Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Gratulerer som tante. Nå har du virkelig en unnskylding for å se på babyklær og faktisk kjøpe litt :sjenert:.

Måtte le litt da jeg leste i dagboka til Epona at du hadde så lyst til å se litt på babyklær på nett. Ingen skam i det, har gjort det mange ganger allerede jeg, og vi har ikke begynt å prøve engang :legrine:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Holly!

Så utrolig koselig å se at det har klaffet for dere! Jeg ehar også vært innom med ujevne mellomrom for å følge med, og dette var kjempekoselig lesning!!

Håper du får et fint svangerskap og at du kommer til å kose deg masse!

Og gratulerer som tante også! Litt av en nyhet å få slik! Men ikke desto mindre kjekt fordet!!

Kommer nok til å kikke innom igjen for å se hvordan dere har det!

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Grattis som tante! :hoppe:

Ble selv tante for en mnd siden ca.

Nå bare gleder jeg meg til å bli mor! :sjarmor:

Er formen fin? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pi@: :klem: Har allerede vaert paa Baby Gap og kjoept soldress med hette i frotte og blaa og hvite striper, snekkerbukse med tynne blaa og hvite striper og t-skjorte-body som matcher! Jeg er visst ikke sen aa be! :ler: Men droeyer nok en stund med aa kjoepe noe til vaart lille froe. Fant forresten garnstudio.no - kjempebra side med masse fine strikkeoppskrifter! Saa snart faar nok mormor nok aa gjoere! :sjarmor:

Seterjenta: koselig med besok fra deg, og tusen takk for gratulasjon! Gratulerer med din graviditet ogsaa! :klem:

Epica: :klem: takk for det! Formen er ikke akkurat fin, men jeg er paa jobb i dag. Det prikker og stikker overalt i hodet, tror det er et slags forkjoelelsesvirus som har slaatt seg ned. Men jeg er ikke kvalm eller supertrett, saa jeg skal ikke klage paa den fronten forelopig!

Naa faar jeg jobbe litt videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Oi, for en nyhet!! Men så koselig da, Holly! Tenk at du har blitt tante :hoppe: Og før du vet ordet av det, sitter du med en liten baby selv også. Må :hoppe: litt for det!!! Håper du føler deg litt bedre snart..

Go`klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Vela (nytt fjes jo! :) ) of April! :vinke:

Sannsynlig diagnose er virusinfeksjon, saa naa tar jeg det med ro hjemme til over helgen. Fikk ikke kommet meg til legen, men snakket med henne paa telefonen, og hun sa det var bare aa ta paracet og hvile meg. Skulle ikke vaere noen fare for graviditeten, hvertfall.

Har sovet litt, men ble vekket to ganger av telefonselgere! :frustrert: Venter paa telefon fra broren min, blir bra aa faa snakket med ham.

Kan ikke se meg mett paa bilder av den lille nevoen min, og har kjempelyst til aa legge dem ut her, men siden det ikke er min baby saa lar jeg vaere. Men han er bare saa utrooooolig nydelig! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som tante! Så gøy da. Jeg er "bare" filletante enda, samboeren min er onkel til en gutt og en jente på hhv 10 og 9 år. Vi besøker dem når vi er i Stavanger, og de reiser alene til oss på en langhelg hvert år, veldig koselig. Broren min er "bare" 25 og singel så jeg blir nok ikke tante der på noen år enda, men forhåpentligvis er jeg mor selv innen et par år og det er jo enda mer stas. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde ogsaa jeg skulle bli foerstemann ut! Men der ble jeg tatt paa sengen gitt! ;) Blir nok stas aa bli mamma. Selv om det er litt skremmende ogsaa!

Naa skal jeg spise litt pizza med sopp (den fra Dr. Oetker), og saa enten kollapse foran tv'en eller legge meg under dynen. Dette viruset er utrolig ubehagelig! Hater aa vaere syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er litt skremmende også, selv om det er spennende.

Lurer på hvordan jeg reagerer når jeg ser en positiv test, plutselig skal jeg bli Mamma, måtte gå gravid i flere mnd, føde (:overrasket:) og så få et hjelpeløst lite nurk overlatt til oss som vi skal ta vare på i MANGE år og ikke kan levere fra oss når vi blir lei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proevde aa ringe broren min, men han var visst hos barnemoren (tror ikke de er sammen, dessverre, men de er visst veldig gode venner). Synes det er bra at han tilbringer saa mye tid han kan med dem!

Han vil visst at jeg skal vaere fadder, et oppdrag jeg tar paa meg med den stoerste glede!

Snakket med bror 2 ogsaa, og han har det bare bra. Han er utrolig flink og var en av de beste paa kullet sitt i aar (han studerer medisin). Blir fint aa faa en lege i familien!

