Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Så bra at mensen har kommet - med tanke på PP2. Men hvor lang ble syklusen din? Du har sikkert skrevet det et sted, men jeg er blind nå for tiden :sjenert:

Saa ikke det innlegget foerst, jeg. Syklusen ble -tatatatatata - 46 dager. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saa naa lurer jeg paa hva neste blir. Har aldri hatt to like sykluser etter hverandre , tror jeg. Ikke siden jeg sluttet paa p-pillene hvertfall...Og det er jo en stund siden. Din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min syklus holdt seg stabil på 28 dager helt fram til januar. Da var den på 26 dager og nå i januar/februar var den på 31 dager. Blir spent å se hva det ender med dette. Men 2007 baby får vi begge to - det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det i forhold til lengden på tidligere sykluser?

Ok, her er mine sykluser siden mai (i antall dager mellom hver):

41

34

28

33

56

30

13

46

Ser vel ikke 100% normal ut, nei.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min syklus holdt seg stabil på 28 dager helt fram til januar. Da var den på 26 dager og nå i januar/februar var den på 31 dager. Blir spent å se hva det ender med dette. Men 2007 baby får vi begge to - det er jeg sikker på.

Din virker litt mer normal, ja! Rundt 28-30 dager er vel optimalt, er det ikke? Er sikker paa at en liten MiniMonjaMusUnge snart dukker opp, jeg!

Og jeg faar sette min lit til legevitenskapen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, da er jo denne en av de lengste da. Det var veldig variablet ja. Kanskje det blir greit å komme seg til legen om 2 uker?

Skal bli veldig greit, det ja! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vedlig ustabile sykluser, men alt er allikvel "normalt" der inne. Noen har visst bare slike sykluser. Ukentlige blodprøver et par sykluser har viste at jeg har el, men vet bare aldri når de er, før den er over. Men lutealfasen er ganske så fast, så når først el er konstantert vet jeg når ikm er.

Prøver pergo denne måneden, og ligger ann til en veldig fin syklus på 30 dager. Legen sa til meg at pergo ikke nødvendigvis gir kortere sykluser, men hos meg har den gjort det - noe jeg er meget glad for! Kanskje pergo vil ha samme effekt på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kjip dag paa jobb, for jeg klarte aa slette intervjuet fra i gaar fra minidisken...dumme meg! :sur: Har noen notater, men de er ikke saa bra siden jeg stolte paa at jeg fikk tatt opp alt sammen.

Er i tillegg litt irritert paa mamma og pappa. Synes de er litt selvsentrerte om dagen. Hver gang jeg ringer snakker de stort sett om seg og sitt. Om hvor fantastisk vaer de har (enten det laver ned eller det er sol), om hvor flotte skiforhold det er hos dem, om hvor god mat de spiser osv...Alt er liksom saa fantastisk. Fint at de koser seg, da, men det gaar vel an aa spoerre hvordan det gaar med oss? Merker plutselig hvor lite de vet om oss sammenlignet med Ts foreldre, som er virkelig engasjert i livet vaart. Foeler ikke jeg kan komme til mamma og pappa med vaare bekymringer, de er liksom ikke interessert i aa hoere noe negativt....

Uff, naa er jeg sikkert litt for negativ, vet jo at mamma og pappa er kjempeglade i oss og vil oss alt vel. Kanskje det er jeg som ikke er saa god paa aa aapne meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg til en viss grad forstår hva du føler angående foreldrene dine. Mine bor så langt unna at det er vanskelig å virkelig involvere dem...

Men jeg synes også det er vanskelig å åpne meg - så det gjør det jo ikke noe enklere for dem! Er bare så vanskelig, føler at det er vanskelig å sette dem inn i hva som skjer rundt meg når de ikke er tilstede, for det skjer jo så mye hver dag! Har bedre kontakt med svigermor...

Men jeg vet at jeg kan si det til dem! Kvier meg for det, har ikke lyst til å såre dem, men jeg vet jeg har dem!

Og det vet jo du og, som du sier. Men det med å ikke kunne åpne seg skjønner jeg godt!

:) Håper dagen blir bedre og bedre for deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Uff, så uheldig du var med det intervjuet... :kose: Håper notatene og hukommelsen duger da! ;)

Ang. foreldrene dine så skjønner jeg at du blir litt lei deg - men jeg håper ikke du lar det gå inn på deg. Jeg tenker som så at kanskje de syns det er enklere å snakke om hverdagslige ting når dere snakkes, og at de kanskje syns det er vanskelig å ta opp andre ting over telefonen...ikke vet jeg, men jeg tror vel kanskje ikke at de er uinteresserte i dere, men kanskje er dårlig på å vise engasjement? Og kanskje ikke de vil at samtalene dere har skal være om negative ting, selvom du sikkert har behov for å fortelle om bekymringer og tanker...

