Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Så fint at du får slappet av og kost deg nå i sjukemeldinga. Var veldig glad for at du fikk den. :Nikke:

GRATULERER med 20 uker!! :klem: Tenk at du er halvveis. Jeg synes ikke det er så lenge siden du ble gravid. Vet ikke hvordan det føles for deg? Føler du at det går fort eller sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter! :vinke: Takk for hilsenene! :klem: Skal proeve aa svare dere alle sammen i det jeg skriver nedenfor.

Ja, naa er jeg halvveis! :legrine: Og plutselig synes tiden aa ha gaatt kjempefort! Likevel er jeg utrolig utaalmodig og synes det er leeeeenge, altfor lenge, igjen til mars! :sjenert: Foeler meg saa klar for aa bli mamma naa (selv om en hel del av det praktiske selvsagt ikke er i orden ennaa). Men det er jo bare aa vente...og proeve aa nyte svangerskapet!

Stort sett synes jeg det er fint aa vaere gravid. Det er jo utrolig spennende det som skjer inne i meg. Men paa den annen side synes jeg det er ganske slitsomt! Som naar ryggen krangler (og det har det gjort mye i det siste) og energien ikke akkurat er paa topp...Samtidig saa er jeg glad for at den lille virker til aa ha det bra! Hadde vaert betryggende med ul, men...synes det er utrolig urettferdig at vi som bor i denne byen ikke faar ul ved 18-20 uker! :frustrert: Vi betaler jo like mye skatt som resten av landet! I det minste kjenner jeg masse spark/bevegelser om dagen, og alle kontroller av meg har vaert fine, saa jeg er ikke saa veldig bekymret.

I gaar hadde jeg en deppedag, alt var liksom pyton. Ryggvondt, sliten, vondt i magen....og saa hadde T tatt begge bilnoeklene med seg paa jobben (han sykler!) saa jeg fikk ikke brukt bilen til fysioterapeuten. Maatte ta en taxi i siste liten og var en smule amper paa mannen. Men han har lovet aa ta meg med paa restaurant paa loerdag som kompensasjon! :sjarmor: Uansett, gaarsdagen var ikke helt topp. Men jeg foeler meg bedre i dag, heldigvis! I dag er planen aa rydde litt (men ikke stoevsuge, for da faar jeg vondt i ryggen), dra inn til byen for aa faa Decleor-ansiktsbehandling (skulle vaert der i sommer, men maatte utsette det), og proeve aa finne et haandarbeidsprosjekt. Saa blir det Thai Green Curry til middag regner jeg med.

Har begynt aa trene bekkenbunnsmusklene ogsaa, saa det maa jeg huske paa aa gjoere hver dag. Er saa lett aa glemme, men det tar jo ikke lange tiden! Og kanskje trene litt pilates til dvd'en jeg har.

I tillegg har jeg tenkt aa bestillle en Elsa Beskow-bok eller to fra Amazon. Har planer om aa ramme inn en del av tegningene og henge dem opp paa barnerommet. Og i tillegg bruke noen av motivene og male dem paa en hvitmalt bokhylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er halvveis Holly Hobbie!! :legrine:

Og ja, stort sett er det flott å være gravid!! -til tross for vondtene...

Det å våkne om morgenen og kjenne at det sparker i magen er fantastisk!

Håper dagen i dag blir topp -ansiktsbehandling høres deilig ut!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare :hoppe: litt til for 20 uker, jeg! Blir så virkelig at jeg også snart er halvveis når du er det, for vi har jo liksom "fulgt" hverandre!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saeria: Takk takk! :klem: Maa forresten bare si at sitatet i signaturen din er utrolig bra, ler hver gang jeg leser det! :ler:

Burpen: Det er jo fortsatt ikke mange dagene som skiller oss, da! Saa jeg hopper litt for at du er halvveis ogsaa, jeg! ;):hoppe:

magolia: :klem: Er litt skummelt at jeg er halvveis ogsaa, for det betyr jo FOEDSEL og ansvar for et nytt menneske og...masse mer, men sikkert mest lykke! :legrine:

