Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg synes kåpa så stilig ut jeg, men så er jeg også veldig glad i farger da. Bra å høre at svømmerne til mannen din var i orden.

:klem:

:klem: til Pi@!

I dag regner det IGJEN. Og vaeret i helgen skal ikke bli som bra som det var lovet. Jeg tror jeg snart emigrerer! :frustrert: Jeg hadde aldri i verden flyttet hit hvis jeg ikke hadde maattet! :forvirret:

Fikk en daarlig nyhet fra sjefen: en artikkel jeg har jobbet med i flere uker og som har ligget klar i over to uker, ble "spiked" som det heter - forkastet. Har aldri skjedd foer og er utrolig kjipt! Hva er vitsen med aa gjoere en grundig og tidkrevende jobb naar sjefsredaktoeren plutselig faar det for seg at det ikke var noen "nyhetsverdi" i det man har skrevet? For et haaploest system.

Gleder meg til frisoeren i dag. Trenger en oppfriskning av haaret.

Ellers fryser jeg i dag. Glemte genser til aa ha utenpaa skjorten min. Jeg er saa upraktisk noen ganger!

Ellers var vi og svoemte i gaar kveld, T og jeg. Vi dro i boblebad og badstu ogsaa. Koselig aa gjoere noe sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig kjedelig med den artikkelen! Håper det er siste gangen det skjer!

Boblebad og svømming hørtes veldig kos ut! Jeg skal prøve å begynne å svømme sammen med ei venninne snart.

Ha en finfin dag da, og ikke frys for mye... :klem:

Skrevet

:klem: til Missbumblebee!

Naa har jeg slaatt av air condition-anlegget, saa da holder det seg varmt (og klamt) her! :sjarmor:

Har allerede spist en liten pose salt and vinegar potetgull i dag, jeg. :sjenert: Hvor skal dette ende mon tro? Nei, jeg faar glemme det bort og spise sunt resten av dagen. Men det var 240 unoedvendige og tomme kalorier. :sjenert:

I kveld maa jeg begynne aa rydde til gjestene kommer. Maa vaske alle badene, stoevsuge, toerke stoev, vaske kjoekkenet (inkl. kjoeleskapet), rydde gjesterommet (nei forresten, det er Ts oppgave! :sjarmor: ) og rydde i kleskaoset mitt (det er en oppgave som aldri tar slutt av en eller annen grunn!).

Og saa maa jeg planlegge hva jeg skal servere i helgen. Vi skal ut og spise hvertffall en gang, da. Sitronkylling er veldig godt og lett aa lage...er en slager her i huset. Ellers tror jeg at jeg skal bake boller om jeg faar tid. Og broed.

Typisk om jeg faar mensen i helgen, men det faar bare vaere...da kan jeg bestille ny scan til neste fredag.

Skrevet
Sitronkylling?

Ja, eller kylling i melk! :ler: Etter oppskrift fra Jamie Oliver. Man gjoer saa her (ca.):

Ta en hel, fersk kylling. Brun den i smoer og olje i stekepannen. Putt den i en dyp form. Tilsett hele hvitloeksbaater, en kanelstang eller to, saften av et par sitroner samt noen sitronbaater, diverse urter (f.eks basilikum eller persille eller timian), salt og pepper, og hell en liter melk over. Stekes til den er ferdig og serveres med basmatiris. En favoritt i hele min familie!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Ja, eller kylling i melk!  :ler:  Etter oppskrift fra Jamie Oliver. Man gjoer saa her (ca.):

Ta en hel, fersk kylling. Brun den i smoer og olje i stekepannen. Putt den i en dyp form. Tilsett hele hvitloeksbaater, en kanelstang eller to, saften av et par sitroner samt noen sitronbaater, diverse urter (f.eks basilikum eller persille eller timian), salt og pepper, og hell en liter melk over. Stekes til den er ferdig og serveres med basmatiris. En favoritt i hele min familie!

det hörtes kjempe godt ut!! ..men :forvirret: kan man dele kyllingen? Eller skal man ha hele i en dyp form? :ler: Kanskje ikke sånn kjempe viktig en torsdagsformiddag, men jeg ble nysgjerrig! Kanskje jeg lager dette neste middag?

Skrevet

Jeg har bestemt meg for aa bli mer egoistisk. Uff, hoeres ikke noe sympatisk ut, men jeg foeler at jeg er altfor daarlig paa aa si nei! Kom til aa nevne at T og jeg skal spille i venninne Cs bryllup for bestevenninnen min...da spurte hun selvsagt om vi kunne spille i hennes ogsaa. Som om jeg ikke har nok aa gjoere i det bryllypet...Er jo forlover med alt det innebaerer. Skal ned til London i forb. med utrdikningslaget, og venninnene hennes foreslaar at vi skal lage spesielle presanger og ditt og datt i tillegg. Og venninnen min har sagt at hun oensker seg limousin for dagen! :overrasket: Jeg proever aa holde kostnadene under kontroll, folk reiser tross alt langt for aa vaere der, og selve bryllupet er i Norge saa da maa de reise dit ogsaa....Jeg har lyst til aa gjoere det koselig og morsomt, men det trenger vel ikke vaere saa "proft"?

Jeg tror jeg kommer til aa si nei til aa spille. Har ikke lyst til aa maatte grue meg til aa spille foran saa mange kjente og mindre kjente. Saerlig naar nesten halvparten er kjempeflinke amatoermusikere...

Uff, lurer noen ganger paa om jeg lar meg utnytte...om det er derfor jeg har de vennene jeg har - at jeg gjoer tjenester for dem. Venninne S har jeg laant penger til utallige ganger, f.eks. Og bestevenninnen min, som var min forlover, arrangerte ikke utdrikningslag for meg fordi hun ikke hadde tid. Hun og jeg dro paa spa isteden, noe som var veldig hyggelig, da. Og de andre venninnene mine arrangerte utdrikningslag to dager foer bryllupet isteden.

Tror kanskje disse teite foelelsene jeg har bunner i at hun var saa lite interessert i mitt bryllup, mens naa som hun skal gifte seg saa ringer hun stadig vekk for raad og jeg ringer rundt for henne ang. kjoler osv. Merker jeg er litt sur for at hun ikke var saa entusiastisk den gangen ennaa....

Skrevet
det hörtes kjempe godt ut!! ..men  :forvirret:  kan man dele kyllingen? Eller skal man ha hele i en dyp form?  :ler:  Kanskje ikke sånn kjempe viktig en torsdagsformiddag, men jeg ble nysgjerrig! Kanskje jeg lager dette neste middag?

Pleier aa ha den i hel, men det kan du velge selv!

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Hei vennen! :)

En snartur innom - for å se hvordan det står til!

Syns det høres ut som en god i de å bli litt mer egoistisk, jeg. Tydelig at du gir veldig mye av deg selv og at det er komfortabelt for dine venner, uten at de gir så mye igjen. Du virker ikke usympatisk, tvert i mot - og jeg syns det er en fornuftig ting å gjøre noe med. Man kan ikke gjøre alle til lags til enhver tid - det går en eller annen gang utover en selv, og det er det ingen som takker en for. ;)

Ellers håper jeg det står bra til med deg - og så håper jeg at jeg kan komme meg på nett snart igjen sånn at jeg får fulgt ORDENTLIG med igjen! ;)

Endret av Kverula
Skrevet

Du har å bli mer egoistisk ja! Man må passe på seg selv vet du, det er ingen andre som gjør det for deg.

Nok en :klem:

Skrevet

:vinke: hei Kverula og Missb!

Skal virkelig proeve aa vaere "sterk" og ikke falle tilbake i gamle vaner...ikke faa daarlig samvittighet hvis jeg noen ganger sier nei takk til aa hjelpe.

Har ikke flaks i dag. Skulle akkurat avgaarde paa pilates da jeg ble bedt om aa skrive en artikkel i hui og hast. Aesj. Er bare to ganger i uken og jeg var fast bestemt paa aa gaa begge ganger, men det tror jeg bare har skjedd en gang.

Jeg begynner aa bli redd for aa bli helt deppa jeg. Synes alt er galt for tiden! :grine:

Skrevet

Ikke bra når alt går imot en.... :troest:

Håper du får det bedre fort, fort, fort!!

Skrevet

Synes det høres veldig fornuftig ut å tenke mere på seg sjøl og hva DU virkelig vil. Er så altfor lett å bare si "ja" når venner og kollegaer spør om tjenester, sjølom man ikke vil. Lettere å gjøre det enn å måtte forklare hvorfor man ikke vil.

Skrevet

Bare innom med ennå en :klem: jeg, tilfelle det trengs. ;)

Håper morgendagen din blir mye lysere og finere for deg!!

Skrevet

Så superbra at mannens svømmere er friske og raske! Det er viktig når man prøver! ;)

Synes absolutt at du skal prøve å ta litt mer hensyn til deg selv. Og det med spillinga synes jeg ikke at det er noe rart at du ikke har lyst til. Kan du ikke si det samme som du skrev her? At du har mye å gjøre i forbindelse med det bryllupet, og helst vil slippe å grue deg. Alle må da respektere det?

:frustrert: på artikkelen som ikke blir brukt og :frustrert: på artikkelen som plutselig måtte skrives. Noen dager er bare litt :frustrert: .

Ha en fin kveld, nå som alle :frustrert: snart er brukt opp!

Skrevet

:ler: Jeg maa smile naa jeg leser de morsomme og koselige hilsenene dere, jenter! :kose:

Ble veldig fornoeyd med sveisen i gaar! Fikk stusset litt (men bare litt, for jeg sparer til litt lengre haar) og tok et fullt hode med striper. Veldig tynne striper, saa inntrykket blir lyst uten at man egentlig ser hver enkelt stripe.

I kveld skal jeg hente kjolen min og moete T og de nye kollegene hans paa en bar. De har visst mast om aa se meg (nysgjerrigperer! :erter: ), saa da faar jeg stille opp. ;)

Skrevet

Gratulerer med ny frisyre da, sånt er alltid gøy når det blir slik man ønsker. Ha en riktig fin fredag og kos deg i helgen uansett hva du finner på.

Skrevet

Endelig fredag;

håper du får ei fantastisk helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...