Holly Hobbie Skrevet 13. september 2006 Forfatter #2061 Del Skrevet 13. september 2006 Er saa fornoeyd med aa ha lagt inn vofsen (mammas og pappas, som jeg er saa utrolig glad i! ) paa tickeren min! Han er bare verdens beste hund...saa utrolig mye personlighet og fart i ham! Vi oensker oss ogsaa hund, men det maa nok bli paa et senere tidspunkt. Selv om droemmen er aa gaa tur med vogn og hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. september 2006 #2062 Del Skrevet 13. september 2006 Hei! Her må jeg jo innom og lese siden vi begge bor på de britiske øyene Er jo aller mest nysgjerrig på hvordan du føler at helsevesenet har vært? Jeg er kjempespent på hvordan det blir å møte jordmoren. Vet ikke om Skottland er en del av NHS, men det vet sikkert du Vet ikke om du så på Channel 4 (eller var det ITV?) som drev og gravde frem de verste skrekkhistoriene om hvordan det var å være gravid i et NHS-sykehus. Kan jo ikke være så ille... Håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. september 2006 Forfatter #2063 Del Skrevet 13. september 2006 Hei MrsN, koselig aa "treffe" en annen oeyboer! Jo, vi har NHS her ogsaa, saa det meste er nok ganske likt med England. Synes oppfoelgingen fra lege/jordmor er veldig bra, men har ogsaa hoert at bl.a rensligheten ikke er den beste paa sykehusene...men selve sykehuset jeg skal til er veldig nytt og har rykte paa seg for aa vaere bra, saa jeg haaper det svarer til forventningene! Saa langt har jeg hatt ett legebesoek og en jordmortime (booking appointment, som tok ca. en time, fikk masse informasjon, jordmor gikk gjennom min og min manns helse, tok blodproever, maalte og veide meg etc.), og tidlig ultralyd (i uke 12). Det som er forskjellen med Skottland er at vi bare faar en ultralyd, med mindre legen/jordmor mistenker vekstavvik etc. Saa her faar vi ikke vite kjoennet, noe som er baade irriterende og spennende! Kan jo dra privat for ul, men det har vi ikke tenkt saa langt hvertfall. Ellers har jeg vaert utrolig trett, og dro til legen med haap om kanskje delvis sykemelding for en uke eller to. Men nei, han ville ikke sykemelde gravide, saa da maatte jeg holde ut.. Men det er nok forskjellig fra lege til lege (uansett blir permisjonsgrunnlaget paavirket dersom man blir sykemeldt, det var visst derfor han ikke ville sykemelde). Har du tenkt aa ta ett aars permisjon? Er irriterende at man ikke tjener saa bra under permsjonen her, men uansett skal jeg ta saa mye permisjon jeg kan, saa faar mannen min forsoerge oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. september 2006 #2064 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg vet at sykehuset her i byen har et godt rykte og jeg har vært der et par ganger og har ikke sett noe som ser noe uvanlig ut i alle fall Vi har fått tilbud om to UL. En i uke 10/11 og en i uke 20 (for å se kjønnet). Har også fått tilbud om test for Downs syndrom som jeg synes var litt rart for vi er begge ganske unge. Jeg har tenkt å ta ut 6 ukers permisjon. Mitt problem er at jeg er selvstendig næringsdrivende, så jeg må søke spesielt om permisjon og må ta den for en fast periode. Maternity Allowance pays a standard weekly rate of £108.85 or 90 per cent of your average weekly earnings (before tax), whichever is the smaller. MA is paid for a maximum 26 weeks. Jeg kan ikke ta ut mer enn 6 uker når alt jeg får er 108 pund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2006 #2065 Del Skrevet 13. september 2006 Fin vogn! Lurar på kva vogn vi endar opp med eg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 13. september 2006 #2066 Del Skrevet 13. september 2006 Utrolig søt hund! Hvorfor må dere vente med å få dere hund? Uansett så kan dere jo trille vogn med hund i bånd, kankje bare til neste unge! Jeg elsker hunder, storesøsters hund er verdens skjønneste!! Jeg elsker den hunden Skikkelig trist å reise fra henne når jeg har vært hjemme... Men hun blir jo VELDIG glad når jeg kommer tilbake da! Gladest av alle, tror jeg, utifra oppførselen... Har kjempelyst på hund, men sambo vil ikke... Det er jo endel "hemmende", så jeg skjønner han jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. september 2006 Forfatter #2067 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg har tenkt å ta ut 6 ukers permisjon. Mitt problem er at jeg er selvstendig næringsdrivende, så jeg må søke spesielt om permisjon og må ta den for en fast periode. Jeg kan ikke ta ut mer enn 6 uker når alt jeg får er 108 pund ← Oi, det var lite ja! Men hva gjoer du med babyen etter seks uker? Kan du ta h*n med paa jobb? Naar det gjelder familievennlighet er ikke akkurat UK i verdenstoppen... Fin vogn! Lurar på kva vogn vi endar opp med eg!! ← Takk! Den er helt graa, uten polkadotter, den vi skal ha. Regner med aa kjoepe en litt mer sporty/solid vogn etterhvert. Det foelger med bilsete (Primo Viaggio), som varer til ca. seks mnd. I Norge vet jeg ikke helt hva slags vogn vi hadde endt opp med...har sett bilder av mange fine! Utrolig søt hund! Hvorfor må dere vente med å få dere hund? Uansett så kan dere jo trille vogn med hund i bånd, kankje bare til neste unge! Jeg elsker hunder, storesøsters hund er verdens skjønneste!! Jeg elsker den hunden Skikkelig trist å reise fra henne når jeg har vært hjemme... Men hun blir jo VELDIG glad når jeg kommer tilbake da! Gladest av alle, tror jeg, utifra oppførselen... Har kjempelyst på hund, men sambo vil ikke... Det er jo endel "hemmende", så jeg skjønner han jo! ← Vi maa vente med hund i tilfelle jeg skal tilbake i jobb etter permisjon. Det er jo det som er planlagt, men med 10-timersdager kan det bli vanskelig aa ha en hund i tillegg til baby. Er jo ikke noe koselig for hunden aa tilbringe saa mye tid alene. Saa vi faar se. Mulig jeg slutter i jobben og finner meg en deltidsjobb etterhvert. Tror nemlig det blir hardt aa gaa fra babyen i saa mange timer hver dag...Har ikke lyst til aa gaa glipp av utviklingen h*ns, dessuten vil jeg at h*n skal oppdras til aa bli tospraaklig. Da er det jo viktig at h*n faar hoere mye norsk fra meg. Men EN dag skal vi faa det til! For baade jeg og T elsker hunder! Takk for skryt av Fant, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. september 2006 #2068 Del Skrevet 13. september 2006 Holly: Nei, jeg jobber hjemmefra så det er ikke noe problem for meg med så kort permisjon. Men jeg skulle ønske de hadde bedre ordninger i dette landet Får se over pengene når terminen nærmer seg. Kan hende jeg tar ut mer tid enn tidligere planlagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. september 2006 Forfatter #2069 Del Skrevet 14. september 2006 Maa for 15 uker! Naa synes jeg at jeg har kommet langt! Jobber hjemmefra i dag, var saa utrolig trett da jeg vaaknet. Har ikke sovet saerlig godt, for den ene hoften har plutselig slaatt seg vrang! Haaper ikke det betyr starten paa bekkenloesningsplager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 14. september 2006 #2070 Del Skrevet 14. september 2006 Hurra for 15 uker Får håpe det ikke er begynnende bekkenløsning ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. september 2006 Forfatter #2071 Del Skrevet 14. september 2006 Takk for det, Yamaha Har jo konstant vondt i nedre del av ryggen uansett, men det er jo ikke slik at det gjoer ekstra vondt aa bevege seg - heller motsatt. Men i natt var det vanskelig aa snu seg uten at det gjorde vondt, og det synes jeg er litt skummelt. Har litt vondt midt under bekkenet ogsaa. Skal til fysioterapeut den 26. september, men det er jo litt lenge til...men det er gratis, for det er gjennom legen. Haaper de kan gi meg oppfoelgingstime dersom jeg trenger det uten aa maatte vente i tre uker... Har mest til aa sende meg selv paa en lett fjelltur eller svoemming hver dag for aa holde smertene unna, men det har jeg ikke tid til. Irriterer meg at all denne sittingen sikkert gjoer ting hundre ganger verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. september 2006 #2072 Del Skrevet 14. september 2006 15 uker! Mange av oss som skifter uke på torsdager nå! (Så greit, så slipper jeg å holde styr på masse ukedager! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 14. september 2006 #2073 Del Skrevet 14. september 2006 Da skjønner jeg dere må vente litt med hund, ja! Man skal jo ikke gå til anskaffelse av et sånt dyr bare for moro skyld, man må ha tid også. Hørtes leit ut med hofta, får inderlig håpe at det ikke er bekkenet som begynner å krangle. Hvor i hofta har du vondt? *blåse på* Jeg lurer forresten på om tickeren din er feil fordi de bare går til 40+0, og ikke 40+2...? Vi har jo termin samme dag, og JEG er 15+2 idag! Det er snart 16 uker det! Og det er jo neeeeeeeesten 4 måneder!! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 14. september 2006 #2074 Del Skrevet 14. september 2006 Så akkurat magebilde av deg i galleriet. Også så søt som du er, har innbilt meg at du ser mye annerledes ut, men du er jo bare nydelig jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. september 2006 Forfatter #2075 Del Skrevet 14. september 2006 15 uker! Mange av oss som skifter uke på torsdager nå! (Så greit, så slipper jeg å holde styr på masse ukedager! ) ← Hei Susan! Ja, greit aa huske det da! Da skjønner jeg dere må vente litt med hund, ja! Man skal jo ikke gå til anskaffelse av et sånt dyr bare for moro skyld, man må ha tid også. Hørtes leit ut med hofta, får inderlig håpe at det ikke er bekkenet som begynner å krangle. Hvor i hofta har du vondt? *blåse på* Jeg lurer forresten på om tickeren din er feil fordi de bare går til 40+0, og ikke 40+2...? Vi har jo termin samme dag, og JEG er 15+2 idag! Det er snart 16 uker det! Og det er jo neeeeeeeesten 4 måneder!! Ha en fin dag! ← Hei Burpen! Kanskje Lilypie ikke regner med de to dagene, ja? Sikkert er det uansett at man ikke kan regne med aa foede paa termindato, saa uansett saa har det ikke saa mye aa si i lengden! Takk for blaasing paa hoften! Tror det hjalp, for det er bedre naa! Så akkurat magebilde av deg i galleriet. Også så søt som du er, har innbilt meg at du ser mye annerledes ut, men du er jo bare nydelig jo! ← Oi, takk for komplimentet, MissS! Men hvordan trodde du jeg saa ut, da? Naa har jeg vaert paa mega-shoppingtur. Eller, jeg har hatt en mega-shoppingdag. Foerst handlet jeg paa Anne Geddes.com: Dress Marihoene-sovepose Kanindrakt (den i lysebrun) Sokker (de hvite) Jakke og lue i lammeull (det gule settet) FotoalbumMinnebok Puh. Haaper bare ikke tollen er altfor hoey! Er heldigvis gratis frakt! I kveld dro jeg til kjoepesenteret som ligger ti minutter unna. Handlet bittelitt mat til meg selv, siden T er ute med jobben, og to boeker - en bok av Miriam Stoppard om barnets fem foerste aar, og en bok om "gentle birthing." Gleder meg til aa lese! Og saa kjoepte jeg to hvite pysjer...til nurket altsaa. Har svidd av en del penger i dag, men men. Synes det er goey aa handle litt til den lille! Vi kommer sikkert til aa arve mye herfra og derfra uansett, saa skal ikke ta helt av. Dessuten faar vi jo vogn gratis, det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2006 #2076 Del Skrevet 14. september 2006 Linkane funka ikkje, men ser virkar som du virkeleg har sjåppa ja! Gledar meg til å sette i gang med det eg og!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. september 2006 Forfatter #2077 Del Skrevet 14. september 2006 Joda, de funker de? Hvertfall paa min pc. Den siste linken skulle egentlig vaert to forskjellige, en til fotoalbumet og en til minneboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 14. september 2006 #2078 Del Skrevet 14. september 2006 Har sett for meg at du var mørkhåret og litt kraftigere. Litt engelsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. september 2006 Forfatter #2079 Del Skrevet 14. september 2006 Har sett for meg at du var mørkhåret og litt kraftigere. Litt engelsk... ← Jeg er 100% norsk! (nei forresten, er kvart svensk! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. september 2006 Forfatter #2080 Del Skrevet 15. september 2006 Linkene virker forresten om man velger et land, f.eks United Kingdom. I dag skal jeg (vi) til jordmor! Haaper vi faar hoere hjertelyden! Ellers haaper jeg sjefen er mindre stresset i dag...var et mareritt paa jobb i gaar. Fikk vel rundt 50 mail av sjefen. I morgen skal vi trene og ha en liten sammenkomst med noen venner og naboer nede paa stranden. Paa soendag skal jeg paa Aquafit (vanngym) og paa norsk gudstjeneste om kvelden. Er utrolig soevnig, men saa er det jo fredag ogsaa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå