Gå til innhold

Utvendig eller innvendig el anlegg når man snekrer nye soverom i 2 etasje, hva er billigst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg lager soverom på råloftet sitt, men en snekkervenn av henne mener at det er billigere å snekre alt ferdig og så legge alt det elektriske utenpå vegger og tak istedenfor å integrere K-rør og punkter inni vegger og tak. Jeg synes dette virker litt rart..

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Klart billigst å legge skjult anlegg! Man bruker masse tid på å spikre kabel åpent i ettertid, dessuten er min personlige mening at det er finest med skjult anlegg.

Hilsen elektrofagarbeider.

Anonymkode: ba200...25e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. 
Klart billigst å legge skjult anlegg! Man bruker masse tid på å spikre kabel åpent i ettertid, dessuten er min personlige mening at det er finest med skjult anlegg.

Hilsen elektrofagarbeider.

Anonymkode: ba200...25e

Enig. Å legge rør og montere bokser når reisverket er ferdig tar ikke mye tid. Men det er litt mer jobb for snekkeren som da må bore hull til boksene når platene settes opp. Kanskje snekkervennen ikke hadde lyst på den jobben ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har vennen din fikset rømningsveier og søkt kommunen om bruksendring? 

Det må være minst ett rømningsvindu, med mindre det er flere trapper i bygget. Dersom det er mer en fem meter ned fra vinduet, skal man ha utvendig stige med ryggbøyler. Hvis det  er over 7,5m, skal det være utvendig trapp. 

Anonymkode: 008ad...6dc

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som fremdeles legger el utvendig lenger???

Anonymkode: 431f3...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...