Naa har jeg ordnet litt her hjemme - ryddet paa badet, satt paa en vask, satt paa oppvaskmaskinen, ryddet (les: kastet) noen papirer og ringt banken. Og spist lunsj - et grovt pitabroed med hummus og soltoerkede tomater, et glass lemonade (laget av en halv sitron, litt splenda og vann - nam!) og et eple. Foelte jeg maatte vaere litt sunn etter aa ha spist pizzarester til frokost :flau: , pluss at jeg veide 73-74 kilo i sted. :overrasket: Er litt skummelt - startvekt var vel 67. Saa jeg har gaatt opp vel 5 kilo allerede. Og jeg vil IKKE over 80! :sur: Det er liksom et "magisk" tall for meg, vet ikke hvorfor men. Jeg MAA slutte med soetsaker, har ikke lyst paa noen gigababy heller...

Nei, da faar jeg komme meg avgaarde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsener pg hopping alle sammen! :kyss:

Ansiktsbehandlingen var herlig. Huden foeles fortsatt silkemyk! Kjoepte en del av produktene, heldigvis fikk jeg over 200 kroner i rabatt. Ble ansiktskrem, rensegele og oeyenkrem, og saa fulgte det med rensevann og masse proever, samt en fin toalettveske.

Og saa fikk jeg handlet garn og strikkemoenster! :danse: Er allerede i gang med aa lage babyteppe (lappeteppe) og har strikket tre ruter. Ogsaa skal jeg strikke lue. Kjoepte et hefte med veldig lette moenstre og gode forklaringer (jeg hadde glemt hvordan man legger opp og feller av! :flau:) - er jo ikke bare aa loepe til mamma og be om hjelp naar hun bor saa langt unna! ;)

Fikk vasket badene da jeg kom hjem, saa da er den saken i orden. Huset er for en gangs skyld i ganske god forfatning jevnt over, og det er deilig!

I dag er planen aa strikke, handle litt mat og bestille bildekalender. Tenkte aa gi en til T til jul eller bursdag, samt en til venninnen min med bilder fra utdrikningslaget.

I morgen gleder jeg meg til aa spise paa La Favorita, en italiensk restaurant som skal lage byens beste pizza! Ellers blir det vel svoemming begge dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa skal jeg en tur paa Sainsbury's! Maa handle inn litt mat til helgen, samt halspastiller til den saare halsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 20 uker og halvveis! :)

Tida går bare fortere og fortere skal jeg love deg, så bare å nyte!

Naa har jeg ordnet litt her hjemme - ryddet paa badet, satt paa en vask, satt paa oppvaskmaskinen, ryddet (les: kastet) noen papirer og ringt banken. Og spist lunsj - et grovt pitabroed med hummus og soltoerkede tomater, et glass lemonade (laget av en halv sitron, litt splenda og vann - nam!) og et eple. Foelte jeg maatte vaere litt sunn etter aa ha spist pizzarester til frokost :flau: , pluss at jeg veide 73-74 kilo i sted.  :overrasket:  Er litt skummelt - startvekt var vel 67. Saa jeg har gaatt opp vel 5 kilo allerede. Og jeg vil IKKE over 80!   :sur:  Det er liksom et "magisk" tall for meg, vet ikke hvorfor men. Jeg MAA slutte med soetsaker, har ikke lyst paa noen gigababy heller...

Nei, da faar jeg komme meg avgaarde!

Skjønner deg med den 80 kilos grense, sånn var jeg også.

Holdt meg faktisk under, men det var så vidt! ;)

Ønsker deg ei god helg!

:klem:

Endret av *MissS*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Saeria, det maa du ogsaa! :klem:

MissS og Arwen: Ja, 80 er liksom det magiske tallet. Men Jeg vet ikke hvor mye det er vanlig aa legge paa seg i siste halvpart av svangerskapet? Hmmm...proever aa vaere sunn, har vaert ganske flink i dag!

I kveld skal jeg lage en ostepai (noksaa mager! ;) ) med asparges og chevre med salat til. Ellers sliter jeg med aa rive meg loes fra strikketoeyet, tro det eller ei! :ler:

Oensker alle en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...