Holly Hobbie Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #2361 Skrevet 26. oktober 2006 Takk for klemmer og hilsener, jenter! Torsdag! Bare en dag igjen saa er det helg! Har karret meg paa jobb i dag, og saa langt gaar det greit. Tydelig at nok soevn har mye aa si. I gaar gikk T og jeg og la oss i nitiden, og selv om vi vaaknet et par-tre ganger i loepet av natten saa vaaknet vi noksaa uthvilte i dag tidlig. Ute regner og blaaser det som bare fy, tydelig at hoesten er i full sving. Advarsel til nordboere: stormen er visst paa vei over Nordsjoen! Tror jeg maa begynne aa lage en ordentlig utstyrsliste snart. Maa bare faa litt inspirasjon! T er ikke saerlig interessert i hva vi trenger (det eneste han har en mening om er klaer, og han mener vi ikke burde kjoepe noe mer foer babyen er foedt! Har to bomullspysjer, en omslagstopp og en bukse, en sparkebukse, en cardigan og en lue. Men han mener vi kommer til aa faa saa mye klaer i gave at det ikke er noedvendig med mer...). Saa jeg tar meg av den biten, og det er greit nok (bortsett fra dette kjoepe-klaer-forbudet, da). Naa maa jeg visst jobbe litt her. Skal forresten snakke med noen paa personalavdelingen i dag om "health and safety" og permisjonen. Skal spoerre om aa faa jobbe mindre...oensk meg lykke til!
Holly Hobbie Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #2362 Skrevet 26. oktober 2006 Glemte helt aa for 21 uker!!
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2006 #2363 Skrevet 26. oktober 2006 21 uker! Håper du får jobbe mindre! Det trenger du! *krysser fingrene*
Holly Hobbie Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #2364 Skrevet 26. oktober 2006 Takk for hopping og fingerkryssing, Susan! Naa har jeg snakket med personaldamen. Hun stilte meg masse spoersmaal om arbeidsforholdene, og jeg svarte som sant er at jeg synes jeg har for lange dager, og at det gaar ut over jobben i og med at jeg ender med aa slite meg ut og maa ta fri, som i forrige uke. Jeg sa at det hadde vaert kjempefint aa faa redusert arbeidstiden noe slik at jeg slapp aa maatte sykemeldes, for jeg oensket aa jobbe, bare ikke fullt saa mye. Det hadde hun full forstaaelse for, og hun skal snakke med sjefen min. Haaper inderlig at de kommer frem til noe lurt, og at jeg ikke faar avslag paa forespoerselen min. Saa da faar vi se - hadde jo vaert deilig aa kunne jobbe f.eks 7-8 timer om dagen! Ellers er jeg litt bekymret for T. Han trives absolutt ikke paa jobben om dagen. Dessverre er det slik i hans bransje at hardt arbeid ikke alltid betyr bra resultater - aksjemarkedet er lunefullt. Og naa har han faatt svi for noen avgjoerelser han tok tidligere i aar, og han tar det veldig tungt. Han er veldig populaer paa jobben fordi han er en veldig hyggelig mann, men naa foeler han at han ikke har saa stor anseelse blant sine kolleger, og det er veldig viktig for ham. Han vet hvorfor han har tatt feil avgjoerelser, og det er rett og slett fordi han har for mye aa gjoere, saa han har ikke saa mye tid aa vie til hver oppgave. Men inntil hans nye rolle starter i januar saa er det ikke saa mye aa gjoere med det... Tror det skal gaa bra, men jeg merker at han er stresset. Han viste meg fire (!) munnsaar han har faatt - det sier vel sitt om hvor stresset han er! Har bedt ham ta vitaminene sine og spise mer frukt.
Xania Skrevet 26. oktober 2006 #2365 Skrevet 26. oktober 2006 *Innom og krysser fingrene for at personaldamen kan snakke sjefen til fornuft og la Holly Hobbie jobbe kortere dager* Grattis med 21 uker
Burpen Skrevet 26. oktober 2006 #2367 Skrevet 26. oktober 2006 21 uker Håper det går i orden sånn at du får jobbe kortere dager! Jobben din vil jo tjene på å ha deg der 7-8 timer om dagen,- frisk op opplagt, enn å ha deg enten bare for halv maskin, eller sykemeldt! Så leit for T da, at arbeidsstuasjenen har blitt som den har blitt. Ikke noe kjekt i det hele tatt! Men gjort er gjort, og spist er spist... Han får bare stå på, og gjøre det som best han kan! Bare send mer drittvær over til meg, for jeg ELSKER det!!
