AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Da jeg kjøpte NASONEX nesespray på apoteket så ble jeg anbefalt av apotekeren å be om resept på NASONEX slik at det blir rimeligere. Jeg gjorde så, men det virker ikke som jeg har fått det på blå resept. På reseptlisten min på helsenorge.no så står det ikke Refusjonshjemmel: §5-14 §2 (blå resept), og pakningsstørrelsen (60 doser) og dose (50mcg) virker å være tilsvarende NASONEX uten resept. Det virker dersom som at resepten ikke gjør dette billigere for meg. Kanskje legen mente jeg (altså mitt sykdomstilfelle) ikke har krav på NASONEX på blå resept, men hva er poenget med resept når det virker som jeg kan hente dette reseptfritt? Eller er det noe jeg har misforstått? Anonymkode: 91ebb...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Hva tar du det mot? Har du pollenallergi så får du den på blå. Anonymkode: 4c616...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 Nasonex er reseptpliktige. Anonymkode: 46e6e...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Del Skrevet 31. juli 2023 De som er på resept inneholder flere doser enn de uten. Blå resept får du ikke uten å ha en diagnose som krever det. Anonymkode: 436b5...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Del Skrevet 31. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tar du det mot? Har du pollenallergi så får du den på blå. Anonymkode: 4c616...9ae Jeg har aldri fått medisinsk bekreftelse på allergi mot noe, men jeg har i perioden konstant tett nese. På resepten står det VED BEHOV: NESESPRAY MOT ALLERGI. Det virker som jeg har fått "hvit resept". Men hva er poenget med det? Jeg har jo hentet NASONEX reseptfritt før. Anonymkode: 91ebb...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 31. juli 2023 #6 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg kjøpte NASONEX nesespray på apoteket så ble jeg anbefalt av apotekeren å be om resept på NASONEX slik at det blir rimeligere. Jeg gjorde så, men det virker ikke som jeg har fått det på blå resept. På reseptlisten min på helsenorge.no så står det ikke Refusjonshjemmel: §5-14 §2 (blå resept), og pakningsstørrelsen (60 doser) og dose (50mcg) virker å være tilsvarende NASONEX uten resept. Det virker dersom som at resepten ikke gjør dette billigere for meg. Kanskje legen mente jeg (altså mitt sykdomstilfelle) ikke har krav på NASONEX på blå resept, men hva er poenget med resept når det virker som jeg kan hente dette reseptfritt? Eller er det noe jeg har misforstått? Anonymkode: 91ebb...405 Altså, det er den reseptfrie størrelsen (60 doser) som er dyr. Du sparer penger også på hvit resept, men da må legen skrive ut 140-dosers-flasken til deg. Denne har prisregulering og er mye billigere. Men med allergi har du også krav på å få den på blå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri fått medisinsk bekreftelse på allergi mot noe, men jeg har i perioden konstant tett nese. På resepten står det VED BEHOV: NESESPRAY MOT ALLERGI. Det virker som jeg har fått "hvit resept". Men hva er poenget med det? Jeg har jo hentet NASONEX reseptfritt før. Anonymkode: 91ebb...405 Kan jo være lurt å sjekke om hva slags allergier du har, slik jeg forstår så får du ikke dekket noe uten at du har sjekket det ut, Anonymkode: 4c616...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå