Arkana Skrevet 11. mai 2006 #1141 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, venninnen din har planlagt alt skjønner jeg. Full kontroll. Foreldrene min var av de heldige som hadde slik "stålkontroll". De ville ha barn i sommerferien fordi på den tiden var det ikke pappa-permisjon. De planla nøye, og tror du ikke det klaffet begge gangene? Mamma hadde mer eller mindre samme termin (en dags mellomrom eller noe sånt) med både meg og broren min. Jeg var riktignok bedagelig anlagt og kom to uker på overtid da, så vi har heldigvis fått feire bursdag hver for oss likevel. Håper jeg kan planlegge like godt. Jeg bestiller to barn med bursdag 8 juni og 31 august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 11. mai 2006 #1142 Del Skrevet 11. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #1143 Del Skrevet 11. mai 2006 hei MrsPotter og Arkana! For et herlig vaer! Var paa pilates i sted og paa veien frem og tilbake proevde jeg aa gaa i solen, for snart kommer visst daarligere vaer.... I dag kommer altsaa foreldrene til T. Vi skal ha indisk mat til middag. I morgen skal jeg handle ditt og datt som trengs for resten av helgen. Foeler meg litt stresset, men skal proeve aa holde skuldrene senket! Heldigvis har T stoevsugd og ryddet i mesteparten av huset. Har tenkt aa lage en blaabaer-clafoutis (kake) som jeg fant oppskrift paa i et blad. Og saa maa jeg huske aa bake broed! Har altsaa "ny" jobb, men jeg tror den nye sjefen min har glemt meg. Har ikke faatt beskjed om hva jeg skal gjoere ennaa...Men i morgen skal jeg ENDELIG ha medarbeidersamtalen jeg har ventet paa i fem maaneder, og da skal den nye sjefen vaere med, saa da haaper jeg aa faa litt mer klarhet i sakene! Gruer meg litt ogsaa, selv om sjefen min sier at det ikke vil komme opp noe jeg ikke har hoert foer... Ellers saa MAA jeg begynne aa planlegge utdrikningslaget til venninnen min naa. Jeg er gaatt tom for ideer igjen, dvs. jeg har et par, men maa finne hvertfall en til. *gaar i tenkeboksen*. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 11. mai 2006 #1144 Del Skrevet 11. mai 2006 Liten tid, men må bare innom å si hei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #1145 Del Skrevet 12. mai 2006 En graa dag. Er ikke vant til noe annet enn straalende sol, jeg naa! Men men. Er litt sliten i dag, for det ble noksaa sent i gaar. T lagde middagen, mens jeg lagde clafoutis med skogsbaer. Det var kjempelett og utrolig godt, saa den skal jeg lage igjen! Og saa spilte vi piano og cello. Var litt nervoes, siden moren til T jo er profesjonell musiker, men det gikk veldig fint! Vi begynner aa kunne stykket godt naa! Etterpaa gikk T og faren ned til stranden, for H ville strekke paa bena, mens jeg og M snakket. M begynte aa snakke masse om T da han var liten, hvor flink han var til aa spille, at musikklaereren hans hadde foreslaatt at han skulle bli profesjonell musiker, og at T var et stort talent bla bla. Saa hadde han jo ogsaa "utrolige evner" innen oekonomi og politikk, saa det var visst vanskelig for ham aa velge... T laerte seg aa lese da han var tre og et halvt, han var et utrolig begavet barn osv osv. Ikke at jeg ikke er stolt av mannen min, men det faar vaere grenser til skryt, da! Jeg foelte meg som jeg burde vaere utrolig beaeret for at han gidder aa vaere gift med meg! Men men. Skjoenner godt de er stolte av ham, men saerlig diskrete er de (spesielt hun) ikke... Nok om det. En ny dag venter. Skal ENDELIG ha medarbeidersamtalen jeg har ventet paa i fem maaneder...haaper det gaar greit. Har sett kommentarene fra sjefen, og de er jeg fornoyd med. I kveld skal jeg innom Sainsbury's og kjoepe inn mat til helgen. Vet ikke helt hva ennaa... Og vet ikke helt hva planene for helgen er. Kanskje botanisk have, en tur til Fife, eller en tur til Pentlands-omraadet. Tror jeg har el ganske snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 12. mai 2006 #1146 Del Skrevet 12. mai 2006 Hehe, sigermor er stolt av gutten sin ja! Du får tenke at han sikkert har gjort myyye hun ikke vet om som ville jekket ned den stoltheten litt hvis hun maser for mye. Ha en fin dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 12. mai 2006 #1147 Del Skrevet 12. mai 2006 Og, forresten: HEIA EL!!!! Og lykke til på samtalen, håper den går kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. mai 2006 #1148 Del Skrevet 12. mai 2006 Og saa spilte vi piano og cello. Var litt nervoes, siden moren til T jo er profesjonell musiker, men det gikk veldig fint! Vi begynner aa kunne stykket godt naa! Etterpaa gikk T og faren ned til stranden, for H ville strekke paa bena, mens jeg og M snakket. M begynte aa snakke masse om T da han var liten, hvor flink han var til aa spille, at musikklaereren hans hadde foreslaatt at han skulle bli profesjonell musiker, og at T var et stort talent bla bla. Saa hadde han jo ogsaa "utrolige evner" innen oekonomi og politikk, saa det var visst vanskelig for ham aa velge... T laerte seg aa lese da han var tre og et halvt, han var et utrolig begavet barn osv osv. Ikke at jeg ikke er stolt av mannen min, men det faar vaere grenser til skryt, da! Jeg foelte meg som jeg burde vaere utrolig beaeret for at han gidder aa vaere gift med meg! ← Jeg kan ikke annet en å le litt , sjølom jeg skjønner frustrasjonen din godt. Før jeg og sambo ble sammen, så var jeg på besøk hos han og ble etterlatt hos hans foreldre (ikke spør ). Svigermor trodde jo selvfølgelig at jeg var den nye dama og begynnte å legge ut om hvordan sambo var som barn. Holdt på å le meg i hjel inni meg, for jeg skulle jo overhode ikke bli sammen med den fyren :grine2: . Det var svigermor som fikk rett, ikke meg og glad er jeg for det. og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. mai 2006 #1149 Del Skrevet 13. mai 2006 Har du oppskift på den kaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #1150 Del Skrevet 14. mai 2006 Clafoutis med blaabaer (eller andre baer) 100 gram smeltet smoer 0,5 eller 1 dl. sukker (etter smak) 2 egg 2,5 dl melk 100 gram mel 1 lite glass rom nok baer til aa fylle en paiform Pisk alt sammen (bortsett fra baerene). Deigen skal skille seg litt. Legg baerene tett i formen. Hell deigen over - den skal vaere ca. 1,5 cm tykk. Bak kaken ved 220 grader i ca 30 minutter. Avkjoel og server. Vaniljeis er godt tilbehoer. ---- En kjedelig dag i dag. Gaarsdagen var bedre - var alene om dagen, mens T tok med svigers paa diverse sightseeing og shopping. Jeg fikk stoevsugd, ryddet og skiftet sengetoey og vasket badene. Var saa busy at jeg glemte aa spise lunsj! Ikke likt meg! Om kvelden var vi paa the Witchery, yndlingsrestauranten min, og fikk herlig mat. Bl.a en nydelig chevre-lasagne. I dag har vi vaert i kirken, mens vaeret var nydelig, og resten av dagen har det vaert graatt og smaaregnet. Vi dro paa puben rett etter kirken, og saa hjem til lunsj. Jeg lagde salat med avocado, pinjekjerner, ruccola, valnoettdressing og cherrytomater og Welsh Rarebit med cheddar og chevre. Mye chevre denne helgen! I ettermiddag hjalp T moren sin med oppgaven hennes, og jeg hadde ingenting aa gjoere, saa det var litt kjedelig. Gikk og la meg en times tid og droemte at jeg floey i rommet helt av meg selv! Naa skal de andre gaa en liten tur, men jeg holder meg inne akkurat naa...er saa kaldt ute! Skal lage reker og cashew-retten min i kveld med masse frisk koriander. Den slo an da mamma og pappa var her, saa jeg haaper svigers liker den ogsaa! Glemte nesten aa nevne da jeg kranglet med svigermor i dag morges. Uff og huff. T sa noe som at "har ikke HH pene oeyne" og svigermor sa at "er det ikke rart at vi velger ektemake som ligner oss selv" eller noe slikt (T har ogsaa blaa oeyne, det var det hun siktet til). Saa sa hun at hun ville aldri ville ha "gaatt til seng med" ( ) en med brune oeyne, for, selv om hun ikke fant dem direkte "repulsive", saa syntes hun ikke det var noe pent. Hallo!! Halve familien min har brune oeyne, og saa buser hun ut med saant! Jeg ble skikkelig provosert. Jeg sa at jeg syntes det var skikkelig intolerant og stygt aa si, og at det var ganske overfladisk sagt. Hun mente at dette bare var hennes personlige mening, men jeg ble saa sint! Burde kanskje ikke la meg provosere av 65 aar gamle, egenraadige damer, men jeg syntes det rett og slett var rasistisk. Hun gikk ut av rommet, jeg begynte nesten aa graate og det hele var nesten litt komisk. Men vi ble venner raskt igjen, som T sa senere, hun er ikke verdens mest sensitive person...Men hun mener ikke noe vondt med det. Saa det var helgens drama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. mai 2006 #1151 Del Skrevet 14. mai 2006 *legger igjen spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 14. mai 2006 #1152 Del Skrevet 14. mai 2006 Helledussan, du har litt av en svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. mai 2006 #1153 Del Skrevet 14. mai 2006 Det får en si! Er nå enig med deg. Det var ganske ufølsomt sagt. Må teste ut kaken en dag. Den var jo ikke vanskelig å tromle sammen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1154 Del Skrevet 15. mai 2006 Ja, svigermoren min er litt spesiell...Paa en maate veldig snill og omsorgsfull, paa den andre siden har hun noen merkelige meninger...Jeg skjoenner meg ikke helt paa henne noen ganger. Men naa har de dratt hjem! Som mamma noen ganger sier om gjester: hyggelig naar de kommer, enda hyggeligere naar de drar... Neida. Men det er jo litt jobb, synes jeg. Man skal jo diske opp og "underholde" dem. Er litt lei av matlaging naa! Blir vel en del aa rydde opp etter dem. Da mamma og pappa var her, var det like ryddlig da de dro som sa de kom. De hjalp til med oppvasken, tok av sengetoeyet og brettet det sammen da de dro etc. Ts foreldre slenger haandklaer paa badegulvet, hjelper ikke noe saerlig til osv...Men de ER snille mennesker, de gir oss jo en del penger, f.eks., og bryr seg om oss. Tror bare de virkelig kan kunsten aa virkelig ta seg ferie naar de besoker folk... Denne uken er det 17. mai, men jeg har bestemt meg for aa kun gaa i toget og hoere paa talen, ikke dra videre til konsulatet paa mottagelse. Jeg jobber jo den dagen, og vil ikke ta meg fri siden jeg har tatt mye fri i forbindelse med legebesok. I dag er det pilates. Har gaatt ned 1 eller to kilo i det siste, og har faatt komplimenter for at jeg ser saa "toned" ut fra T, saa jeg kommer til aa fortsette med pilatesen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1155 Del Skrevet 15. mai 2006 Er bare paa dag 15, men allerede kjenner jeg mensmurringer! Betyr det at vi ikke lykkes naa heller, eller? Jeg var hjemme paa dag 10, og vi har virkelig gjort en bra innsats! Haaper bare ikke el var tidligere, men det kan den vel ikke ha vaert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 15. mai 2006 #1156 Del Skrevet 15. mai 2006 Heia snuppis! Kan det ikke være EL-smerter du kjenner da? Eller har du hatt EL alt kanskje? Håper du får en finfin dag !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 15. mai 2006 #1157 Del Skrevet 15. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 15. mai 2006 #1158 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvordan gikk medarbeidersamtalen? Og er du i gang med ny jobb? Håper det klaffer denne perioden, og at du slipper like mye smerter som sist gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1159 Del Skrevet 15. mai 2006 Heia snuppis! Kan det ikke være EL-smerter du kjenner da? Eller har du hatt EL alt kanskje? Håper du får en finfin dag !! ← Ja, tror det har noe med el aa gjoere. I foelge mine utregninger er el i dag, men kunne ogsaa vaert i gaar. Uansett har vi timet det ganske bra! ← Hei! Synes det er saa deilig aa faa den gode gutten min helt for meg selv igjen! Liker liksom ikke aa dele paa ham! Moren til T har forresten tilbudt oss en ny bil! De svoemmer nok i penger, de svigerforeldrene mine...Men T vil ikke ha noen ny bil foer den vi har naa faller fra hverandre! Naa skal jeg paa pilates! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. mai 2006 Forfatter #1160 Del Skrevet 15. mai 2006 Hvordan gikk medarbeidersamtalen? Og er du i gang med ny jobb? Håper det klaffer denne perioden, og at du slipper like mye smerter som sist gang! ← Hei Fjellrypa! Det ble ingen samtale...men papirene er undertegnet. Fikk fine ord fra sjefen, da. Men ikke den "ekte" sjefen, han hadde visst ikke tid... Men naa har jeg ny sjef, som heller ikke har noe saerlig tid til meg....har ikke faatt vite noeyaktig hva jeg skal gjoere, saa jeg bare gjoer det jeg tror jeg skal gjoere. Har sendt den nye sjefen en mail, som han ikke har lest, saa inntil de forteller meg hva jeg skal gjoere saa definerer jeg oppagavene mine selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå