Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt en saerdeles aktiv helg for aa vaere meg. I gaar dro vi til treningssenteret for foerste gang og svoemte. Jeg svoemte 30 lengder, synes det var en grei start. Foelte meg som et nytt menneske etterpaa - null ryggvondt! :overrasket::)

Saa bar det til Glasgow. Spiste lunsj med jentene paa en pizzeria og deretter shoppet vi i tre timer. Det var slitsomt, og merket at jeg var helt pumpet paa slutten. Kjoepte to nye mamma-bh'er, de kom i 2-pack til 20 pund paa Marks & Spencer, i str. 34 (tror det er 80?) DD! :overrasket: Har aldri vaert saa Dolly Parton foer! :ler: Kjoepte i tillegg fem Muppet-truser fra Hennes, bruschetta-miks og to smaa dipskaaler, samt en melkemugge i Wedgewood-serien vi samlet paa. Muggen er ute av produksjon, saa det var flaks at de hadde den.

Deretter dro vi hjem til venninnen min og spiste deilig mozzarellasalat med tomater og avocado, saa paa film (Cinderella Story og the Prince and I - skikkelig jentefilmer med andre ord!) og spiste smaagodt. Koselig med en skikkelig jentekveld!

Kom hjem midnatt og var noksaa sliten.

I dag har vi vaert i kirken, vasket i huset og spist en kjapp lunsj. Naa er T nede og rydder paa stranden, er dugnad i dag. Faar dra ned og hjelpe til jeg ogsaa.

Ha en fin soendag alle som titter innom!

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps. Er et innlegg paa forrige side som svarer paa hilsener etc.

Skrevet

Høres ut som en hyggelig helg!

Selv orker jeg ikke et så aktivt program, savner det. Men jeg blir så trøøøt... Oppe nå kun fordi jeg sov veldig lenge i dag, ellers gjesper jeg vanligvis etter nyhetene. :sove:

Klarer ikke tippe gutt eller jente, tenkt på det en stund. Men jeg klarer ikke tippe på meg selv engang. :ler:

Skrevet

Det nærmeste jeg kom å gå i kirken i dag, var å stå på verandaen og høre på kirkeklokkene. Men men, jeg har jo lest boka, så jeg vet hvem morderen er :)

Skrevet

Klarer ikke tippe gutt eller jente, tenkt på det en stund. Men jeg klarer ikke tippe på meg selv engang.  :ler:

Du skal faa slippe aa tippe, Prada, det er absolutt ingen tvang! :ler: Lurer paa om jeg faar mer foelelse for hva det er etterhvert. Sjefen min skal visst spaa utifra fasongen paa magen etterhvert, og han lover 80% treffsikkerhet! :ler:

Det nærmeste jeg kom å gå i kirken i dag, var å stå på verandaen og høre på kirkeklokkene. Men men, jeg har jo lest boka, så jeg vet hvem morderen er  :)

:ler: Sant det! Var faktisk en veldig interessant preken. En litt alternativ tolkning av noen vers fra Markusevangeliet.

Er litt trett i dag. T vaaknet flere ganger av forskjellige aarsaker, bl.a for aa se paa to rever som lekte i naboens hage. :ler: Men jeg sov ganske godt likevel.

Og magen begynner aa synes, ikke bare for meg selv men for andre ogsaa! Paa dugnaden i gaar kom to nabojenter opp til T og spurte om det var noe "nytt" med meg. De var litt redde for aa ta feil, forstaaelig nok! ;) Men T kunne bekrefte mistankene deres, heldigvis for dem! :ler:

Foeler meg skikkelig fin i mammaklaerne mine i dag. De faar frem gravidkulen uten aa vise absolutt alle valkene i naerheten, noe som passer meg bra. ;)

Skrevet

Høres uts om at du har hatt en fin (men slitsom) helg!

Kanskje svømming er noe jeg skal prøve for bekkenet og ryggen min... Det skal jeg jamen meg tygge litt på!

Søte de nabojentene som lurte på om det var noe "nytt" med deg :ler: Jeg får endel blikk, men folk tør ikke spørre eller si noe. Syns det er litt morsomt, jeg!

Du er sikkert strålende fin i mammaklærne dine!

Ha en flott dag! :klem:

Skrevet

Så koselig med jentekveld, og koselig at andre begynner å kommentere magen!

:klem:

Skrevet

Fjellrypa og Burpen: Takk for koselige hilsener! :klem::klem:

Tilbake fra shopping. Er visst i shoppehumoer for tiden! :sjenert: I dag ble vinterjakke ordnet. Kjoepte en veldig kul en fra Zara. Problemet er at den hvit.. Men den kan renses, da. Var i et saant snitt som er veldig kledelig for gravide (og sikkert andre med store mager! :ler: ).

Er veldig stille paa jobb i dag. Saa da blir det en del kg'ing. Men men.

Proever aa finne ut om vognen som vi skal overta fra svoger og svigerinne. Men naa viser det seg at han ikke har spurt konen ennaa, og hun oensker seg veldig en baby til...Saa det er ikke sikkert det gaar i boks.

Ellers har vi jo soesteren til T, men mulig hun har gitt bort/solgt vognen allerede (yngste er tre), eller at hun vil spare den til mulig nestemann.

Egentlig har jeg veldig lyst til aa kjoepe en vogn som jeg har kjempelyst paa, enten brukt eller ny, men vognen fra svoger er sikkert bra. Kostet 4000 ny, visstnok.

Hadde skikkelig hovne fingre tidligere i dag, men naa er de bedre. Spiste masse frukt, drakk juice og spiste kyllingsalat til lunsj. Kanskje det hjalp litt?

Skrevet

MissS: :klem:

Her regner det, og saa langt har det skjedd null og niks paa jobben. Det er litt deilig, men ogsaa kjedelig. Det dukker nok opp noe, i mellomtiden faar jeg proeve aa se busy ut! :ler:

I dag er det gravidyoga for foerste gang. Haaper det blir bra. Blir deilig aa strekke seg litt.

Ellers er det hyggelig paa jobben for tiden. Gutta synes det er goey aa snakke om graviditet og babyer, faktisk! :overrasket: Paa torsdag er det planlagt en tur ut om kvelden. Foerst skulle vi ta noen drinker paa en bar i naerheten, men naa har de funnet ut at de vil paa fotballkamp. :forvirret: Jeg som hater fotball kommer ikke til aa dra, men det visste de. Saa da blir det enda en jobbkveld hvor jeg ikke er med...Kanskje jeg egentlig burde bli med, men jeg tuller ikke naar jeg sier at jeg hater fotball. Jeg lar meg ikke engasjere i det hele tatt, saa det er litt taapelig aa skulle sitte aa kjede seg i 90 minutter paa en kald tribune, og i tillegg maatte betale for "moroa." Synes de skulle vaere litt mer gentlemen og spoerre hva jeg hadde lyst til, men men...

Tror vi maa begynne aa tenke paa navn igjen. Tror man maa registrere barnets navn innen to uker etter foedselen her borte, saa det er nok lurt aa ha to alternativer klare. Jeg klarer bare ikke aa bli skikkelig "tent" paa noe navn for tiden, synes mange er greie nok, men ikke midt i blinken. Jeg trenger inspirasjon! Og det gjoer T ogsaa, han er enda mer kresen enn jeg! :forvirret:

Skrevet

Kjedelig at det blir fotballkamp da, når du ikke syns det er noe særlig... Er det stort overtall av menn på jobben din? Uansett så burde det gått an å finne på noe som alle har mer eller mindre lyst til!

Navn er ikke lett, nei! Absolutt ikke... Jeg var og kjøpte en navnebok, som sambo og jeg på tur, i fred og ro, gikk gjennom alle navnene, og satte en prikk med markeringstusj (hver vår farge) ved de navnene vi likte. Så gikk jeg gjennom boka og lagde en liste over alle navnene som var "prikka ut", de navnene vi begge likte, fikk bare store bokstaver, de en av oss likte, fikk små bokstaver. Veldig greit! Nå har vi hvertfall en litt kortere liste...

Den jakka du kjøpte hørtes forresten kjempefin ut! Jeg vil også ha noen nye klær nå!!

Ha en super dag! :klem:

Skrevet

Navn er vanskeleg!

Har kjøpt oss eit par navnebøker vi også, trur vi skal gjere som Burpen!

Skrevet

Så moro at magen begynner å synes :hoppe:. Gleder meg til det skjer meg meg ;).

Skrevet

Mens vi er inne på navn. En jeg jobbet med tidligere fortalte at da de ventet barn klarte de ikke å bestemme seg for hva gutten skulle hete. De fikk til slutt brev fra Folkeregisteret om at de måtte bestemme seg (tror de har 6 mnd etter fødsel). Hun fant ut at om foreldrene ikke finner navn i tide gir Folkeregisteret barnet det navnet som har navnedag den dagen barnet ble født. Da hun slo opp og fant ut at den lille gutten var faretruende nær å bli hetende Charles fikk de ut fingeren. :ler:

Skrevet (endret)
gir Folkeregisteret barnet det navnet som har navnedag den dagen barnet ble født

Åh, er det SÅNN det foregår? Jeg trodde barnet fikk et typisk norsk, litt sjelden navn, jeg, når Folkeregisteret finner navn til den lille...

Jaja, da vil ikke Folkeregisterlotto bli noe spennende allikevel, da! Jeg tenkte på det som en mulighet om vi overhode ikke kom til enighet! :ler:

Endret av Burpen
Skrevet

Denne vognen er nesten lik den vi faar av svoger og svigerinne! :hoppe: Gleder meg til aa se den til jul!

Arkana: Charles, er det saa ille da? ;):ler: Neida, vi har ikke Charles paa listen vaar, saa du har ikke fornaermet oss altsaa! :ler:

Saeria: Ja, vi faar ta frem listen igjen snart!

Pi@: I dag er magen nesten borte den, aner ikke hva som har skjedd! :forvirret: Den er ikke saa utstaaende eller saa hard som den pleier aa vaere, merkelige greier. Men haaper det er normalt at den varierer litt...

Burpen: Bra gjettet - jeg er eneste jente, faktisk! :sjarmor: Har kvinnelige kolleger ellers i firmaet, men ikke paa kontoret vaart. Saa det gaar mye i fotball paa jobben...foeler jeg faar nok av den sporten bare ved aa hoere paa kollegene mine diskutere kamper og spillere! :ler: De skjoenner ikke helt at jeg foeler meg litt utenfor noen ganger, men jeg vil ikke lage noen sak ut av det. Egentlig synes jeg det er pes aa ikke dra rett hjem etter jobb uansett for tiden.

Lurt system du har for aa finne navn dere kan enes om! Takk for tipset! :klem:

veslo: Ja, har lyst til aa kjoepe en navnebok jeg ogsaa. :Nikke:

Skrevet

Dumt at du ikke får blitt med ut med jobben da. Syns vel de kunne tatt litt mer hensyn ja :klem:

Dere har da enda god tid til å tenke på navn. Plutselig dukker det opp noen dere begge liker :)

Skrevet

Saeria: :klem: God morgen/formiddag!

Yamaha: Skal helst dukke opp to navn (gutt og jente), siden vi blir holdt paa pinebenken mht til kjoenn - men de dukker nok opp! :klem:

Synes vognen vi skal faa er skikkelig fin! Gleder meg veldig til aa faa den i hus! Haaper den er bra vedlikeholdt.

Ellers er jeg utrolig trett for tiden. Ogsaa jeg som innbilte meg at jeg skulle kvikne til skikkelig i andre trimester...i tillegg har jeg hodepine og litt stiv nakke. Har saa lyst til aa dra hjem og legge meg, men fra naa av maa jeg bare holde ut, foeler jeg har vaert nok borte og vil ikke ha rykte paa meg for aa "skulke."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...