Kanskje de ikke er så uinteressert som du føler - men at det er du som må ta initiativet? Bare en tanke fra meg - og jeg ser jo at du er inne på det selv, ang. å være åpen...

Jeg vet jo ingenting om hva slags forhold dere har nå eller tidligere så jeg kan jo ikke si noen om hvorfor ting er som de er...

Uansett, det er ikke godt for deg å sitte igjen med en følelse av at de ikke engasjerer seg, jeg håper det kan snu. Og så er det godt å lese at foreldrene til T er engasjerte - selvom det selvfølgelig ikke blir som dine egne foreldre. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ceres: :klem: Du beskriver det bra - tror vi har det ganske likt. Selv om vi ikke bor i naerheten av svigersene saa har T og de veldig mye kontakt paa telefon - timeslange samtaler om alt mulig. Og T er en type som ikke holder bekymringer for seg selv, i motsetning til meg.

Men i dag fikk jeg snakket med mamma en liten stund, nevnte at jeg var bekymret for manglende el men at jeg kanskje faar pergotime for det. "Da tror jeg den sitter som bare rakker'n kjemperaskt, jeg," sa mamma, evig optimist som alltid! :ler: Men det er jo koselig, da. Og oppmuntrende.

Kverula: :klem: Jeg tror hukummelsen var nok, for sjefen sa "nice job" og redigerte artikkelen i rask fart! ;)

Foeler egentlig at jeg var litt urettferdig ang. foreldrene mine tidligere. For de er engasjerte og interesserte, de er vel bare litt opptatt med sitt for tiden! Og det er jo egentlig hyggelig, da, at de har det bra, mener jeg. De har alltid vaert stoettende og brydd seg om meg (og T), og de er veldig sjeneroese. Naar vi foerst er sammen har vi det alltid kjempekoselig og jeg savner aa vaere i naerheten av dem. Mamma sa hun har kjempelyst til aa komme paa besok snart og hun skal snakke med pappa om naar det passer for dem.

Ellers har jeg en kjempegod nyhet: min aller beste venninne skal flytte hit! :hoppe: Tenk om de ogsaa blir proevere, kanskje vi faar baby samtidig?! :)

Annet godt venninne-nytt: min andre bestevenninne kommer paa besok med kjaeresten i april! Blir kjempekoselig aa se henne.

Naa drar jeg snart hjem fra jobb, blir hjemmealenekveld for T skal ut med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa skal jeg ringe venninnen min (som skal flytte hit)!

Saa skal jeg ta meg et bad (dusjen virker fortsatt ikke).

Og saa er det rett i seng!

natta! :vinke:

ps. er i skikkelig godt humoer i dag, for jeg overhoerte sjefen skryte av meg til en kollega paa telefonen! :hoppe:

Og saa fant jeg ut at jeg fikk ganske bra bonus! :sjarmor:

Nei, nok om jobben....Naa logger jeg meg ut herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også vedlig ustabile sykluser, men alt er allikvel "normalt" der inne. Noen har visst bare slike sykluser. Ukentlige blodprøver et par sykluser har viste at jeg har el, men vet bare aldri når de er,  før den er over. Men lutealfasen er ganske så fast, så når først el er konstantert vet jeg når ikm er.

Prøver pergo denne måneden, og ligger ann til en veldig fin syklus på 30 dager. Legen sa til meg at pergo ikke nødvendigvis gir kortere sykluser, men hos meg har den gjort det - noe jeg er meget glad for! Kanskje pergo vil ha samme effekt på deg?

Hei Poca, oppdaget nettopp at jeg har oversett deg fullstendig! Det var ikke meningen!!

Saa bra at du faar bedre sykluser med pergo! Det betyr vel at det virker paa deg, det er jo flott! Er skikkelig spent paa om jeg faar pergo, og paa om det har effekt paa meg....

Lykke til denne maaneden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bonus!! Og alltid kjekt med skryt, ja!

Natta og sov godt!  :klem:

Natta, Kakao! :klem:

*er jeg her ennaa???*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, vennen.

Nå er jeg endelig hjemme igjen , og her var det liv! :overrasket.

Er for trøtt til å kommentere alt (sorry :sjenert: ) så jeg vil først og fremst få gratulere med lønnsforhøyelsen! Den har du garantert fortjent! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Er dagen bra? Formen på topp? :)

Moro å høre om venninnene dine. Det er ikke lett å flytte langt vekk når vennene dine er kjipe og ikke flytter etter! :) Det var mye lettere å få venner når man var barn...

Grattis med bonus - helt sikkert velfortjent!

Ha en flott og fantastisk dag!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...