Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra du har fått sykemelding. :klem: selv om det kanskje hadde vært bedre med en lengre gradert en. Synd de ikke gjør det der borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoppe: 19 uker! :hoppe:

Den sykemeldingen tror jeg du trengte!

Husk å ta livet helt med ro nå når du er sykemeldt da!

Kjenner igjen det med at tårene plutselig kommer. Tror det er litt "flink pike"-syndromet, og mest hormoner!

Var hvertfall på gråten da jeg var hos legen idag også. :)

Skrevet

Så godt med en forståelsesfull lege! Virker ikke akkurat som at de vokser på trær der borte hos deg...

Pass på deg selv, og ta det med ro nå mens du er sykemeldt!

:klem:

Skrevet

Åh, er det ikke bare helt befriende å endelig treffe noen som forstår!!?

Bra lege altså :)

Skrevet

:hoppe: for 19 uker!

Jeg har også hatt problemer med å finne en bra GP (fastlege altså ;)), og det tok meg 2 år å finne en som gadd å høre på meg.

Det er kjempefint at du har fått sykemelding! Sjefen din i London skal du bare ignorere, du har rettigheter du og vet du :)

Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for hans skyld :)

Skrevet

:klappe: for sykemelding! Nå ble jeg glad. Du trenger litt avlastning fra jobben. Må passe på lille gullet i magen, vet du. :kose:

Håper du får mer sykemelding etter hvert, sånn at jobben ikke tar helt knekken på deg.

Gratulerer med 19 uker!! (nytt magebilde snart? :enig: hvis du har lyst, altså)

Skrevet

:hoppe: for 19 uker!!!

Jammen godt du fikk sykmelding........... :kose:

Skrevet

:hoppe: for sykemelding :hoppe:

Så bra HH!! NÅ må du ta det heeeeeeelt med ro og bare koooooooooose deg max med den lille i magen!

Også mer :hoppe: for snart halvveis :) :)

Skrevet

Hei, takk for hilsenene alle sammen! :klem:

Jeg blir ikke sykemeldt likevel - fikk saa daarlig samvittighet i gaar. T foreslo at jeg heller burde tilby meg aa redusert hjemmefra neste uke, saa naa har jeg foreslaatt det for sjefen. Men jeg regner med aa ta dagen i dag helt med ro!

T og jeg var paa fest arrangert av jobben min i gaar. Var massevis av mennesker jeg ikke kjente der, men ogsaa noen kjenninger. Var egentlig et merkelig party, med sirkusartister paa en scene, bl.a. Moette en saakalt "spin doctor," altsaa en raadgiver, for Skottlands statsminister. Han var faktisk spinnvill! :ler: Lurte nesten paa om han hadde tatt ett eller annet ulovlig stoff! :forvirret: I tillegg var det en dame som slang seg rundt halsen til T og spurte om han ville danse - det var hun som hadde arrangert hele festen! Og som var ganske full, ja.... Men T falt ikke for henne, da. ;)

Skrevet

Huff, høres ikke ut som den jobben din er spesielt gravid-vennlig. Håper du tar signalene fra kroppen din på alvor og ikke ender opp med å jobbe nesten fullt hjemmefra neste uke. Arbeidsgiveren din klarer seg fint uten deg en periode (selv om det kanskje ikke er så lett å innse :sjenert:). Samvittigheten må du nesten bare prøve å legge på hylla en periode, det er dessverre ingen som takker deg hvis du sliter deg ut.

Jeg snakker av erfaring - var "flink pike" og stod på som bare det helt til det sa bom stopp i fjor høst. Hadde da prøvd å si i fra til sjefen flere ganger at det var bestemte arbeidsoppgaver som slet meg ut. Han sa "ja, slik kan det jo ikke være" og glemte det like fort. Det endte med sykemelding (holdt med to uker) og at sjefen "våknet" og fritok meg fra de verste arbeidsoppgavene. Forteller dette fordi det høres litt ut som du er på vei i samme fella, bare at det er lange arbeidsdager som sliter deg ut. Det ER lov å tenke litt på deg selv nå, du skal holde ut i arbeidslivet maaaange år til vet du.

Håper du klarer å ta det med ro fremover, og samle litt energi fram til lille knøttet kommer til verden. :klem:

Skrevet

Næmmen kjære deg da, Holly H :kose:

Du må ikke få dårlig samvittighet for at du ble sykemeldt, jobben er tross alt ikke det viktigste her...

Når legen ville sykemelde deg, så var det nok en grunn til det. Man sykemelder jo ikke for moro skyld! Jeg skjønner veldig godt at du ikke syns det er noe gøy, for sånn er det med meg også, og den dårlige samvittihgeten kommer snikende, men når jeg innerst inne vet at jeg ikke fungerer på jobb, så er det bedre å være helt borte, enn å være halvveis tilstede!

Håper løsningen med hjemmejobbing neste uke går bra, og hvis ikke, så håper jeg nå inderlig at du "vet hva du må gjøre"...

Pass på deg selv og den lille!

Skrevet

Jeg ler meg skakk! :sarkasme: Jeg er sykemeldt likevel! :overrasket: Snakket med London-sjefen i sted, og han sa at pg.a en policy som firmaet har, saa har jeg ikke lov til aa jobbe hjemmefra en uke i strekk! :forvirret: Skjoenner ikke helt hvorfor, men. Han sa at jeg burde hvile meg isteden, og lade opp til jeg kommer tilbake isteden. Egentlig litt lettet over det, siden jeg er utslitt. Har sovet i flere timer i formiddag, og er ikke helt pigg naa heller. Planlegger aa pusle litt rundt i huset, lese i blad og se litt paa tv. Skulle oenske jeg hadde et haandarbeid aa holde paa med - eller forresten, det har jeg faktisk, kan lage julenissekoner - men hadde vaert morsomst aa lage noe til nurket. Vi faar se om jeg kan surre meg inn til byen i neste uke og finne noe. Maa ha noe konstruktivt aa gjoere, synes jeg! ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med London - sjefen din. Godt at du får hvilt deg litt når du trenger det. Så får du heller pusle litt hjemme disse dagene.

Og tenk at du er halvveis om en liten straks da. Tiden flyr jo virkelig, og det er ikke lenge igjen til Kvinnedagen - heldigvis.

Håper du får en fin helg.

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Sei frå om du kjem på noko å lage til nurket då, eg er ute etter hoppytips til knotten! ;)

Skrevet
Jeg er helt enig med London - sjefen din. Godt at du får hvilt deg litt når du trenger det. Så får du heller pusle litt hjemme disse dagene.

Og tenk at du er halvveis om en liten straks da. Tiden flyr jo virkelig, og det er ikke lenge igjen til Kvinnedagen - heldigvis.

Håper du får en fin helg.

Ja, du (og han) har nok rett. Er egentlig ikke meg i mot aa hvile litt - har droemt om aa sove leeeenge paa morgenene en stund! :ler: Og kanskje jeg endelig faar bakt litt, strikket litt og ryddet litt? Selv om jeg skal prioritere soevn hoeyt. Og ja - snart er nurket "ferdigbakt" ogsaa! :danse: Er saa utrolig nysgjerrig paa hvem det er som driver og virrer rundt i livmoren min! :ler: Ha en god helg du ogsaa, Monja! :klem:

Det var jo godt å höre :)

Ha en god helg!

I like maate, Neffi! :klem:

Sei frå om du kjem på noko å lage til nurket då, eg er ute etter hoppytips til knotten! ;)

Skal si ifra! God helg til deg! :klem:

Naa har jeg endelig dusjet, kledt paa meg, spist litt mat og skrevet soeknaden om mammapermisjon. Skal sende den og sykemeldingslappen naa, blir deilig med litt frisk luft!

Ellers har jeg planer om aa lage rundstykker og servere dem til suppe i kveld. Kanskje lage en tomatsuppe? Ellers saa har jeg en del poser paa lur.

Da vagger jeg og magen ut en tur, tror jeg! Ha en fin fredagskveld, alle sammen! :vinke:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Bra at du ble sykemeldt allikevel!

Ha en fin helg! :klem:

Skrevet

God helg til deg ogsaa, Mrs Potter! :klem:

Naa staar grove horn og etterheves, skal snart hive dem i ovnen, saa da blir det nybakte horn og Bergensk fiskesuppe til middag i dag! T ringte nettopp og beklaget at han var litt forsinket, men siden maten ikke var helt ferdig var det egentlig midt i blinken! Liker saa godt aa ha middagen ferdig naar han kommer, er ikke ofte jeg har ork eller tid til det ellers.

Han var kjempesoet og sa at jeg kunne godt sove hele helgen hvis jeg ville og at han skulle servere meg frokost paa sengen! Da passet det godt at jeg bakte i dag! :sjarmor:

Snakket med svigerfar i sted, han er utrolig snill. Han betalte jo over halvparten av ferien vaar og naa insisterer han paa aa betale for transporten av et antikt spisestuebord som de vil gi oss! :overrasket: Hadde faatt daarlig samvittighet om ikke det var for at de har flust med penger.

Skrev i soeknaden at jeg planlegger aa gaa ut i permisjon 22 januar (eller var det 25?) Var en mandag hvertfall. Begynner aa glede meg allerede, men det kan jo hende jeg begynner aa savne jobben litt ute i neste uke.

Nei, da faar jeg slenge hornene i ovnen.

:vinke:

Skrevet

Så snill mannen din er da, tror det ALDRI kommer til å skje at jeg får frokost på senga! Om det skjer, så skal jeg krysse i taket, hvertfall!

Fiskesuppe med nystekte rundstykker hørtes nydelig ut! Takk for tips ;)

En sånn svigerfar som du har, hørtes greit ut å ha i familien... Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet,- det er jo ikke noe vits å ha masse penger hvis man ikke bruker dem på noe! Og hva er vel bedre å bruke dem på sønn og svigerdatter!?

Skal du ut i permisjon så tidlig, altså?

*tenke*

Jeg har egentlig ikke så mye peiling på akkurat det, og har heller ikke satt meg inn i det, for jeg kommer jo ikke oppi den situasjonen...

Ha en fin fredagskveld, og en god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...