Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er gravid i 4. uke og har så å si mistet matlysten.

Er det normalt?

Jeg prøver å spise 3-4 ganger om dagen, men får ikke ned så mye hver gang.

Blir stappmett av en liten brødskive :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye som er normalt.

Spis ofte og lite om gangen og spis det som virker mest tiltalende.

Gjest *Perser*
Skrevet

Jeg er også 4+1 idag og har mistet matlysten, det gjorde jeg sist gang også!

Skrevet

hei du det er helt normalt, spist det du har lyst på, når du har lyst på, og så bare lidt af gangen, bare vent din appetit skal nok vende tilbage med forstærket styrke :D

lykke til

Skrevet

Pjuu!!! Nå ble jeg letta. Har ikke hatt matlyst i det hele tatt, og trodde at meg var det noe galt med. Vi får vel prøve å spise litt innimellom, slik som noen sier kommer vel matlysten med tiden! Ellers så er jeg VELDIG lite lysten på å gjøre vanlige ting som husarbeid og jobbing. Har bare lyst til å sitte å kjenne på følelsen av å være gravid. Får håpe det gir seg slik at jeg ikke blir en latsabb med humørsvingninger i 9 måneder... :hoho:

Skrevet

Tror nok det er helt vanlig å miste matlysten en periode, ja. Hvis kvalmen kommer, er det imidlertid lurt å prøve og få i seg mat. Dette lærte jeg etter første svangerskap, og var mye bedre under kvalmeperioden i nåværende svangerskap. Prøv å spise litt ofte, ikke la suget i magen få komme. Spis alt du har (litt) lyst på. Da har ihvertfall jeg opplevd å (nesten) få bukt med kvalmen. Bare et lite tips, altså :)

Krumeline

17+2

Skrevet

Som andre allerede har sagt er det helt normalt å miste matlysten under svangerskapet. Og plutselig kan du komme dithen at du får lyst på en ting å spise og bare det. Selv levde jeg på appelsiner og kiwi rundt tredje og fjerde måned av graviditeten :wink: Får vel bare prise meg lykkelig over at jeg fikk dilla på noe sunt da.

Jeg opplevde aldri å få en matlyst uten like, sånn som mange andre opplever. Tror ikke det finnes noen regel, nei, på hvordan matlysta er i løpet av svangerskapet.

Men nå, nå som veslejenta er født, nå har mor en appetitt som ikke ligner grisen. Hiver innpå med både det ene og det andre. Vet flere nybakte mødre som har det sånn. Matlysten bare øker og øker. Ja ja, mat er godt :sjarmor:

Gi deg selv tid til å slappe av og nyte graviditeten. Den er - tro det eller ei - over før du vet ordet av det!

Klem,

Nala :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...