Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare to dager til UL! :forvirret: Grugleder meg. Droemte i natt at jeg snakket med legen, og han sa at det nok var best om jeg jobbet mindre og slappet mer av. As if! :ler::sjenert:

I dag maa jeg dra alene paa pub for aa intervjue folk. Kan bli interessant...

Har ennaa ikke gaatt et gram ned i vekt. Dette spiste jeg i gaar:

frokost: litt havregryn og fem pekannoetter med rismelk, en liten boks fruktsalat (uten sukker).

lunsj: en bolle salat med kylling i majonesdressing, masse salatblader, roedbetbiter og tomat, et lite glass gresk yoghurt med roerte bringebaer (uten sukker).

paa jobb: to glass groenn te med splenda

paa bussen hjem: to hjoerner moerk sjokolade

middag: salat med en halv avocado, pinjekjerner, tomat, babyspinat og halloumi, en neve bjoernebaer, en liten appelsin og to kopper groenn sitronte uten sukker.

Gikk en times tur i lunsjen.

Ja ja. Kanskje jeg spiser litt mye, selv om det aller meste er sunt....

I dag har jeg startet dagen med en liten bolle havregryn med rismelk og et hjoerne moerk (74%) sjokolade.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og god morgen vennen!

Jeg syns ikke du spiser mye, heller lite! Men får du i deg nok proteiner? Det er viktig vet du, ellers føler man seg lett uopplagt og slapp... Og den vektreduksjonen, den kommer, men det tar tid. Som nevnt tidligere her, så er det nok ikke så dumt å bruke målebånd fremfor vekt. (Jeg hadde en mindre hyggelig veie-opplevelse hos legen i går, så jeg føler virkelig med deg!)

Blir spennende med intervju-barrunde på egenhånd da! Skal du gjøre det på dagtid eller kveldstid?

Vel, håper du får en flotters dag! :klem:

Skrevet

Hei Missbumblebee! :vinke:

Kanskje det er lite? Men jeg spiser til jeg blir mett, og har ikke spesielt liten appetitt! Proever aa faa i meg proteiner til hvert maaltid (noetter/havre om morgenen, kylling til lunsj, yoghurt, halloumi/noetter til middag) men kanskje jeg skal proeve aa faa i meg litt mer. Skal proeve aa huske aa ta frem maalebaandet!!

Skal paa puben i ettermiddag. Faar fri til aa gjoere det, saa jeg kan dra rett hjem etterpaa. Som sjefen sa - slapp av, de tror enten du er prostituert ( :overrasket: ) eller journalist naar du kommer dit alene, det gaar saa bra saa! :ler: Hoeres ut som en ille spoek, men tonen her er litt saann! ;)

Skrevet

Når man slanker seg så er det utrolig mye mat du skal spise altså. På Grete RoedeKurs spiser de så mye mat at de nesten ikke får plass til det :)

Skrevet

Hmm....jeg gikk paa Grete Roede noen uker (internettkurs) for noen aar siden og jeg synes ikke akkurat det var MYE mat, men kanskje de har oekt paa litt siden den gang.

Maa legge til at jeg har dressing (en veldig sunn en, men den har olivenolje som jo er fett) paa salaten. Saa det er ikke akkurat "kaninfor", da. Egentlig vil jeg ikke braaslanke meg uansett, da mister man jo muskler, og muskler er viktig for en god forbrenning!

Skrevet
Hei Missbumblebee! :vinke:

Kanskje det er lite? Men jeg spiser til jeg blir mett, og har ikke spesielt liten appetitt! Proever aa faa i meg proteiner til hvert maaltid (noetter/havre om morgenen, kylling til lunsj, yoghurt, halloumi/noetter til middag) men kanskje jeg skal proeve aa faa i meg litt mer. Skal proeve aa huske aa ta frem maalebaandet!!

Skal paa puben i ettermiddag. Faar fri til aa gjoere det, saa jeg kan dra rett hjem etterpaa. Som sjefen sa - slapp av, de tror enten du er prostituert (  :overrasket:  ) eller journalist naar du kommer dit alene, det gaar saa bra saa!  :ler:  Hoeres ut som en ille spoek, men tonen her er litt saann!  ;)

Hehe, jeg satser på at de tror du er journalist jeg! For en kommentar å komme med!!

Og så fra sjefen også.. :ler:

Skrevet

Vi satser paa det! :ler: Sjefen er en ordentlig tullekopp! :tunge:

Er saa svimmel i dag jeg. Plutselig gaar alt rundt, liksom! :forvirret:

Skrevet

Jeg likte den første (gylne) og den siste (lilla) best, men det var mest pga fasongen. (Jeg kan ikke fordra å gå i kjoler som er trange nederst...)

Morsomt hvor forskjellige tradisjoner man har til bryllup i forskjellige land. Voksne brudepiker er ikke akkurat vanlig her lissom.

Skrevet

Jeg syns de siste der var fine begge to, men den uten sånn stæsj på rumpa var aller finest.

Skrevet

Ja, jeg tror det vil se ut som man har en diiiger rumpe med den siste! Ikke at den er saa bitteliten fra foer... :ler:

Skal ut og proeve kjolene i dag, og kjoeper den jeg synes er finest og tar den med meg til venninnen min paa soendag. Saa kan vi diskutere den da og jeg kan evt. levere den tilbake (maa spoerre i butikken foerst om det gaar an).

Skrevet

Likte den første kjolen jeg. Men dumt om du ikke kler gyldne farger da.

Men om alle tre skal ha like kjoler finner dere vel kanskje ikke noe som kler alle like godt, både i farge og snitt...?

Skrevet

Det kan hende den gyldne kjolen er mer rosagylden enn gul-gylden. Jeg fikk ikke gaatt i dag, for jeg er saa trett og hadde ikke ork. Uansett er det jeg og bruden som bestemmer kjolene, og vi har ganske lik smak, saa det skal nok gaa greit.

Skrevet

Kjenner alle inne paa proeve- og graviddagboekene hverandre i virkeligheten?! Virker som det er mange som moetes irl! Selv har jeg moett to fra kg for lenge siden...

Nei, naa maa jeg vel komme meg paa puben... Blir litt pinlig, men maa man, saa maa man... :sjenert: Eneste kjipe er at det er vanskelig aa parkere i naerheten, og jeg har bil med meg i dag. Faar poenske ut noe lurt...

Skrevet

Jeg kjenner ingen irl!

Kos deg på pub! ;)

:klem:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjenner heller ingen irl. :)

Ha en fortsatt fin dag.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei på deg!

Jeg kjenner ingen som er gravide eller prøvere her IRL - men har møtt 2 stk som jeg stadig treffer. :)

Ha en fortsatt god dag! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...