" i huset er det ikke sikkert det blir like lett som jeg innbiller meg...men jeg haaper paa en reisevennlig liten tass! Det kommer vel mest an paa meg, om jeg foeler at jeg har nok energi til aa reise med en liten en. Uansett blir det en del turer til Norge neste aar. Gleder meg allerede til julen 2007....til aa handle i Sandvika og Oslo med barnevogn (selv om det sikkert er litt plunder), til aa moete venninner paa kafe, til aa se familien mer, og til aa la vaart nurk bli kjent med fetteren som er noeyaktig ett aar eldre! Men jeg vil ikke vaere saa mye borte fra T at han gaar glipp av babytiden heller. Heldigvis har han mye ferie, saa han kan nok vaere med til Norge en del. Apropos Norge, saa er han litt lei for at vi ikke faar vaert der i vinter...han elsker aa gaa paa ski, og mulighetene her borte er mildt sagt begrenset (det hender det er snoe her, saa hvis det dukker opp en snoerik helg saa kan det hende vi drar avgaarde til hoeyalandet. Men jeg kommer ikke til aa spenne paa meg slalomskiene i aar...ikke med den digre magen min. ). I dag er det Turbo-Tirsdag igjen, men denne gangen tror jeg at jeg skal faa gjennomfoert programmet mitt. Yoga klokken halv to, og Active Birth i kveld klokken syv. I morgen skal jeg jobbe hjemmefra, og skal paa svangerskapskurs to timer paa formiddagen. Etterpaa skal jeg paa 28-ukerskontroll hos jordmor. Saa skal jeg bake paa kvelden, boller tenkte jeg, for jobben min skal gjoere veldedighetsarbeid paa barnesykehuset i byen. Jeg tenkte aa bidra med boller til de som skal male, siden jeg ikke faar lov av T til aa bidra med det. De skal bruke sterk maling, saa jeg er enig i den saken. Men gutta setter sikkert pris paa litt godsaker mellom slagene. I gaar fikk jeg endelig kjoept vanlig, amerikansk ris, som jeg skal lage risgroet av! Vi handlet inn massevis av god mat i gaar, paa en dyr butikk som har godt utvalg av allslags mat. De serverte masse smaksproever, saa det ble en del sjokoladetroefler og kanapeer i gaar. Men da vi kom hjem spiste vi raa groennsaker med hummus som kompensasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. desember 2006 #2663 Del Skrevet 12. desember 2006 For en dag du får i dag! Håper du klarer deg gjennom uten å bli alt for sliten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 12. desember 2006 #2664 Del Skrevet 12. desember 2006 Hektisk program du har. Nå må ikke slite deg helt ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #2665 Del Skrevet 12. desember 2006 Yamaha og Rypa: Er heldigvis noksaa uthvilt i dag, saa jeg tror dagen i dag skal gaa greit! Er jo ikke slitsomt verken paa yoga eller active birth heldigvis, det som krever energi er aa holde seg vaaken! Naa er all julepost sendt avgaarde! Tror jeg husket paa alle. Dvs., har fortsatt igjen aa skrive julekort til T og mine felles venner her i landet. Men siden de fleste er kolleger av T, saa lar jeg ham ta den biten. Naa har jeg snart lyst aa begynne aa bake litt til jul! Pepperkakehuset er jo unnagjort, men i tillegg har jeg lyst til aa lage hvertfall to slag til. Fant en oppskrift paa peanut butter cups forleden dag, det tror jeg blir bra. Ogsaa maa jeg lage noe norsk snask. Kanskje gaffelkaker? Faar ringe mamma og spoerre om oppskriften. Og kanskje havrekjeks? Maa faa den oppskriften av mamma ogsaa. I tillegg maa jeg bake boller, selv om det ikke er spesielt julete. Har uhorvelige mengder mel - vanlig hvitt mel, self-raising (med hevemiddel - kjempebra til kaker!), grovt mel, spelt, havremel, oekologisk mel samt masse poser med ferdigblandinger til broedbakemaskinen. Saa det maa bli masse baking fremover, foer melet blir altfor gammelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #2666 Del Skrevet 12. desember 2006 Da var yogaen unnagjort! Deilig aa faa strukket ut skikkelig