Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nå har du vært lenge borte, men jeg ser du er tilbake å KG igjen. Tenker dere har hatt det kjempefint på hytta! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back! :sjarmor:

Takk for alle klemmene, koselig at dere har vaert innom selv om jeg har vært milevis fra internett hele uken!

Hvor skal jeg begynne? Kan nevne at babynyheten ble kjempegodt mottatt av svigersene mandag kveld. T og jeg lagde et kryssord, hvor løsningsordene var "little baby in March." Kan tro de var overrasket da de skjønte tegningen! :ler: Pappa var klar med champagnen, og det ble skåling og gratulasjoner og stor ståhei!

Jeg har vært ganske slapp hele uken, og sovet hvertfall ni timer hver natt og en-to timer middagshvil hver ettermiddag, men bortsett fra det, samt litt morgenkvalme som går over før frokost stort sett, så har formen vært fin og vi har fått gjort en del. Vi har badet hver dag, på to forskjellige strender og elven og i kulpene ved noen fosser like ved hytta, og vofsen er blitt mye modigere og tør å vasse helt til skuldrene! Ellers har vi sett masse elg (tenkte på Pi@! :ler: ), besøkt de nygifte en kveld mens de var på bryllupsreise, vært på båttur på Møsvatn (ved Hardangervidda), vært i Lårdal og Dalen, og ellers spist masse jordbær og mammas herlige mat. Samt rodd litt på vannet og gått turer med vofsen.

En dag dro vi innom noen som driver med angorageiter og kjøpte to store bunter med nydelig, naturhvitt angoraull, så nå er strikkingen til det lille krapylet begynt! Med mammas hjelp, takk og lov. Jeg er nemlig ingen strikke-ekspert...kan strikke rett og vrangt og legge opp, og det er det...Men jeg skal nok bli bedre i løpet av dette svangerskapet! Og mamma skal strikke sin del! Svigermor er visst flink til å strikke, men hun gidder nok ikke å strikke til babyen...Men det er jo greit det. Kan ikke tvinge folk til sånt.

I dag dro svigersene, pappa kjørte dem til flyplassen. T dro også. Etterpå kjørte vi til Kongsberg for å besøke mormor. Hun var i storslag, og kjente meg heldigvis igjen. Hun ble veldig glad for oldebarn-nyheten!

I ettermiddag kjørt jeg hjem hit, og kom hjem til et hus som var halvveis bomba. Brødrene mine hadde visst hatt fest i går. Men jeg tror de driver og rydder nå...hvis ikke så ....grr...

I morgen er det jobb igjen. Kan ikke si jeg gleder meg til å stå opp i halvsyvtiden...

Ferie skulle vart i minst tre uker per gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei veslo! :vinke:

Ja, nå vet en del om spiren: mine foreldre og søsken, hans foreldre (vi skal fortelle søsknene hans etterhvert), farfar, mormor, bestevenninnen min og mannen hans, moren til bestevenninnen min, og sjefen min. Men borti Skottland er det ingen som vet ennå.

Nå skal jeg ringe T og si godnatt og deretter krype langsomt til køys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Foreldra mine får vite på torsdag. Gledar oss til å fortelle til fleire. Skulle ønske eg berre kunne seie VIPS - og så var vi over 12 veker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig dere har hatt det! Høres helt supert ut! :) Har litt dårlig tid nå, så jeg er bare en kjapp tur innom... Men skal ta det igjen senere altså, jeg lover!! Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, eller nå er det vel ettermiddag..nettopp stått opp og har spist en håndfull superchips og drukket et glass cola. Ikke det sunneste, men jeg orket ikke noe annet. Kvalmen kom for fullt i dag, og jeg var utrolig trett etter hele 9 timers søvn. Tok en dusj men orket ikke å kle på meg engang etterpå, så jeg tok en telefon til jobben og sa jeg var syk. Men i morgen SKAL jeg klare å karre meg på jobb...

Tror jeg skal se litt på Curb Your Enthusiasm på DVD (broren min har alle seriene), har blitt helt hektet jeg og T. Det er sjelden T synes komiserier er bra, så det er litt gøy. Av en eller annen grunn har vi gått glipp av serien borte i UK.

Ellers skal jeg lete etter strikkepinner og mønstre, mamma er ikke sikker på hvor hun har gjort av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint dere har kosa dere på ferie :).

Du høres virkelig gravid ut i siste innlegget ditt :ler: og ingen ting er bedre enn det ;)....og spesielt for meg som slipper å være kvalm og trøtt, men kan bare lese om det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...