AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Er det like mye ledige valper til salgs hele året, eller er det noen tider som er "høysesong"? Anonymkode: d98c5...511
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Helt sikkert i sommerferien når folk har tid til å være hjemme med den. Anonymkode: ac755...1aa
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt sikkert i sommerferien når folk har tid til å være hjemme med den. Anonymkode: ac755...1aa Takk for svar. Enig i at det trolig er da flest er på utkikk, men er det våren/sommeren flest valper blir født også? Eller er det jevnt over hele året? Tenkte på om det er flere hunder til salgs på Finn til en viss tid på året, eller om det er samme året rundt. Anonymkode: d98c5...511
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Du kan vel spørre Finn om de har statistikk? MEN da vi kikka etter valp tok det lang tid og jeg har inntrykk av at det er mer valpekull til salgs på våren som da er leveringsklare om sommeren. Oppdrettere planlegger jo kull ut fra når de får solgt også, mange vil helst ha valp på sommerstid pga jobben med å få valpen sturen f.eks. Mot jul er det også ganske mange valper... Anonymkode: 75730...61e 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan vel spørre Finn om de har statistikk? MEN da vi kikka etter valp tok det lang tid og jeg har inntrykk av at det er mer valpekull til salgs på våren som da er leveringsklare om sommeren. Oppdrettere planlegger jo kull ut fra når de får solgt også, mange vil helst ha valp på sommerstid pga jobben med å få valpen sturen f.eks. Mot jul er det også ganske mange valper... Anonymkode: 75730...61e Takk for tips og egne erfaringer. Prøvde å høre med Finn nå, men han på chatten sa at de ikke hadde statistikk på dette. Anonymkode: d98c5...511
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Enig i at det trolig er da flest er på utkikk, men er det våren/sommeren flest valper blir født også? Eller er det jevnt over hele året? Tenkte på om det er flere hunder til salgs på Finn til en viss tid på året, eller om det er samme året rundt. Anonymkode: d98c5...511 Det er ganske jevnt over. Hunder har ikke lenger samme syklus som ulven og de kan få løpetid når som helst på året, noen har også 2-3 løpetider i løpet av et år. Jeg har hatt flest født i perioden september - november. Anonymkode: b1465...835 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 De vil nok tjene penger året rundt oppdrettere. Anonymkode: e307a...a11 1
Lea Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har kjøpt valp både sommer og vinter og løpetid syklusen kan man ikke gjør noe med. Tisper har løpetid to ganger i året og jeg antar at de fleste oppdrettere prøver å ha valper vår/sommer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå