Holly Hobbie Skrevet 22. november 2006 Forfatter #2541 Skrevet 22. november 2006 Skulle bare si at det vi snakket om på PM nok ikke er rart du eller kollegaene dine har hørt om. Det finnes ikke! Han har nok fabulert opp noe greier for å skremme meg, eller gitt meg en helt feil forkortelse. ← Oi! Merkelige greier. Men bra det ikke finnes, da. Uansett tror jeg nok at dere har de beste kortene i denne saken, saa det forundrer meg stort om han kommer noen vei. Lykke til med hårfargingen da! Og husk å få tatt magebilde! ← Takk! Magebilde er herved skrevet bak oeret!
Mrs N Skrevet 22. november 2006 #2542 Skrevet 22. november 2006 (endret) Når du farger håret så kan du jo prøve en liten bit av håret først for å se hvor lenge du skal ha det i. Det er lettere å se hvor godt fargen har virket hvis du bleker håret, så vet ikke om du kan gjøre som meg og bare se hvor lyst det blir før du skyller det ut Endret 22. november 2006 av Mrs N
Saeria Skrevet 22. november 2006 #2543 Skrevet 22. november 2006 Så gøy at T likte gavene! Jeg må si at jeg kjenner med igjen når det gjelder håret. Jeg har samma kjipe fargen som deg. Ikke kan jeg ha det mørkt. Det vil ikke sitte i håret. Ikke kler jeg det heller. Rødlig blir feil. For lyst hår gir meg rødmosne kinn! Hvorfor må kommuneblondt hår eksistere?!?
Gjest marthepia Skrevet 22. november 2006 #2544 Skrevet 22. november 2006 Har selv gørrkjedli farge på håret.. Grå-mus farge.. Litt vanskelig å forklare. Kanskje det er det som er kommuneblondt? Farger det jeg. Nå er det brunt med lyse striper, men jeg vil gjøre noe mer. Godt å kjenne nurket i magen!! Gutten her har vært veldig stille idag.. Nesten så jeg blir bekymret Etter det jeg kan huske har jeg ikke kjent noe spark i dag, men det kan være pga av stress og jeg har gjort noe i hele dag? Hvordan er formen din ellers? Dette var deres første var det ikke?
Kakao Skrevet 22. november 2006 #2545 Skrevet 22. november 2006 Innom for å titte etter magebilde. Nei, nå skal jeg ikke mase mer. Er bare så spent. Skjønner godt du gleder deg til permisjonen! Hvor lenge før termin får du ta permisjon? I Norge er det 3 uker, så vidt jeg vet. Med tanke på at førstegansfødende ofte føder 2 uker etter termin, så blir det jo ofte 5 uker før babyen kommer. Godt med god tid til hvile de siste ukene.
Burpen Skrevet 23. november 2006 #2546 Skrevet 23. november 2006 Godt at T ble fornøyd med gavene! Alltid kjekt når det "klaffer"... Har du farga håret ennnå? Åssen gikk det!? Skjønner godt det med jobben,- når man først har blitt umotivert, er det lite å gjøre med det. Føler det sånn med skolen for tida. Vi får motivere hverandre, sånn at hverdagen blir lettere Hvordan er formen din idag!?