og koblet litt av. Det var siste yogatime foer jul. Unngikk saavidt regnet paa vei hjem. Vaeret her er utrolig skiftende, i dag har det vaert sol, overskyet, sludd og regn om hverandre. Det regner nesten hver dag for tiden, begynner aa bli grundig lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #2667 Del Skrevet 12. desember 2006 Skal du hjem til Norge til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #2668 Del Skrevet 12. desember 2006 Skal du hjem til Norge til jul? ← Nei, dessverre...det hadde blitt for mye stress, siden jeg bare har fri fra fredagen til onsdagen. Og det tar hele dagen aa reise en vei...(dvs. ca. 8 timer). Dessuten vil jeg begrense flyturer saa mye jeg kan. Saa vi reiser ned til Ts foreldre isteden, som bor en halvtime utenfor London. Det er andre aar paa rad hos dem, saa saann sett var det min tur til aa dra til mine foreldre, men vi tar heller to juler hos mine foreldre fra neste aar av. Kommer til aa savne alle der hjemme, men faar nok sett masse til dem i aaret som kommer. Den ene broren min skal heller ikke hjem pg.a. studier, saa det blir ganske tomt hjemme hos mamma og pappa i aar! Men den andre broren min, hans kjaereste og deres lille soenn paa ni maaneder skal vaere der, pluss at de har masse venner og annen familie de treffer i loepet av julen. Saa det er ikke synd paa dem, da. Jeg har litt blandede foelelser overfor jul hos svigers. Joda, de er kjempesnille og hyggelige. Men feiringen er naturlig nok litt annerledes enn det jeg er vant til. Og alle barna....foerste juledag er helt kaos, med seks barnebarn under 10 aar paa besok. Jeg liker barn altsaa (faar vi haape hvertfall, litt dumt om jeg ikke liker min egen! ), men disse er ganske braakete naar de er sammen alle sammen, og jeg foeler alltid at jeg er midt i et barneselskap naar alle er til stede...Men jeg blir sikkert mer tolerant etter aa ha faatt barn selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. desember 2006 #2669 Del Skrevet 12. desember 2006 Vet åssen det føles med en haug med gira unger under julefeiringa. Sånn er det når jeg er hjemme. Derfor er jeg glad for at det blir e rolig jul hos svigers. Såfremt ikke babyen til svigerinna mi får kolikk eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #2670 Del Skrevet 12. desember 2006 Men jeg blir sikkert mer tolerant etter aa ha faatt barn selv! ← Kanskje, kanskje ikke! Jeg kan ikke si jeg føler meg mer tolerant over barn etter jeg fikk det selv. VEl, veloppdragne og hyggelige barn, joda, men de som ikke eier (i mine øyne) oppdragelse takler jeg bare svært dårlig. Dessverre har jeg to nevøer som jeg synes mangler oppdragelse. Men det er jo ikke deres feil altså.... Feks: * De forsyner seg så fort maten kommer på bordet, gjerne før alle har satt seg og noen har sagt vær så god. * De forsyner seg gjerne med hendene og spiser også gjerne uten bestikk. * Til bursdager river de omtrent gaven ut av hendene på deg, og tror du de takker?? Nope! * Julefeiring sammen med dem synes jeg er skikkelig ukoselig! Da skal pakkene deles ut så fort som mulig slik at de sitter med hver sin haug. De river av papiret, og bryr seg ikke om hvem de har fått ting av. Sånne barn takler jeg svært dårlig! Men jeg sier ikke noe. Det er foreldrenes jobb, og når de tydeligvis synes at den salgs oppførsel er helt greit, så synes jeg synd på ungene. De mangler en hel del med normale manerer som jeg ser det. Det kan bli pinlige situasjoner for dem senere i livet mener jeg. (Begge to er skolebarn nå, og ikke helt små heller. Det gjør det nesten enda verre....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. desember 2006 #2671 Del Skrevet 12. desember 2006 Kanskje, kanskje ikke! Jeg kan ikke si jeg føler meg mer tolerant over barn etter jeg fikk det selv. VEl, veloppdragne og hyggelige barn, joda, men de som ikke eier (i mine øyne) oppdragelse takler jeg bare svært dårlig. Dessverre har jeg to nevøer som jeg synes mangler oppdragelse. Men det er jo ikke deres feil altså.... Feks: * De forsyner seg så fort maten kommer på bordet, gjerne før alle har satt seg og noen har sagt vær så god. * De forsyner seg gjerne med hendene og spiser også gjerne uten bestikk. * Til bursdager river de omtrent gaven ut av hendene på deg, og tror du de takker?? Nope! * Julefeiring sammen med dem synes jeg er skikkelig ukoselig! Da skal pakkene deles ut så fort som mulig slik at de sitter med hver sin haug. De river av papiret, og bryr seg ikke om hvem de har fått ting av. Sånne barn takler jeg svært dårlig! Men jeg sier ikke noe. Det er foreldrenes jobb, og når de tydeligvis synes at den salgs oppførsel er helt greit, så synes jeg synd på ungene. De mangler en hel del med normale manerer som jeg ser det. Det kan bli pinlige situasjoner for dem senere i livet mener jeg. (Begge to er skolebarn nå, og ikke helt små heller. Det gjør det nesten enda verre....) ← Oi, hvordan klarer foreldre å se på at barna deres oppfører seg sånn? Hvis ikke Julegaven lærer å takke for gaver skal h*n hvertfall få høre det. Og å forsyne seg av all mat med fingrene... Men nå er jeg opplært til at gaver får man en av gangen, og helst skal det takkes så fort den ene gaven er åpnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. desember 2006 #2672 Del Skrevet 12. desember 2006 Oi, hvordan klarer foreldre å se på at barna deres oppfører seg sånn? ← Nei, jeg fatter det ikke, det er for meg helt ubegripelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 13. desember 2006 #2673 Del Skrevet 13. desember 2006 Hmm... Husker at da jeg så bildene fra bryllupet deres tenkte jeg at "den kirka ser da veldig ut som "min" kirke også". Når du nå skrev du gledet deg til handleturer i Sandvika var det første som slo meg at da ER det samme kirka, og da er vi antakelig fra samme område. Da skjønner jeg veldig godt at du lenger hjem av og til! Fordelen med å se så uopdragne barn er at man får enda mer motivasjon for å ikke la sine egne barn også bli sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. desember 2006 #2674 Del Skrevet 13. desember 2006 Fordelen med å se så uopdragne barn er at man får enda mer motivasjon for å ikke la sine egne barn også bli sånn... ← Også er det innimellom faktisk litt deilig å ha dem på besøk her, for da sier jeg ifra, og foreldrene blir faktisk litt flaue på vegne av barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #2675 Del Skrevet 13. desember 2006 Prada: Ja, da kommer vi nok fra nesten samme sted! For en dag! Det blaaser i omtrent orkans styrke, paraplyen min ble oedelagt av vinden i sted, og det hoeljer ned ustoppelig. I tillegg hadde jeg en nesten-ulykke paa vei til jordmor i dag, en idiot av en sjaafoer kjoerte rett ut i veien, og jeg maatte braabremse og svinge ut i motsatt felt for aa ikke treffe henne! Heldigvis kjoerte jeg ikke saa fort, saa det hadde nok uansett ikke blitt livsfarlig, men likevel...fikk meg en skikkelig stoekk! Og ting ble ikke mer behagelige hos jordmor, for hun maatte stikke meg i begge armene og den ene haanden foer hun fant noe blod. Det gjorde ganske vondt, men man boer kanskje venne seg til litt smerter....blir nok tusen ganger verre naar man foeder. Ellers har ikke dagen vaert saa allerverst. Svangerskapskurset gikk fint, vi laerte om selve foedselsforloepet, smertelindring osv. Og alt var bra paa jordmorkontrollen. Babyen ligger visst med hodet ned og ryggen mot ryggraden min, men det var ikke noe aa bekymre seg for saapass tidlig. Jordmor maalte fundusen til 30 cm, saa innenfor normalen. Sitter paa jobb naa, men skal snart hjem. Er helt utslitt i dag, og kaldsvetter litt, saa tror jeg skal rett i seng (som vanlig etter jobb ). T skal ut med jobben, saa han kommer ikke hjem foer ganske sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 13. desember 2006 #2676 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei Holly Hobbie! leser hos deg innimellom og ville bare si *hei* Morsomt å les om graviditeten Du er jo snart "ferdig" ... men kanskje det ikke föles slik for deg!? Jeg lurte litt på det med babyen...og hvordan den ligger i magen og sånn.. kan ikke noe om dette jeg. Men ligger den ikke slik den skal ligge nå da? med hodet ned.. Vel, ha iallefall en fin kveld Holly! Håper du får litt varme i kroppen og at du slutter å kaldsvette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 13. desember 2006 #2677 Del Skrevet 13. desember 2006 Så skummelt med nestenulykke . Godt at det ikke ble kræsj. Ille til vanlig, men ti ganger værre når du har et gull i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. desember 2006 #2678 Del Skrevet 13. desember 2006 Det må være utrolig godt å vite at du snart skal ut i permisjon har skikkelig vondt av deg som jobber så lange uker. Det kan jo ikke være særlig sunt for kroppen din å slite seg ut på den måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #2679 Del Skrevet 13. desember 2006 Arwen: Ja, det skal bli godt med permisjon! Selv om den kanskje blir litt lang...men jeg tror jeg skal klare aa venne meg til aa kunne sove saa lenge jeg vil om morgenen! Pi@: Ja, det var skummelt. Ikke rart blodtrykket var litt hoeyt hos jordmor! (men ikke saa hoeyt at hun ble bekymret). Neffi: Koselig at du foelger med! Begynner aa foele meg nesten ferdig snart, ja! Men nurket er nok ikke paa langt naer klar for verden, saa jeg faar la h*n vokse seg enda litt stoerre og sterkere. H*n ligger med hodet ned, men burde snu seg noen grader slik at bakhodet vendes mot venstre, hvis du skjonner. Men det er ingenting aa bekymre seg for ennaa. I dag er det blitt mye knekkebroed paa meg - baade til frokost, mellommaaltid og "middag." Orket ikke lage noe i sted da jeg vaaknet, saa da ble det noen knekkebroed og et eple. Er saa tiltak aa bare lage middag til seg selv, og vi har ikke noe lettvintmat i huset, som f.eks. pizza, fordi vi proever aa lage "skikkelig" mat fra bunnen. Men i kveld var jeg fristet til aa bestille indisk takeaway...men foelte det ville vaere litt teit naar jeg var alene. Har begynt aa tenke en del paa foedselen, paa smertestillende og hvor vondt det kommer til aa bli hvis jeg ikke velger det. Man kan jo heldigvis bestemme seg mens det staar paa, det er jo umulig aa forutsi hvor vondt man synes det er. Men jeg vil egentlig helst vaere i basseng saa mye som mulig, og haaper det skal lindre en del...Synes det er litt skummelt med epidural, selv om det stort sett gaar fint. Er litt redd for at de skal sette den feil. T mener jeg absolutt boer ha epidural, tror han er litt redd for foedselen han ogsaa...han liker ikke tanken paa at jeg skal ha det vondt, og det er jo selvsagt fint! Men jeg vil ha en saa naturlig foedsel som mulig, tror jeg hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. desember 2006 #2680 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er nok lurt å ha et åpent sinn i forhold til fødselen og hva slags smertelindring man ønsker ja. Jeg har skrevet et brev til Føden, hvor det står hva jeg klarte meg med forrige gang. (Lystgass og TENS maskin) Håper at dette holder denne gangen også, og at jeg øsnker ikke at de tilbyr meg noe før jeg spør selv. Ved forrige fødsel fikk jeg hele tiden og hele tiden litt for tidlig (synes jeg selv) tilbud om ditt og datt. Og jeg tenkte jo at siden jordmor tilbyr, så bør jeg nok takke ja... Epiduralen rakk de heldigvis aldri å sette.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå