Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Godt at du og T ble venner igjen :). Det går an å krangle litt av og til når det blir bra etterpå. Sjølom det er fryktelig når det står på  :sjenert:.

Det var en kort tur til Norge du hadde.

Du har kanskje skrevet det før, men er T fra Skottland?

:klem:

Jeg skrev kanskje litt klumsete, men jeg er i Norge ennaa!! Har ikke norsk keyboard paa jobben, saa da ser det jo ut som jeg er i utlendighet naar jeg skriver! Skal vaere her til mandag - drar paa hytta paa torsdag. Jobber til onsdag ettermiddag.

Og T er engelsk! Men vi bor altsaa i Skottland. T fikk jobb der for snart fire aar siden, og jeg flyttet etter i februar 2004. Saa giftet vi oss samme aaret, og siden har vi bodd der.

Hei snuppelupp!

Det foregår mye i livene deres altså! Helt spennende å følge med på syns jeg!

Hva jobber mannen din med?

Tror ikke det er så ille å flytte tilbake til Norge jeg, selv om det går noen år. Det er en omveltning å flytte uansett hvor det er hen.

Og så så spennende det er med clomiden! Nå skal det verpes! ;)

Jeg tror du har rett, Missbumblebee! :Nikke: Jeg synes egentlig det er goey med litt forandringer, er litt rastloes av meg, saa jeg er ikke saa redd for omveltningene ved aa flytte. Jeg tror T kommer til aa trives kjempegodt bare han faar seg en bra jobb! Han er fondsforvalter - er relativt faa slike jobber i Norge. Men det finnes da noen! Ellers har han sagt han kunne tenke seg aa sette opp sitt eget fondsforvaltningsfirma....hvis ikke skattene her er altfor hoeye paa aksjeutbytte.

Og forresten....

Påskeklem til deg! :klem:

Tusen takk! :klem:

Ja, naa skal det verpes! Haaper virkelig at eggstokkene mine faar fart paa seg naa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer jo ingenting paa boersen i dag, jo! Sitter her og kjeder meg. :Gjesp:

Proever aa drikke masse vann, og skal ta meg et eple, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg sender over litt sånn babystøv til deg jeg, kanskje eggstokkene dine blir litt ekstra klare for å verpe da? Nå som det er påske og greier bør det absolutt hjelpe på verpe-lysta! ;)

Det er sikkert kjempespennende å starte opp eget fondsforvaltningsfirma, det bør det vel være et marked for her i Norge også?!

Du er så sunn at jeg nesten får litt dårlig samvittighet her kjenner jeg... Må bli flinkere selv nå... Plutselig har sjokolade blitt godt igjen... :sjenert:

Vel, nå er det fotballkamp her, så jeg skal rømme fra huset og dra til ei venninne! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev kanskje litt klumsete, men jeg er i Norge ennaa!! Har ikke norsk keyboard paa jobben, saa da ser det jo ut som jeg er i utlendighet naar jeg skriver! Skal vaere her til mandag - drar paa hytta paa torsdag. Jobber til onsdag ettermiddag.

Og T er engelsk! Men vi bor altsaa i Skottland. T fikk jobb der for snart fire aar siden, og jeg flyttet etter i februar 2004. Saa giftet vi oss samme aaret, og siden har vi bodd der.

Nå skjønner jeg :ler:. Jeg begynte å lure på om du dro til Norge en dag og tilbake til Skottland dagen etter :overrasket:. Når jeg tenker etter så vet jeg jo at du skulle tilbringe påsken på hytta.

Og takk for oppklaringen rundt mannen din. Jeg litt nyskjerrig...... Hæææ???

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra aa vaere nysgjerrig, da! ;) Finnes verre laster! :ler:

Fant en oppskrift via Lois Lanes dagbok paa mangokake - denne skal proeves naar svigerforeldrene min kommer i mai, og kanskje naar mamma og pappa kommer paa besok ogsaa:

Mangokake

100 gram bixit-kjeks

100 gram smør

2 spiseskjeer strøsukker

3 gelatinplater

1 stor og moden mango, lag purè av fruktkjøttet.

250 ml pisket kremfløte

200 gram kremost

50 gram rømme

jordbær eller jordbærsaus laget av knuste jordbær og melis

Varm ovnen til 180 grader (varmluft) eller 160 grader (gass). Lag bunnen ved å knuse og blande sammen kjeksen, smøret og sukkeret i en foodprocessor. Press blandingen ut i en 20 cm rund form. Stek i ovnen i fem minutter.

Bløtlegg gelatinen i kaldt vann til den er myk. Legg gelatinen i seks spiseskjeer av mangopurèen, og varm opp til det smelter. Hell dette i resten av purèen. Pisk fløten, kremosten og rømmen sammen, og bland i mangopurèen. Hell blandingen over kakebunnen, jevnt utover, og la det hele kjølne i 30 minutter. Server med jordbær eller jordbærsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjeder meg litt....saa her er noen lister:

Oenskeliste:

skiundertoey

nye langrennski

lysterapilampe

Handleliste:

skiundertoey

trankapsler

Bytte et par oereringer

Gjoereliste:

ringe venninne G og avtalte aa moetes

maile jenter ang. utrdrikningslaget

ta fem-ti minutter solarium

Siste clomidtablett i denne syklusen er tatt! :sjarmor: T kommer paa torsdag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt mail til jentene ang. utdrikningslaget - naa blir det lagt til Edinburgh, og det blir mye lettere for meg aa organisere!

Drar snart hjem naa - skal kanskje treffe venninne G i kveld.

Fikk byttet oereringene, kjoepte meg noen vitaminer og hvit te, og spiste en Fedon King-burger i lunsjen - nam!

Hej daa! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at siste tablett er tatt, og at T kommer snart! Nå er det bare å stå på!! ;)

Håper du har en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en påskeklem og babystøv til dine påskeeggstokker og din mann sine påskenøtter! :klem:

Dårlig prøver/gravidehumor, haha... :tunge1:

Men påskeklemmen er høyst reell! :klem: Og babystøvet likeså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen litt babystøv til deg, så kanskje det hjelper sammen med clomiden.

Vi håper jo alle at dere får det til nå! :klem:

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle de koselige hilsenene, Piglet, Cymbidium, Sensommerbruden, Pi@, Epona, Missbumblebee og Saeria! :klem:

Både jeg og mannen er ganske giret nå. Men vi må prøve å ikke bli altfor skuffet om vi ikke får klaff denne måneden! Men vi er i hvertfall i gang!

Hadde visst nødlandet et fly på Prestwick i dag, så T trodde kanskje det vil bli forsinkelser i morgen...eller tilmed avlysninger! :overrasket: Det kan vi ikke ha noe av, altså! :sur:

Dro hjem fra jobb klokken to, en time etter at jeg måtte. Men det var likevel veldig kort dag - deilig!

Ellers har jeg litt vondt i øynene. Virker som der er litt såre. Lurer på om det er clomiden eller bare en liten infeksjon?

Nå er mamma og pappa og vofsen på hytta, og bror1 og jeg kjører i morgen og henter T (krysser fingrene for at flyet hans går på tiden!). Gleder meg til fjelluft og sol! Og til å se min kjære igjen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...