Susan Sto Helit Skrevet 23. november 2006 #2547 Skrevet 23. november 2006 Bare innom og for 25 uker! Håper du snart får muligheten til å slutte å være på jobben når du er så lei, og heller kan kose deg med magen! (Jeg er også litt nysgerrig på magebilde, altså! Selv om jeg vet jeg burde kommet med ett selv snart også! )
Holly Hobbie Skrevet 23. november 2006 Forfatter #2548 Skrevet 23. november 2006 25 uker!! Liker "runde" tall! Magebilde kommer folkens - men ikke foer til helgen, tror jeg. Har rett og slett ikke energi/tid foer da, tror jeg. Men det kommer! Burpen: Har ikke farget haaret ennaa...hadde planer om aa gjoere det foer ballet paa fredag, men jeg tror ikke jeg faar tid foer da. Er bittelitt redd for at jeg kommer til aa angre ogsaa...Men jeg tror jeg skal gjoere det til helgen! Vi faar motivere hverandre, ja! Det er GOEY aa lese/jobbe!! Kakao: Titt innom i helgen, saa kan jeg si med 80% sikkerhet at du finner et magebilde! Her i UK kan man ta permisjon fra uke 29. Jeg tar permisjon saapass tidlig (midten av januar, har termin 8. mars) fordi jeg allerede naa synes det er slitsomt aa jobbe. Har lange dager og lite fleksibilitet. Har ikke lyst til aa sykemelde meg heller (og kan ikke bli delvis sykemeldt her borte). Siden jeg hoeyst sannsynlig ikke skal tilbake til jobben etter endt permisjon synes jeg det er like greit aa ta ut permisjon tidlig. Ser paa permisjonen som en siste "ferie" foer babyen kommer! marthepia: Formen er ok, har ryggplager til og fra, litt halsbrann (men har ikke merket noe til det paa noen dager), sliten men ellers skal jeg ikke klage! Dette er vaar foerste, ja. Kan tenke meg det er litt slitsomt aa gaa gravid og samtidig ta seg av eldre barn? Saeria: Kommuneblondt er nok et av naturens uhell! MrsN: God ide. Takk for tipset!
Holly Hobbie Skrevet 23. november 2006 Forfatter #2549 Skrevet 23. november 2006 Bare innom og for 25 uker! Håper du snart får muligheten til å slutte å være på jobben når du er så lei, og heller kan kose deg med magen! (Jeg er også litt nysgerrig på magebilde, altså! Selv om jeg vet jeg burde kommet med ett selv snart også! ) ← Takk for hopping og hilsen, Susan!
Mrs N Skrevet 23. november 2006 #2552 Skrevet 23. november 2006 Får du lov å ta permisjon så tidlig? Jeg får maks lov til å ta ut permisjon 6 uker før termindato. Men det er kanskje annerledes for de som er selvstendig næringsdrivende. Urettferdig uansett! for 25 uker ja!
Gjest marthepia Skrevet 23. november 2006 #2553 Skrevet 23. november 2006 Ser fram til magebilde! *Må huske å ta et selv også* Kan vel nesten si gratulerer med 25 uker Synes du ukene går fort?
Holly Hobbie Skrevet 23. november 2006 Forfatter #2554 Skrevet 23. november 2006 MrsN: Jeg synes ikke det er tidlig aa gaa ut i permisjon i uke 34, og det er jo seks uker foer termin, saa saann sett er det samme regel som for deg. Tror mange i Norge hadde blitt sykemeldt fra aa jobbe saa lange dager som jeg gjoer... Her staar det hva man har rett paa, men husk at reglene endrer seg for de som faar barn etter 1. april: ``You can start your leave any time from 11 weeks before the beginning of the week when your baby’s due. If you’re off work because of your pregnancy in the four weeks before the expected birth date, your employer can make you start your maternity leave.'' Det sto dessverre ingenting om hva man gjoer som selvstendig naeringsdrivende...Kanskje du finner mer hvis du soeker paa denne siden: http://www.direct.gov.uk/Parents/Employmen...9631&chk=BKdX86 marthepia: synes tiden gaar saaaakte, men saann er det sikkert naar man gaar og venter! Takk for hilsener, Pi@ og Ephemera! --- Tilbake fra lunsj. I dag ble enda mer shopping, men denne gangen handlet jeg julegaver. Fikk handlet til svigermor og de to svigerinnene mine. Kjoepte soete engleuroer i hvitt papir samt noen morsomme boeker. Og til nurket - Burt's Bees toalettmappe med babyprodukter og en toeyand som er beregnet for aa brukes som svamp. Kjopte en julestjerne og en engleuro til oss selv ogsaa. Har hatt en travel dag paa jobb, men det er egentlig mye bedre enn aa kjede seg. I kveld er det norsk-skotsk adventskonsert, gleder meg! Ellers proever jeg aa vaere sunn. Er ikke lett for en sjokoman som meg, men jeg har vaert flink i de siste dagene. Blir sikkert nok julegodt etterhvert, om jeg ikke skal "varme opp" ved aa kjope sjokolade paa hverdagene ogsaa...
Mrs N Skrevet 23. november 2006 #2555 Skrevet 23. november 2006 Jeg så nettopp dette med nye regler fra 1. april. Dette er for vanlige ansatte: "maternity leave of at least 26 weeks (52 weeks if the week your baby is due begins on or after 1 April 2007)" 52 uker er kjempeflott da! Det er nye regler for meg og som må søke om Maternity Allowance i stedet: "The standard rate of MA is £108.85 or 90 per cent of your average weekly earnings, whichever is less. If your expected week of childbirth begins on or after 1 April 2007, it is paid for up to 39 weeks. If your expected week of childbirth is earlier than this then it is paid for up to 26 weeks. MA is not liable to income tax or NI contributions." Så det er noen flere uker der og, men jeg synes fremdeles at £108.85 er latterlig lite. Det rekker ikke til halvparten av lånet på huset liksom Får kjempedårlig samvittighet allerede når jeg tenker på dette med å ta ut permisjon..
Holly Hobbie Skrevet 23. november 2006 Forfatter #2556 Skrevet 23. november 2006 Uff ja, det er nok mye lettere i Norge! Vi gaar akkurat glipp av de nye reglene... Skjoenner godt at du ikke ser frem til aa faa litt over hundre pund i uken....det gjoer ikke jeg heller, men jeg faar jo penger fra T, heldigvis.
Mrs N Skrevet 23. november 2006 #2557 Skrevet 23. november 2006 Du får knipe igjen og håpe at barnet kommer etter 1. april da 108 pund i uka, eller rundt 450 pund i måneden dekker jo akkurat halvparten av lånet, men hvordan blir det da med penger til bleier, mat, varme, gass osv.? Heldigvis har jobben til mannen en bedre ordning for han så han får 100% betalt for sine to uker pappaperm. Men men.. Vi får heller håpe at ved vårt andre barn så har dette beløpet gått opp litt
Holly Hobbie Skrevet 24. november 2006 Forfatter #2558 Skrevet 24. november 2006 Nei, jeg tror ikke jeg vil knipe igjen saa lenge! Er jo saa utaalmodig allerede! Men ting blir nok sakte bedre her borte ogsaa. Endelig fredag! Gleder meg til helgen - Ikea, julemarked paa Steinerskolen, og litt avslaping. Men huset ser bombet ut, saa vi maa nok ta i et tak hjemme... Var paa kjempefin adventskonsert i gaar. Kirken var nesten full, og artistene som opptraadte var kjempeflinke. Likte alle sammen - Edinburgh University Choir var kjempedyktige, og deres versjoner av Ding Dong Merrily on High og Norge, mitt Norge var kjempeflotte. Ellers var det norsk musikk, en sopran og to hardingfelespillere. Nydelig! Foer det var vi paa John Lewis og spiste en matbit. Jeg tok en liten slurk av Ts roedvin, det er lenge siden sist! Nesten 25 uker, kan jeg vel si. Var bare en bitteliten slurk, men den var kjempegod. Etterpaa saa vi paa barnesenger. Tror kanskje vi velger en derfra. Dagen i dag begynte ikke saa bra. Kom meg paa jobb til kvart paa syv, men den nye vaskedamen hadde gjort en tabbe og laast en doer som ingen av oss hadde noekkel til. Saa vi maatte vente i resepsjonen til nesten halv ni... Jeg skulle hatt tidligskiftet i dag, saa jeg tror ikke sjefen var saa fornoeyd. Rett etter jobben skal jeg til frisoeren for aa sette opp haaret. Saa skal jeg hjem for aa hvile litt og skifte, og saa begynner ballet klokken halv aatte. Har oereverk og saar hals i dag, haaper formen bedrer seg snart...
Gjest Iben Skrevet 24. november 2006 #2559 Skrevet 24. november 2006 Hei Jeg følger med her inne, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen spor! Ville bare gratulerer med 25 uker, ønske deg en riktig god helg og lykke til på ballet i kveld! Håper formen din kommer seg også.
Pip Skrevet 24. november 2006 #2560 Skrevet 24. november 2006 Så bra at det ser ut til å gå så fint med deg! Kos deg masse på ball!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå