Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoppe: for 12 veker!!!

Er det no ein går inn i 2. trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for 12-ukers-hopping, alle sammen! Faar :hoppe: litt jeg ogsaa! Ja, er vel i andre trimester naa, er jeg ikke?

I dag har jeg spist to frokoster, foerst en bolle havregroet klokken ni, og saa croissant og toast med bacon klokken elleve... :sjenert: Jeg er et matmonster for tiden! :ler:

Og jeg HAR begynt aa faa mage, naa er jeg ikke i tvil! Ser fortsatt litt ut som jeg har forspist meg, men den staar hvertfall ut! Skjoenner at det er litt tidlig - mange foerstegangsgravide har vel ikke synlig mage foer i uke 16-20? Begynner aa lure paa hvor mange som egentlig bor inni der. :forvirret:

I dag drar gjestene, det blir litt godt. Gruer meg til en slitsom jobbuke, men faar proeve aa nyte soendagen.

Skrevet

Du er vel ikke inne i 2. trimester før uke 13 (13,3 for å være pinlig eksakt), men jeg sa nå jeg var i 2. trimester etter 12. uke jeg ja.

Skrevet

Gratulerer med 12 fullgåtte uker!

(2. trimester er forøvrig fra uke 13 til 28, hvis jeg ikke husker feil!)

Skrevet

Du husker ikke feil, Epona. 2. trimester er fra uke 13 t.o.m uke 28.

Skrevet

Min mage byrjar også å bli tydleg.

På tide med magebilder snart kanskje?

Skrevet

Her går det unna! ;)

Bare vent, plutselig har magen skikkelig skutt ut! ;)

Skrevet

Hei alle sammen! :vinke: Takker og :bukke: for besok! :kyss:

Takk for oppklaring mht. trimesterutregning, Monja og Epona. Bare en uke til 2. trimester, det er nesten litt freaky! :overrasket:

Magebilder? Hmm....T vil gjerne begynne aa ta slike jevnlig, for han er saa fascinert. Selv synes jeg at jeg bare ser fet ut, men uansett er det jo spennende aa foelge utviklingen. Saa det forslaget er under overveiing!

Naa har besoket dratt, jeg har sovet ca. to timer og har endelig faatt pakket ut etter norgesturen. Det var jamenmeg paa tide! Jeg og T har diskutert litt om hvordan barnerommet skal se ut, og min ide, som han liker godt er som foelger: Ikke male (er hvitt der inne) med det foerste, men ta ut alt som er der naa av bilder og moebler (en sofaseng og en brun kommode, samt en liten tv og en bokhylle). I steden skal jeg kjoepe en Elsa Beskow billdebok, enten Putte eller Aaret rundt, f.eks., og ramme inn ca. 4-5 bilder i hvite trerammer og henge paa veggen. Har veldig lyst paa disse gardinene, detteteppet ogdette sengeteppet.

Tror vi skal ha seng og stellekommode fra Ikea ogsaa, men mulig det blir litt vel mye Ikea da? Er ikke helt sikre paa hvilken seng vi skal ha, om den skal vaere trefarget eller hvit.

Ellers har vi tenkt aa sette opp en hylle, f.eks over sengen, hvor det kan staa noen bamser og leker etterhvert.

Men vi skal nok vente en goood stund med aa gjoere noe, vi har jo ikke engang kjoept en ussel sparkebukse ennaa. ;) Men bamse har jo knoettet faatt!

Skrevet

Det gjer vel ikkje noko om det er mykje frå Ikea vel?

Ikea er småbarns-foreldres paradis!

Likte forresten ideen til bilder på veggane!!

Skrevet (endret)

Enig med veslo. :)

Endret av Saeria
Skrevet

Gratulerer med 12 uker, Holly! :smilyblomst: Blir gøy å ordne til barnerom, da! Vi har ett rom til overs som passer ypperlig til barnerom. Men vi får vel få spiren på plass i magen først, før vi begynner å pusse opp. :ler: Gleder meg, jeg vil ha masse farger.

Håper du får ei fin uke på jobb! :klem:

Skrevet

Gratulerer med 12 uker :hoppe:

Vi har også begynt å tenke på barnerom, og jeg har fått sambo med på mine ideer ;) Jeg elsker Ikea og vi også kommer til å kjøpe en del derfra.

:klem:

Skrevet

Gratulerer med 12 uker! :hoppe:

Har fått byttet brukernavn nå, du var jo innom boka mi og spurte om det. :)

Rart at du er nesten 1/3 på vei allerede. Det betyr vel at jeg nærmer meg den siste 1/3 av svangerskapet det da... :overrasket:

Må forresten si at om du syntes tiden gikk fort hit, så går den for de fleste av oss ennå fortere fra 12. uke. :)

Skrevet

Hei! :vinke: Takk for hilsener, Kakao, Susan Sto Helit (oi, var visst litt langt det, kommer nok til aa korte ned til Susan etterhvert kanskje! :ler: ), magolia, Saeria og veslo! :klem:

Saa var det mandag, og arbeidsdagen er snart over. Foeler meg litt utenfor igjen, den ene dagen da jeg fortalte at jeg var gravid saa var det veldig hyggelig her, men siden har alt vaert som foer. Foeler at jeg blir oversett mht. planer for aa gaa ut etter jobb, vitser etc. Det er saa faa her at man merker fort om man er "innenfor" eller "utenfor" gjengen... :forvirret: Men men.

Begynner aa lure paa om jeg kanskje skal slutte etter permisjonen likevel. Hadde/har jo store planer om aa fortsette etterpaa, til tross for lange dager, men jeg begynner aa lure paa om det er verdt stresset. Skal lille knoett kanskje vaere hvertfall ni timer, hvis ikke ti, i barnehage fem dager i uken? Er ikke mye vaakentid vi faar sammen da. Barnehage er uansett veldig dyrt her borte....Hmm. Ikke lett. Hadde vi bare bodd i Norge...men jeg tror ikke det aktuelt paa noen aar.

Kan jo kanskje frilanse? Vet bare ikke om jeg har selvdisiplin nok...

Uansett har jeg ikke lyst til aa se tilbake paa knoettets barneaar med daarlig samvittighet...Og siden jeg tjener betraktelig mindre enn T, saa blir det uansett jeg som maa velge hva jeg vil.

Skrevet

I gaar var jeg faktisk ganske vaaken hele dagen, men i dag merker jeg trettheten igjen. For foerste gang paa lenge sov jeg ikke rett etter jobb, men holdt meg vaaken til kl. halv elleve.

Kvalmen er fremdeles borte vekk, det er herlig! :hoppe:

Ellers begynner ryggen aa krangle igjen. Synes den er verre enn foer, saa jeg MAA komme i gang med pilates igjen. Maa bare finne et sted der de tilbyr pilates for gravide, eller kjoepe meg en dvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...