Lillevoff hadde visst stukket av i dag, fordi leieboeren til mamma og pappa hadde glemt aa lukke porten! :frustrert: Saant er jo utrolig taapelig. Heldigvis kom voffsi hjem av seg selv.

Har tatt to paracet, siden legen sa at det var trygt, og drikker masse vann. Haaper det hjelper. I morgen skal jeg jobbe hjemmefra, saa slipper jeg stresset med aa dra tidlig paa jobb, aircondition etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!

Håper du får tak i broren din snart! Merkelig å plutselig bli tante sånn kan jeg tenke meg. Bor de langt unna deg? Jeg mener du skrev at de også bor i et annet land? (eller er jeg helt surrete og håpløs nå kanskje?)

Håper du blir fort frisk hvertfall, og at du får en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du blir frisk snart! Ny her ja, så deg på prøvere og ufrivillig barnløse, og at du nettopp hadde testet positivt :) fikk litt lyst til å følge med i dagboka di.. :sjenert:

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!! Så hyggelig. Har fulgt med deg litt nå og da (tror vi giftet oss på samme tid)

Det blir nok ikke lenge før vi heller kommer etter :)

God bedring! Ønsker deg et godt svangerskap!!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!

Håper du får tak i broren din snart! Merkelig å plutselig bli tante sånn kan jeg tenke meg. Bor de langt unna deg? Jeg mener du skrev at de også bor i et annet land? (eller er jeg helt surrete og håpløs nå kanskje?)

Håper du blir fort frisk hvertfall, og at du får en kjempefin helg!  :klem:

Hei yndlingshumlen min! :klem: Har vaert litt av en uke, ja! ;) Fikk endelig snakket med broren min i gaar kveld, han jobber titimersdager paa sommerjobben sin og er ellers mye sammen med knoettet, men han ringte endelig i gaar kveld. Var kjempekoselig aa snakke med ham, han hoeres veldig stolt ut! Soennen hans skal faktisk kun ha hans etternavn, synes det er veldig raust av moren. Og saa spurte han om jeg vil vaere fadder! :hoppe: Han bor i Storbritannia, som meg, men mye lenger syd, hvor han studerer. Hun bor i Oslo. Heldigvis har han en del ferie som student.

Foeler meg mye bedre i dag, saa jeg haaper viruset er i ferd med aa slippe taket! :)

Tenk, "snart mamma" og tante på en gang!! Gratulerer!

Håper formen er bedre  :klem:

Hei Magolia! :klem: Ja, det ble mye paa en gang!! :legrine: Formen er som sagt bedre, selv om jeg kjenner meg litt halvuggen i magen...men det tar jeg som et godt tegn! ;)

Håper du blir frisk snart! Ny her ja, så deg på prøvere og ufrivillig barnløse, og at du nettopp hadde testet positivt :) fikk litt lyst til å følge med i dagboka di.. :sjenert:

God helg :)

Kjempekoselig at du foelger med, Vela! :klem: Her skjer det jo litt av hvert for tiden, selv om jeg ikke kan love at det blir like mye action hele tiden! :ler: Er du proever, forresten?

GRATULERER!!!! Så hyggelig. Har fulgt med deg litt nå og da (tror vi giftet oss på samme tid)

Det blir nok ikke lenge før vi heller kommer etter :)

God bedring! Ønsker deg et godt svangerskap!!! :blomst:

Hei smile, jeg husker jo deg!! Takk for gratulasjonen og lykke til med proevingen!

:klem:

---

Er altsaa hjemme i dag. Er deilig aa hente seg inn, selv om det er litt kjedelig aa sitte her alene. Har saa lyst til aa begynne aa forberede til babyens ankomst, men selv utaalmodige meg skjoenner at det er litt vel tidlig...tok den siste clearblue'n jeg hadde spart i gaar, og den var veldig klar og sterk! :hoppe: Saa naa toer jeg hvertfall tro at jeg er gravid!

Er litt smaakvalm - eller, ikke kvalm, bare litt uggen - og maa tisse ofte. Puppene er ikke saa kjempeoemme, de har vaert mye verre foer, faktisk...men kjenner livmoren til stadighet, saa jeg velger aa tro at alt er bra. Skal til legen paa mandag allerede...blir litt skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

Jeg testa også et par ganger for å være helt sikker - glemte helt bort å ta med i betraktningen at mensen uteble og jeg var småsvimmel og småkvalm. Det var vel bare litt vel uvirkelig i starten! ;)

Det blir godt å komme til legen - det syns i hvertfall jeg. Da var det liksom "ordentlig" i gang!

Så koselig at du skal være fadder til nevøen din! :hjerte:

GOD HELG - og GOD BEDRING! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...