Holly Hobbie Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #2369 Skrevet 27. oktober 2006 Xania, MrsN, Burpen og Saeria: Takk for hilsener! I gaar fikk jeg masse energi paa kvelden, og ryddet paa badet, kjoekkenet og soverommet foer middag. Synes alltid det er saa mye aa gjoere i huset, samme hvor mye jeg/vi proever aa holde det i orden...men saann er det kanskje for de fleste? Deilig aa faa det unna, hvertfall. Naa har jeg to ting paa listen for helgen: vaske kjoeleskapet og stoevsuge. Faar besok av venninnen min i Glasgow neste uke, saa da vil jeg gjerne at det skal se ok ut. Ellers blir det en noksaa travel helg. I kveld skal vi paa surprise party til en kollega av T som fyller 40. I morgen kveld skal vi paa innflytnings/bursdagsfest til en venninne. Ellers skal vi proeve aa trene begge dager. Snakket med mamma i gaar. Hun ville gjerne sy nytt trekk og himmel til babykurven om det trengtes! I tillegg driver hun og strikker lue og jakke til nurket, saa jeg synes hun er en meget flink mormor allerede! Farmor derimot skal ikke strikke, men det er helt greit! Ikke alle kan vaere saa flinke som mammaen min! I gaar fikk T forklart at vi gjerne vil ha et par uker alene med babyen foer foreldrene hans kommer opp. Fint at han "turte" aa si ifra, synes jeg. For jeg har vaert litt nervoes for aa faa overnattingsgjester i fem-seks dager med en splitter ny nyfoedt i huset... Mamma og pappa skal ogsaa komme over, men vet heller ikke om det er saa lurt at de kommer opp med en eneste gang, hvertfall ikke foerste uken. Men jeg gleder meg jo enormt til aa vise frem nurket, saa det blir jo stas med besok!
Missbumblebee Skrevet 27. oktober 2006 #2370 Skrevet 27. oktober 2006 God morgen vennen! Så deilig at du hadde litt ekstra energi i går, alltid godt når man føler at man går på lavbluss. Tror det er veldig lurt at dere får litt tid alene men babyliten før resten av familien invaderer dere, jeg hadde fått helt hetta om jeg skulle tatt imot besøk rett etter fødselen tror jeg... Ha en fin dag da, håper energinivået er like bra i dag!
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2006 #2371 Skrevet 27. oktober 2006 Mine foreldre hadde Mammas foreldre+ noen til boende hos seg rett etter fødselen da jeg kom til verden. Har fått følelsen av at de syntes dette var fryktelig slitsomt. Spesielt siden jeg ikke var verdens enkleste baby heller. Da broren min ble født kom også besteforeldrene mine nedover, men denne gangen bodde de på campingplass og ikke hjemme hos foreldrene mine. (Og så hadde de med kusina min, og hadde meg hos seg i campingvogna. Så ble det litt stas for meg det som skjedde også.)
Holly Hobbie Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #2372 Skrevet 27. oktober 2006 Takk for innspill, Susan og Missb.! Ja, det er nok ikke lurt aa satse paa huset fullt av gjester naar man nettopp er blitt foreldre for foerste gang! Innbiller meg at det hadde vaert kjempefint aa ha mamma der i tillegg til T, men jeg vil gjerne at vi skal klare aa finne ut av ting selv i begynnelsen. Og kan jo ikke akkurat bare invitere mamma og ikke pappa heller, da. Og saa vil jeg gjerne ha kommet meg litt etter foedselen og ikke vaere heeeelt i ammetaaken naar de kommer! Innbiller meg at noen uker gamle babyer er vel saa interessante som helt nyfoedte ogsaa (for besteforeldrene altsaa), og at det blir fint for T og meg aa faa vaere en liten familie bare oss helt i begynnelsen. Han har to uker pappapermisjon og den tiden vil jeg at han skal slippe aa maatte underholde mine og hans foreldre! Vil at han skal faa bli ordentlig kjent med nurket og at han kan ta sitt av bleieskift og bading uten at han foeler at han maa lage te til foreldrene sine (og det er ikke lite te de drikker! ). Over til noe annet: Naa er det nok ikke lett aa skjule at jeg er gravid! For jeg faar stadig spoersmaal om naar jeg er "due." Damen i resepsjonen i sted spurte om jeg skulle bli mor snart, og det kunne jeg selvsagt svare bekreftende paa! Og en mann i en sandwichbutikk i gaar spurte ogsaa, etter aa ha gitt meg et kompliment for kaapen min (den jeg kjoepte fra Zara tidligere i hoest). Synes det er goey at det synes, for jeg er jo litt stolt av magen min! Skal se om jeg faar tatt et magebilde i loepet av helgen.
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2006 #2373 Skrevet 27. oktober 2006 Bare innom og ønsker deg god helg! Syntes det var en fin tråd du startet inne på graviditet. Måtte bare skrive noe så jeg også husker å følge med! Vi har kjøpt bleiebøtte, fordi Mannen mente vi måtte ha. (Jeg tror ikke det er et must. Mange kjøper hundeposer billig, og pakker bleiene i disse.) Bleiebøtta er overraskende stor, og passer ikke egentlig inn på det knøttlille badet vårt. Vi har fått både ammepute, bæresele og vippestol av andre. Alt er godt brukt, men det gjør vel ingenting. Ellers har jeg hørt at det kan være lurt med en svak lampe ved stelleplassen, så man slipper å slå lyset helt på og vekke foreldre og baby helt bare for å ta bleieskift. (Mulig dette også gjelder ved amming.) Vurderer å kjøpe et lite bærbart nattlys. Ellers er vel de viktigste tingene bilsete, vogn, soveplass og stelleplass. (Samt et sted å bade.)
Holly Hobbie Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #2374 Skrevet 27. oktober 2006 God helg til deg ogsaa, Susan! Snart kommer det pakke i posten, forresten - maa bare finne noe aa pakke den inn i saa den ikke blir most paa veien foer jeg sender den avgaarde! Har allerede faatt massevis av gode ideer i den traaden, takket vaere bl.a deg! Nattlys er nok veldig lurt - vi har et som funker veldig bra paa vaart rom, men blir nok fint aa ha et paa barnerommet ogsaa. Har sett en maanelampe som skal gi dust lys paa Ikea (og sol-lampe til dagsbruk - genialt!), tror jeg skal skrive det opp paa listen! Vippestol skal ogsaa paa listen. Samt flere tepper. Maa nok inn i traaden igjen og skrive ned!
Pi@ Skrevet 27. oktober 2006 #2375 Skrevet 27. oktober 2006 Så fint at personalsjefen (?) hadde forståelse for situasjonen din, håper virkelig at hun og sjefen din kommer fram til en god løsning for deg. Det har du fortjent. Ikke menneskelig å jobbe 10-timers dager.
magolia Skrevet 27. oktober 2006 #2376 Skrevet 27. oktober 2006 Nå er det snart helg Holly Hobbie og du får slappet av! Ser du har mye på programmet, men håper likevel helgen blir avslappende. Ang. kjøpeforbudet synes jeg du skal trosse det!!! Det er jo såååå morsomt å shoppe til disse babyene..., og litt må de nesten ha sant? Jeg ønsker heller ikke overnattingsgjester de første ukene etter fødselen. Da ska jeg og sambo kose oss alene med Lille mirakel Håper og regner med at jeg får forståelse for det i familien! Håper du får en fin, fin helg!!
April Skrevet 27. oktober 2006 #2378 Skrevet 27. oktober 2006 Så koselig det er med babymage... Savner det jeg! Håper du får jobbet litt mindre, det er du og baby som er i fokus nå. Og det er viktig å lytte til kroppen. Tror nok jeg også ville satse på å vente med overnattingsbesøk. Det er greit å komme litt inn i ting og få lov til å bli kjent med den lille og den nye tilværelsen. Riktig god helg! Ser ut til at dere skal finne på mye koselig Klem
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 27. oktober 2006 #2379 Skrevet 27. oktober 2006 Så kjekt med mage! Min synes godt i nokon toppar, medan eg berre ser småfeit ut i andre! Kanskje på tide å begynne å bruke klede som framhevar magen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå