Holly Hobbie Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #1361 Del Skrevet 20. juni 2006 Maa visst frem med graatesmileyen jeg naa! De kloke ordene og -ene varmer veldig!! Taalmodighet er jo ikke det vi har mest av, det skal vaere visst. Vi er vel saa vant med aa faa det vi vil, naar vi vil - vi vet ikke hvordan man venter, rett og slett! Snakket nettopp med svigermor, hun er veldig soet naar det gjelder denne proevingen vaar (selv om det er litt komisk aa snakke om saanne ting med henne! ). Men hun og svigerfar proevde visst i 18 maaneder paa nummer to, Ts soester, saa vi har jo egentlig ingenting aa klage paa forelopig. Angaaende spesialisten, saa blir det bra aa komme tilbake dit. Vi har jo vaert der foer, men da var det meg det var fokus paa. Men t fant ut i dag at forsikringen hans likevel IKKE dekker det - noe saa irriterende! Han betaler altsaa flere hundre pund i aaret, og signet opp KUN pg.a dette, og det sto ingen steder i brosjyren han fikk, ikke engang med liten skrift. Men saann er det. Vi drar selvsagt likevel, det er ikke pengene det staar paa. Alt stresset har naa foert til stiv nakke, en drittdag og litt deppetendenser hos oss begge to, men vi ser fremover og minner oss selv paa at vi har det kjempebra sammen, selv uten barn, og at vi kommer til aa faa oss barn paa en eller annen maate en eller annen gang. Og jobben MAA jeg bare holde ut, det blir nok bedre etterhvert. Kollegene mine er egentlig hyggelige for tiden, selv om de har sine teite oeyeblikk, og loennen er kjempebra etter skotske forhold, saa jeg maa bare fortsette. Hvis jeg kan beholde jobben naar vi flytter til Norge om noen aar, vil jo det gjoere tingene veldig mye lettere ogsaa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 20. juni 2006 #1362 Del Skrevet 20. juni 2006 Hei vennen! Skjønner veldig godt at noen dager blir tyngre enn andre for dere nå. Så utrolig teit med den forsikringen til T da! Håper spesialisten finner på noe lurt så dere snart får noe å glede dere over! Ha en fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. juni 2006 #1363 Del Skrevet 21. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1364 Del Skrevet 21. juni 2006 God morgen! Håper dette blir en bedre dag enn den i går. Noen ganger virker det som om hele verden går i mot en og alt ser helsvart ut. Heldigvis snur det, og jeg håper at det allerede har snudd for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. juni 2006 #1365 Del Skrevet 21. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 21. juni 2006 #1366 Del Skrevet 21. juni 2006 Klarer ikke helt å finne de riktige ordene til deg, men du skal vite at jeg tenker på deg og føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 22. juni 2006 #1367 Del Skrevet 22. juni 2006 Henger med på Pi@ sitt utsagn jeg, tenker masse på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 22. juni 2006 #1368 Del Skrevet 22. juni 2006 Så kjipt at forsikringen til T ikke dekker spesialisten! Jeg håper i alle fall at han finner ut noe lurt. Det er kjedelig å ikke trives på jobb, og det er klart at jobbtrivselen også påvirkes av hvordan man har det på andre områder i livet. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1369 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei jenter! Foerst og fremst - tusen takk for de koselige hilsenene! Setter veldig pris paa dem - mer enn dere aner! Beklager at jeg har vaert lite inne i deres dagboeker for tiden. Har bare ikke hatt overskudd til noe saerlig nett-titting, jobben har vaert ganske travel og i tillegg driver jeg med forberedelser til utdrikningslaget som skal vaere i helgen. Tre jenter skal overnatte og 12 skal spise lunsj her, saa det er litt av hvert som maa ordnes! Sitter her og "slikker bollen," som jeg pleide aa si da jeg var liten. Driver og baker muffins, eller saakalte Fairy Cakes, og deigen var utrolig god! Saa naa er jeg ganske mett, og bittelitt kvalm. Men det var verdt det! Her oppskriften, forresten: Fairy Cakes Makes 24 mini cakes or 12 larger ones. For mini cakes you will need a 12 hole tartlet tin (these are 5cm at the rim and 1 1/2 cm deep) and you will need to use it twice. For larger cakes use a 12-hole bun tin (these are 6 1/2 cm at the rim and 2cm deep). You can use the little paper cases according to the size tin you have. If not, butter the base and sides of the holes before filling with the mixture. 125g / 4 1/2 oz softened butter 125g / 4 1/2 oz caster sugar 2 eggs, lightly beaten 1 tsp vanilla extract 125g / 4 1/2 oz self-raising flour 2 tbsp milk 1. Preheat the oven to 190C/375F/Gas mark 5. Either butter the tin or place the paper cases in the holes (see above). In a mixing bowl beat the butter and sugar until pale and fluffy. You can use an electric whisk or a wooden spoon. 2. Add the beaten egg, a little at a time, whisking to incorporate, then beat in the vanilla. 3. Sift in half of the flour and fold into the mixture. Add the milk and the rest of the flour and fold until well combined. 4. Spoon into the tin and bake for 12 minutes or until risen and golden on top. Allow to cool for ten minutes on a rack before removing from the tin. Jeg tilsatte finhakket skall fra en sitron og en appelsin i deigen, og skal dekorere med melisglasur tilsatt sitronessens og smaa appelsin- og sitron-skiver i myk vingummi. Ellers har jeg det meste under kontroll - var paa Sainsbury's og kjopte mat og drikke til loerdag. Det skal kanskje regne, saa vi spiser inne, og drar ned til stranden naar fotografen kommer, tenker jeg. Maa gjoere litt husarbeid og gjoere gjesterommet klart. Ang. proevingen, saa har vi en god nyhet: T faar dekket det saa lenge han ikke sier noeyaktig hva han vil undersoeke. Saa neste fredag har han time hos en urolog paa det samme private sykeshuset som vi har gaatt til foer. Og noen dager etter det igjen skal vi til "min" lege igjen. Saa da faar vi hvertfall mer informasjon! Er ikke sikker paa om jeg hadde el likevel denne syklusen, for alle pms-symptomer er borte...ikke noen oemhet i brystene, ikke noen murringer, og ikke foeler jeg meg trett, oppblaast og irritabel. Merkelig. Naar det gjelder jobben, saa holder jeg ut. Jeg maa bare ikke ta ting personlig - gjoer jeg en tabbe, saa er det greit. Saa lenge jeg gjoer mitt beste, uten aa la meg stresse for mye, saa skal jeg vaere fornoeyd med det. Tror sjefene mine egentlig er veldig fornoyd, saa jeg burde ikke klage. Alle har vel en daarlig uke en gang i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. juni 2006 #1370 Del Skrevet 22. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1371 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei Siam! De muffinsene, som jeg foroevrig stekte i vanlige papirmuffinsformer, ble utrolig gode! T fikk smake en, og utbroet: vi har Aapent Bakeri i (her vi bor). Lurer paa om jeg kan oppbevare dem i kjoeleskapet, eller om de boer fryses? De skal spises loerdag formiddag. Venter hvertfall til loerdag morgen med aa glasere dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1372 Del Skrevet 23. juni 2006 Satte dem i lufttette bokser i kjoeloeskapet jeg, saa da haaper jeg de holder seg ferske. Er ekstra tidlig paa jobb i dag, men det betyr at jeg skal komme meg hjem litt tidligere ogsaa. Er skikkelig trett i dag, for nattesovnen ble ikke den beste. T og jeg presterte aa sette i gang en skikkelig krangel om en liten bagatell, og han kalte meg Hitler ( ) i stundens hete. Ikke koselig. Men vi er heldigvis venner igjen naa - dvs. vi ble venner rett foer vi sovnet. Kan ikke legge seg som uvenner, det er mottoet vaart. Venter mensen i morgen, men kjenner ikke noe til de sedvanlige murringene. Haaper mensen kommer enten i morgen tidlig eller i morgen kveld, for det er kjipt aa plutselig oppdage at den er kommet naar man er ute og farter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. juni 2006 #1373 Del Skrevet 23. juni 2006 Bra dere fikk ordnet opp! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 23. juni 2006 #1374 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg har lagret oppskriften din! Har laget en egen mappe på datan her som jeg lagrer oppskrifter som ser gode ut, så kan jeg bla i den om jeg har lyst til å lage noe godt. Kjedelig med krangling godt dere ble venner igjen. Min kjære er fæl på det der, han er så lenge sur at han trenger gjerne en hel kveld, en hel natt og hele dagen derpå før han er i humør igjen... Ikke veldig trivelig å sove ved siden av en som man aller helst skulle holdt seg langt unna... Begynner heldigvis å bli en stund siden sist krangel nå. Så flott at forsikringen dekkes likevel da, man må lære seg alle måter å utnytte slike ting på uten å svindle dem. De gjør jo alt for at man skal måtte betale ting på egenhånd... Ingen mens-tendenser du... Merkelig da? Enten så får den komme til tida, eller så får den holde seg helt unna en goooood stund syns jeg! Kjedelig å gå å vente sånn på den. Må si at det er fryktelig deilig å slippe unna akkurat det der en stund, savner det ikke akkurat. Høres ut som du har planlagt masse og veldig godt til utdrikkingslaget i helgen, håper det blir veldig vellykket! Feires det St.hans i scotland forresten? Kan ikke huske å ha hørt om det? Uansett; ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2006 #1375 Del Skrevet 23. juni 2006 Hørtes ut som veldig deilige muffins du har laget! Ellers er det godt å lese at du ser litt positivt på jobbinga di igjen - at du klarer å se at det ikke nødvendigvis er et nederlag å få kritikk eller å gjøre feil - det er sånt som alle gjør, og som er med på å gjøre oss enda mer skjerpa etterpå! Lykke til med utdrikningslaget i helga - og god St.Hans (om det nå blir markert i Scottland eller ikke! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 24. juni 2006 #1376 Del Skrevet 24. juni 2006 Håper dere får en fin dag, og alt går som det skal! Prøving er en test av tålmodigheten. Men om man velger å se positivt på det synes jeg dere har kommet langt! Dere har jo sluppet å prøve selv et år først og kommet godt i vei med utredningen. Det er vondt når man ikke får til selv, og det er masse hindringer på veien, og "alle andre" blir gravide. Men husk at det også er mange som bruker laaaang til på å blir gravide, meg inkludert. Håper det dukker opp positive prøvertanker igjen etter de neste legebesøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1377 Del Skrevet 26. juni 2006 Tusen takk for koselige hilsener, Prada, Kverula og Missbumblebee! Er paa dag 30 i dag, og fortsatt ingen mens. Tror hele tiden den kommer, men saa langt er det ikke noe blod. Trodde dag 28 var IKM, siden de to siste syklusene har vaert 27 og 28 dager lange. Og jeg er rimelig sikker paa at jeg hadde el, hadde hvertfall litt vondt i eggstokkene en stund. Og naa driver livmoren og "jobber" kjenner jeg - kanskje alt stresset i helgen gjorde at mensen ble forsinket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. juni 2006 #1378 Del Skrevet 26. juni 2006 Litt spennende med uteblitt mens da... Kanskje det har skjedd noe alikevel, selv om du ikke tror det? Sender litt babystøv, og forteller murringene at de ikke skal gi mens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1379 Del Skrevet 26. juni 2006 Tusen takk, Sensommerbruden! Vet ikke om jeg toer aa teste, jeg. Selv om jeg har proevd aa si til meg selv at vi ikke hadde noen sjanse denne maaneden, saa blir jeg jo ganske nysgjerrig naa. Foroevrig foeler jeg meg helt elendig i dag, for jeg hadde et skikkelig ekkelt mareritt om at jeg maatte tisse hele tiden! Hoeres sikkert litt komisk ut, men det var en kjempeekkel stemning i droemmen, og til slutt vaaknet jeg, og var sikker paa at jeg skulle bli gal eller faa panikk! Det var skikkelig ekkelt. Fikk ikke sove noe godt resten av natten, foeltes som jeg laa og vred meg. I dag foeler jeg meg roligere, men det maa vaere alt som har skjedd i det siste, med utdrikningslaget (som foroevrig var veldig vellykket!) og jobb/proeving som kanskje er litt mye paa en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. juni 2006 #1380 Del Skrevet 26. juni 2006 Det at du sov dårlig og drømte ekkelt var nok helt sikkert fordi det har skjedd mye, og hodet ditt forsøker å "sortere" inntrykkene. Det blir ofte rare drømmer av sånt! Hvis du klarer, så er det bare å vente med testingen til du er ganske sikker på at det ikke kommer noen mens. Husker hvor mye mer skuffende det var å få den negative testen og så mensen, enn at mensen bare kom. (Det ble to nedturer istedenfor bare en. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå