Holly Hobbie Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #2381 Del Skrevet 30. oktober 2006 Så fint at personalsjefen (?) hadde forståelse for situasjonen din, håper virkelig at hun og sjefen din kommer fram til en god løsning for deg. Det har du fortjent. Ikke menneskelig å jobbe 10-timers dager. ← Hei Pi@! Har ennaa ikke hoert mer ang. redusert arbeidstid, saa haaper det ikke betyr at det ikke kommer til aa skje...kanskje jeg skal spoerre personaldamen i dag. Sjefen har ikke nevnt noe om det saa jeg gaar utifra at hun ikke har snakket med ham ennaa. Ting tar tid her hvor jeg jobber. Ang. kjøpeforbudet synes jeg du skal trosse det!!! Det er jo såååå morsomt å shoppe til disse babyene..., og litt må de nesten ha sant? Håper du får en fin, fin helg!! ← Hei magolia! Haaper helgen din ogsaa var fin-fin! Jeg kommer nok til aa trosse kjoepeforbudet, kan jo ikke risikere at tassen vaar ikke har nok aa ha paa seg! God helg til deg og gubben ← Takk for det, Burpen! Oensker deg en fin uke! Så koselig det er med babymage... Savner det jeg! Håper du får jobbet litt mindre, det er du og baby som er i fokus nå. Og det er viktig å lytte til kroppen. Tror nok jeg også ville satse på å vente med overnattingsbesøk. Det er greit å komme litt inn i ting og få lov til å bli kjent med den lille og den nye tilværelsen. Riktig god helg! Ser ut til at dere skal finne på mye koselig Klem ← Hei April, saa koselig at du stakk innom! Babymage er spennende og koselig for det meste, skulle bare oenske jeg hadde mer tid/overskudd til aa nyte sparkene og dultene mer! Haaper du hadde en fin helg du ogsaa! Så kjekt med mage! Min synes godt i nokon toppar, medan eg berre ser småfeit ut i andre! Kanskje på tide å begynne å bruke klede som framhevar magen? ← Hei Ronja! Ja, klaer har mye aa si - noen ganger synes jeg ikke at jeg har saa veldig stor mage, mens andre ganger ser jeg ut som jeg er minst 7 mnd paa vei! Paa festen vi var paa paa loerdag fikk jeg hoere kommentarer om at jeg var diiiiiger, men jeg tror den hvite skjorten jeg hadde paa meg fremhevet magen ekstra mye! Innom med en lørdags- ← En til deg ogsaa, Mrs Potter! Ja, saa er det mandag....igjen! Som vanlig har jeg vondt i magen, har alltid det paa mandager av en eller annen grunn. Men naa er det ikke saa altfor lenge til permisjonen begynner! Og til da faar jeg bare holde ut som best jeg kan. I dag er det kontroll, denne gang hos legen. Haaper alt er i orden, tror nok det. I kveld skal jeg hente venninnen min i sentrum, hun blir til onsdag morgen. Haaper jeg klarer aa legge meg tidlig selv om vi har besok...for ellers fungerer jeg ikke paa jobb. Vi skal bestille hotell til den lille jenteturen vaar i juleferien, helgen foer nyttaarsaften. Gleder meg! Ellers er det ikke saa mye nytt. Helgen var fin - fredag var det 40-aarslag, loerdag var det trening, baade i treningsstudio (sykling pluss maskiner) og svoemming, og fest paa kvelden. La oss ikke foer kl. 1, og det er sent for meg! Dagen etter var jeg helt vrak, selv om vi sov relativt lenge. Saa soendagen ble stort sett tilbrakt i sengen, selv om jeg fikk litt energi paa kvelden - da stoevsugde og ryddet jeg, siden vi faar besok i dag. Saa ikke verdens mest avslappende helg, men saann blir det noen ganger. Har alltid saa mye aa ta igjen naar det foerst er helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 30. oktober 2006 #2382 Del Skrevet 30. oktober 2006 Håper du får kost deg med besøket nå i uka, og at du får en positiv tilbakemelding på arbeidstids-spørsmålet. Lykke til hos legen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. oktober 2006 #2383 Del Skrevet 30. oktober 2006 Håper alt gikk fint hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. oktober 2006 #2384 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvordan gikk det hos legen idag? Rart at du har mandagsvondt i magen... Kanskje du rett og slett ikke liker mandager!? Hørtes ut som en fin helg du har hatt, selvom det sikkert hadde vært deilig å baaaaaaaaare slappe av,- må si at jeg også hadde vært skutt på søndag etter en lørdag som din! Håper du koser deg med besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. oktober 2006 #2385 Del Skrevet 30. oktober 2006 Innom for å gi deg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #2386 Del Skrevet 31. oktober 2006 Legebesoeket gikk kjempefint! Blodtrykket var 116/70, fundusmaalet (er det ikke det det heter - hoeyden paa livmoren?) var akkurat der det skulle vaere i henhold til termin, og vesle nurkets hjerte dunket med mellom 150 og 160 slag i minuttet. Urinproeven var ogsaa fin. Etter jobb hentet jeg venninnen min i sentrum, og vi dro hjem og saa paa Home and Away, drakk kakao og skravlet. T laget middag til oss. Var en koselig kveld, hyggelig aa tilbringe litt "jentetid" med henne - er ikke ofte jeg har venninnebesok! Er ikke spesielt uthvilt i dag, selv om vi klarte aa komme oss i seng ganske tidlig. Vaaknet med krampe i leggen, er fortsatt saar naa. I dag er det yoga og etter jobb skal jeg og T til en bar for aa feire en kollega av ham som nettopp forlovet seg. Venninnen min skal paa middag et annet sted og overnatter der, tror jeg. Saa T og jeg kan ta det med ro i kveld og legge oss tidlig. Takk for besok, Cappocino, Burpen, Saeria og Fjellrypa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 31. oktober 2006 #2387 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fint legetimen gjekk bra! Vi skal til jordmor i dag. *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #2388 Del Skrevet 31. oktober 2006 Lykke til i dag, Ronja! Her sitter jeg paa jobb og har saa langt i dag hatt null og niks aa gjoere. Foeler meg som en skikkelig latsabb, men jeg kan jo ikke trylle frem nyheter heller... Skulle gitt mye for aa ligge under dynen naa...jeg gleder meg utrolig til permisjonen, ser paa det som en liten ferie foer neste oppdrag - Oppdrag Mamma - begynner! Har forresten noe aa gjoere i dag, men ikke foer kl. ett...og yogaen begynner halv to! Dersom det blir annonsert en streik kl. ett maa jeg bli paa kontoret og skrive om det, hvis ikke kan jeg dra paa yoga. Gleder meg til yoga hver uke, og gaar jeg glipp av timen paa saa kort varsel saa faar jeg ikke timen til gode, saa da er det penger rett i vasken. Men men. Ellers foeler jeg meg mer og mer utenfor paa kontoret. Kollegene er ikke saerlig interessert i graviditeten lenger naa som det er "gammelt nytt," og de skravler om sine egne ting. Er journalister mer selvopptatte enn andre, mon tro? Jeg synes ikke jeg har saa mye aa bidra med naar de diskuterer a) fotball eller b) Oest-Europa (den ene kollegaen min er helt fiksert paa Oest-Europa av en eller annen grunn). Og de er absolutt ikke interessert hvis jeg forteller noe om Norge, noe jeg gjoer sjeldnere og sjeldnere, for hver gang jeg nevner Norge faar jeg hoere at jeg er nasjonalist. Ja, jeg gaar i tog paa 17. mai, og jeg er glad i Norge, men jeg rakker ikke ned paa andre nasjoner. Saa der har jeg absolutt ikke noen svin paa skogen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 31. oktober 2006 #2389 Del Skrevet 31. oktober 2006 Fint at alt var bra hos legen, alltid betryggende å høre. Kjedelig at du føler deg utenfor på jobben - var det sånn også før du ble gravid? Er kanskje ikke så lett å "jatte med" når helt uinteressante tema kommer opp... Merker i alle fall på meg selv at jeg fokuserer mer og mer på meg selv og den kommende familien enn ting som skjer på jobben. Det er nok ganske naturlig, man trenger litt mental forberedelse også. Krysser fingrene for at det ikke blir streik så du får nye yogaen i fred i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #2390 Del Skrevet 31. oktober 2006 Så leit at du føler deg mer og mer utafor på jobb. At ikke de er så opptatt av graviditeten din lengre, er vel ikke så rart. Men det er jo dumt hvis det er grunnen til at du føler deg utenfor. Prøv å se det fra deres ståsted.... Det at noen er gravide i 40 uker kan jo bare ikke være så utrolig spennende for noen andre enn paret som venter barn...eller? (Vel, kanskje med unntak av nær familie) Vi er nok i en periode av svangerskapet som er rimelig "dødt" for andre. Det er lenge siden vible gravide og det er lenge til vi skal føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #2391 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei på deg! Så fint å lese at det står bra til med deg og nurket. Kjedelig at du ikke syns det er så ålreit på jobben for tida - men jeg ser du fokuserer på permisjon, og det er fornuftig! Når starter man permisjon i Scotland, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #2392 Del Skrevet 31. oktober 2006 Neida, forventer ikke at det er saa spennende med graviditeten, det er ikke det. Men det kan gaa dager foer noen sier noe til meg annet enn "har du hentet avisene" eller "kan du skrive noe om dette." Mens en av kollegene mine spesielt legger ut om seg og sitt, og hele kontoret er "psykologer" for ham. Men nok om det - er jo mer og mer fokusert paa nurket, saa jeg faar heller konsentrere meg om h*n! Jeg skal ut i permisjon 22. januar. Saa da faar jeg hvertfall en maaned foer foedselen, og det tror jeg blir bra. Man kan velge naar man vil ut i permisjon her borte, men man maa vente til maks 11 uker foer termin. Noen jobber helt frem til foedsel, men de er nok i mindretall. Takk for besok, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 31. oktober 2006 #2393 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis du tar mer permisjon før fødselen, mister du tid etter fødselen da? Det gjør man i Norge etter det jeg har forstått... :klø: Håper det ble yoga på deg i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #2394 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hei Prada! a, permisjonstiden er den samme uansett naar den begynner. Men saa kommer jeg sannsynligvis til aa slutte etterpaa, saa da er det ikke noe stort tema for meg. Det ble ikke noe yoga i dag, baade pg.a jobben og benet, som er skikkelig oemt etter krampeanfallet i natt. Sitter her og holder paa aa sovne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 31. oktober 2006 #2395 Del Skrevet 31. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #2396 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jippi! I dag fikk jeg et scoop! Alltid goey aa slaa konkurrentene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #2397 Del Skrevet 31. oktober 2006 Skjønner du blir litt lei, i hvert fall om alle er opptatt av kollegaen din, og nesten ikke spør deg om hvordan det går. Høres litt rart ut... Ja ja... Ha en fin tirsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 31. oktober 2006 #2398 Del Skrevet 31. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 31. oktober 2006 #2399 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jippi! I dag fikk jeg et scoop! Alltid goey aa slaa konkurrentene! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 31. oktober 2006 #2400 Del Skrevet 31. oktober 2006 Trist å lese at situasjonen er som den er på jobb Det er jo ikke sånn det skal være! Du får kose deg med scopet (GRATTIS ) ditt, og den voksende magen. Ikke la "dårlige" kollegaer ødelegge hverdagen din, hvertfall. Bare litt igjen nå, selvom det sikkert kan føles lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå