Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Så bra at syklusen din var helt etter boka da. Får tro det er den siste syklusen på 9 mnd nå da :sjarmor: Krysser fingre for dere.

Forøvrig ser det ut som om vi hadde dag 1 på samme da, så kanskje vi burde samkjørt denne mnd? ;)

:klem:

Tusen takk! :klem: Skal krysse for dere ogsaa! Haaper vi begge snart faar gode nyheter! ;)

Velkommen til Norge. :-D

Ja, vi har herlig vær i Oslo for tiden! 19 grader hos oss, og det er deilig at all sneen omsider er borte.  :)

Takk Arkana! :)

Skal visst bli fint til helgen ogsaa! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske busy paa jobb i dag! Foretrekker det - bedre enn i gaar, da holdt jeg paa aa gaa paa veggen av kjedsomhet.

Hadde et minidrama her i dag, en kollega var litt brysk og formante meg om aa gjoere noe paa en bestemt maate og jeg ble litt snurt. Saa dro hun hjem for dagen, men i sted ringte hun meg og sa unnskyld og at hun hadde vaert litt stresset. Hun satte veldig pris paa at jeg kom hit og hjalp til og syntes det var saa koselig at jeg bestandig var blid og hyggelig. :sjenert: Koselig aa hoere slikt i blant.

Etterpaa skal jeg ut i det fine vaeret, men foerst er det enda litt mer arbeidsoppgaver som venter, samt en telefon til fastlegen min i Skottland. Skal diskutere testresultatene (progesteron) - jeg er jo rimelig sikker paa at jeg hadde el, men greit aa diskutere det.

T var og testet sine svoemmere for andre gang i dag morges. Haaper motiliteten er bedre denne gang!

Tusen takk for velkomsthilsener, jeg er enig i at jeg har vaert heldig med timingen denne gang!

I helgen blir det litt shopping med mamma, mormorbesok, ut med en venninne, og turer med hunden. Elsker de turene - aa se lille vofs sprinte som en gal, aa trekke inn frisk luft og faa roert litt paa seg - herlig! Men jeg synes det er mye soeppel liggende rundt omkring. Er vel vanlig etter at sneen er smeltet, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra lunsj! Satt foran Stortinget, paa gresset, og leste blad og spiste Fedon-burger.

Jeg snakket med legen i sted, og han sa progesteronet hadde ligget paa 66 paa dag 21. Kjempebra! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navneforslag fra T:

Claudia

Anne Mia/ Anna Mia

Mia

Kitty

Anna

Annika

Christian

Ser ut som vi faar problemer dersom vi faar en gutt! Ikke mye fantasi paa guttenavnene! :ler:

Jeg liker godt Mia og Annika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg når det gjelder guttenavn. Selv om vi er et stykke unna babylaging enda har vi snakket om navn i årevis. Vi har jentenavnet klart, og flere i reserve, men har store problemer med guttenavn. Bare ett vi liker foreløpig.

Ser du har Anna på lista di, det er et av mine favoritter. Synes det er så nydelige, både feminint og sterkt på en gang. Litt synd at det et såpass vanlig navn, men det ligger i allefall ikke på 10 på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana: Anna er pent, litt vanlig som du sier, men hvertfall internasjonalt! Også er det ikke så lett å forkorte (dvs. kan jo bli Annie) - i Storbritannia blir alle navn kortet ned, og det er litt kjipt noen ganger. Jonathan blir til Jon, Christopher blir til Chris osv.

Vi sliter litt med guttenavn, ja. Kom gjerne med forslag de som vil!

Jeg liker forøvrig godt disse navnene (i tillegg til de over), men tror ikke min kjære er helt enig i alle:

Cecilia

Katarina

Katja

Maja

Nikoline

Bettina

Anniken

Kirstine

Kristina

Nora

Ellinor

Sanne

Erika

Alexander (litt vanlig da)

Henrik

Sebastian

Christian/Kristian

Jonas (er ikke helt sikker på den...)

Peter

Åsmund

Fredrik

Kommer visst ikke på noen flere nå. Er ikke lett! Ikke at vi har så veldig hastverk, da! :ler:

Har nettopp vært på deilig, lang tur med hunden og mamma og pappa. Var så deilig ute! Og før det så vi på Beat for Beat, og før det igjen var det nydelig steinbitmiddag.

Nå føler jeg meg ganske klar for sengen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til Saeria!

Holder på å smelte her i varmen! Lå og solte meg i sted på terrassen, men det ble for varmt etterhvert. Merker at jeg har lyst til å bli kvitt litt magefett når jeg har på meg bikinien! :forvirret:

Har vært på tur med hunden og en tur til "sentrum" og shoppet nye sommersko og mat som jeg skal ta med over.

I kveld skal jeg til byen og møte en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi har i grunnen ikke begynt å tenke navn i det hele tatt enda, vi! Det kommer vel etterhvert. Mange fine her, i alle fall!

Håper du koser deg i finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært en kosedag til tross for gnagsår og en litt sår hals! :)

Har solt meg, spist masse is, vært ute med venninne C - dro på Coco, en restaurant like ved Rådhuset, deretter en drink på TGI Friday's på Aker Brygge - og så sittet og snakket med mamma og pappa og et vennepar av dem her hjemme.

C og jeg snakket en del om fremtidsplaner - hun skal gifte seg til sommeren og skal flytte inn i nytt hus snart - og det var koselig å se henne igjen.

I morgen skal vi til mormor en tur, så det blir en del kjøring. Men litt sol får vi vel også!

God natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine navn dere har ja :)

Jeg synes Anna og Nora er veldig fint. Og Henrik og Christian er navn jeg tenker på selv hvis jeg skulle fått en gutt neste gang. Skulle det bli jente vet jeg faktisk ikke. Vil ha noe i samme stil som Victoria og internasjonalt. Tenker litt på Madeleine, men det blir kanskje litt dumt. Sånn i forhold til kongehuset i Sverige.. Høres ut som de hermegåsene! Liker Lilly og Hannah også.. Det er er såååå mange fine navn å velge mellom :sjenert:

Håper du har en deilig dag i det fine været!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...