Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hei HH,

Bare innom for å se hvordan det går med deg og magen :klem: jeg hadde masssssssse halsbrann da jeg var gravid, jeg drakk et tonn melk hver dag for å døyve. Kjøpte tyggetabletter og knasket dem hele tiden, og det demper veldig. Gå på apoteket (eller Boots for din del ;) ) og få noe mot halsbrann hos gravide. For det skyldes ikke for mye magesyre, men at det er noen som tar opp plass inni magen din :ler: Jeg måtte også droppe juice og hot mat, det var bare døden for meg.

Skjønner godt at du trenger mer søvn, det tar på å være gravid. Problemet er å få lagt seg tidlig nok :sjenert:

Håper du får en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips og besok, Imax! :klem: Jeg skal stikke innom Boots i lunsjen og se hva de har. Har heldigvis ikke halsbrann hele tiden, men naar det foerst kommer er det ganske ubehagelig!

Ephemera: :klem:

Naa tar jeg straks lunsj. Tenker jeg tar bussen til Hennes, og ser etter litt mer mammaklaer - synes jeg trenger en eller to gensere.

Ogsaa Boots, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg føler også jeg trenger noen flere topper/gensere. Nå føler jeg meg bare vel i lange tunikaer, og de har jeg vel bare to/tre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foeler faktisk at jeg begynner aa vokse ut av noen av mammaklaerne mine allerede, jeg! :forvirret: Har en "jukse"omslagsbluse fra Hennes i str. M, men den begynner aa bli litt knapp.

Da setter jeg avgaarde, og haaper det ikke begynner aa regne (igjen)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om kvelden kom Jo, refleksologen min (refleksologi ligner veldig paa fotsoneterapi, vet ikke helt hva forskjellen er).

:ler::klaske: Nå føler jeg meg litt teit... Jeg var overbevist om at en refleksolog var noe du hadde i forbindelse med jobben, som skulle få deg til å reflektere bedre over sakene du har, for å se ting fra andre vinkler, komme med synspunkter, etc... :rodme:

Uansett,- ha en fin helg i London! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: :ler: Nei, refleksologen min er heldigvis litt mer avslappende enn en som gir meg raad ang. jobben! ;)

Xavia: Tenk at du har saa kort tid igjen! Da skjoenner jeg godt at du vil proeve aa unngaa aa kjoepe mammatoey! ;)

Cr@sh: Takk, i like maate! :klem:

---

Da er 81 pund svidd av hos H&M! :overrasket: Det er ganske noeyaktig 988 kroner etter dagens kurs. :sjenert: Dette kjoepte jeg:

-En lang, tynn ullgenser i kremhvitt i angora-aktig stoff

-En lang, kremhvit genser til aa ha inni den ovenfor eller alene

-Et svart strikkeskjoert

Og til nurket:

-Et kjempesoett hettehaandkle med skilpadder

-En hvit body med en liten sjoeloeve/sel brodert paa

-En gul sparkebukse med samme motiv, bare stoerre

-En beige selebukse i cord

-Et sett med jakke og bukse, med musemotiv

Kjoepte noe i 56 og noe i 62. Dersom noe er for lite, saa kjenner vi noen som faar baby akkurat samtidig som oss, og de er begge ganske smaa, saa da passer det sikkert deres baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, sånne hettehåndklær er så søte! Det må jeg sette på handlelisten til krabaten. :)

Kan jeg spørre deg om noe angående sånn trøtthet? For var ikke du og ganske trøtt i starten? Jeg er bare supertrøtt nå. 13 uker på vei. Sov i hele natt, og nå har jeg ligget på formiddagen en time på sofaen og småsovet. :sove: Helt matt, altså. De sier jo at en skal bli mye mer energisk i 2.trimester, stemmer det? Når følte du at trøttheten ga seg?

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...nå ble jeg misunnelig gitt! Ikke noe annet sted jeg mer kunne tenke meg å være akkurat nå enn i London!!! :ler:

Håper du koser deg masse!! Kanskje du får gjort unna noe julehandel også?!

Trasig med den halsbrannen...håper du fant noe på Boots som hjalp deg! Jeg var helt avhengig av Gaviscon siste gang jeg var gravid, den var ikke spesielt effektiv, men noe måtte jeg jo ta! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hedda Gabler

Synes du fikk mye for pengene på HM, jeg! Alltid koselig å shoppe litt til seg selv og nurket. Håper det går bedre med halsbrannen din, det er virkelig plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg

Åå, sånne hettehåndklær er så søte! Det må jeg sette på handlelisten til krabaten.  :)

Kan jeg spørre deg om noe angående sånn trøtthet? For var ikke du og ganske trøtt i starten? Jeg er bare supertrøtt nå. 13 uker på vei. Sov i hele natt, og nå har jeg ligget på formiddagen en time på sofaen og småsovet. :sove: Helt matt, altså. De sier jo at en skal bli mye mer energisk i 2.trimester, stemmer det? Når følte du at trøttheten ga seg?

God helg!  :klem:

Jeg er (tidvis) fortsatt ganske trett, men det er mye bedre enn det var! Husker ikke helt naar jeg begynte aa vaakne :ler: , men det gikk ikke fra en dag til en annen akkurat, var mer gradvis. Jeg synes ikke jeg er kjempeenergisk i 2. trimester, men ja, noe bedre er jeg heldigvis! Tipper det er rett foer du merker at energien kommer tilbake! :klem:

Håper du har en fin helg, og koser deg i London :klem:

:klem: Takk Yamaha!

Godbedrings :klem: pga halsbrannen!!

Åh skulle gjerne vært i London rett over nyttår jeg, SHOPPING!!! Det får bli til neste år :)

Shopping, ja. Det ble det fint lite av for meg, var jobb hele loerdagen, fra 8 om morgenen til 11 om kvelden (dvs. fra 7 var det middag, saa det hoeres verre ut enn det var!). Og soendagen besokte vi Ts bror og kone og hentet vognen, saa det ble ikke noe tid til noe annet. Jeg har faktisk ikke shoppet i London paa flere aar, ikke siden jeg bodde der tror jeg, siden jeg alltid reiser dit med jobben naa for tiden. Men shopping i Edinburgh er ikke saa verst det heller. ;)

Så bilder av magen din på galleriet. Det vises godt og den er så fiiin :hjerter:

De er litt gamle naa da, men tusen takk for komplimentet! Faar se aa faa tatt noen nye bilder snart!

Synes du fikk mye for pengene på HM, jeg! Alltid koselig å shoppe litt til seg selv og nurket. Håper det går bedre med halsbrannen din, det er virkelig plagsomt!

Ja, Hennes er bra og ganske billig! :Nikke: Halsbrannen er ikke saa ille for tiden, saa jeg proever aa la vaere aa ta noe for det. Synes det kommer hvis jeg ikke har spist paa en liten stund, men det gaar som regel over etter ca. 5-10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg synes ikke jeg er kjempeenergisk i 2. trimester, men ja, noe bedre er jeg heldigvis! Tipper det er rett foer du merker at energien kommer tilbake!  :klem:

Ja, håper det. Bra at du har blitt litt mer våken. :klem:

Faar se aa faa tatt noen nye bilder snart!

:Nikke::hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå...nå ble jeg misunnelig gitt! Ikke noe annet sted jeg mer kunne tenke meg å være akkurat nå enn i London!!! :ler:

Håper du koser deg masse!! Kanskje du får gjort unna noe julehandel også?!

Trasig med den halsbrannen...håper du fant noe på Boots som hjalp deg! Jeg var helt avhengig av Gaviscon siste gang jeg var gravid, den var ikke spesielt effektiv, men noe måtte jeg jo ta! :ler:

Hei Madden! :vinke: London er en fin by, men fikk ikke saa mye tid til aa se meg rundt...saann er det med jobbreiser! Var bare moete, jobbmiddag og besok til Ts bror og kone..var nok mer stress en kos.

Jeg kjoepte ogsaa Gaviscon, men jeg proever aa ikke ta det, siden det er saa mye salt i det og jeg har lett for aa faa hovne ben...Heldigvis er ikke halsbrannen saa ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...