Gå til innhold

Hvorfor er det sett ned på at søsken av motsatt kjønn deler rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror folk seriøst at det blir full i****fest? Det er ganske drøyt å tenke slikt. Men jeg har lest på flere foreldreforum at, ja - det tror de.

Anonymkode: 625c4...106

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tror folk seriøst at det blir full i****fest? Det er ganske drøyt å tenke slikt. Men jeg har lest på flere foreldreforum at, ja - det tror de.

Kjenner noen hvor bror og søster delte soverom i mange år. Tror de gjorde dette til de var 12-14 år. Tror aldri noe sa noe på det🙂

Anonymkode: 11e88...ddc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt noe om det (eller tenkt noe negativt om det), annet enn fra (tenårings)-barn selv, og det misliker de av samme kjønn også.

Anonymkode: 78f00...8a6

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt eller trodd.

Anonymkode: 0f1ab...0f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noen reagere på det? Eller. Vi skal la de eldste dele rom etterhvert nå (de er av ulikt kjønn) de går enda i bhg, og tenker at det et bedre at de eldste deler rom, som sover på natta og ikke vekker hverandre, enn at babyen skal dele rom med søsken av samme kjønn, og kanskje ende opp med å vekke storesøskenet x antall ganger om natta. Og mange her spør hvorfor vi ikke legger baby og søsken av samme kjønn som det sammen, men det kan vi vurdere seinere. Men jeg trur at det blir roligere om 2 av motsatt kjønn deler rom, enn at 2 gutter/jenter deler rom sammen. Iallefall når de er små enda.

Anonymkode: 0a057...e95

AnonymBruker
Skrevet

Vi er vel strengt tatt så velstående i Norge at søsken som deler rom er blitt en kuriositet. Når det er av motsatt kjønn blir det enda mer uvanlig. Derfor tipper jeg at noen maler fanden på veggen rettåslett fordi det er uvanlig. 

Anonymkode: 4d31a...c26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn på 3 og 6 år deler rom. En jente og en gutt. Hva er galt med det?

Anonymkode: 5ad89...0ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er vel strengt tatt så velstående i Norge at søsken som deler rom er blitt en kuriositet. Når det er av motsatt kjønn blir det enda mer uvanlig. Derfor tipper jeg at noen maler fanden på veggen rettåslett fordi det er uvanlig. 

Anonymkode: 4d31a...c26

Har ingenting å gjøre med velstående

Vi har 4 rom, men kun 2 i hver etasje. Ønsker å ha barna på samme etasje som oss, derfor deler de rom mens de er små.

Anonymkode: 5ad89...0ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tenkt noe særlig på det? Skal innrømme at jeg ikke vet om så mange som deler rom lenger, men når jeg vokste opp var det helt vanlig at søsken delte rom.. Som regel av samme kjønn, men dersom det ikke var et alternativ så brukte folk de rommene de hadde. 

Anonymkode: bbb98...761

Skrevet

Blir det sett ned på? Det har jeg aldri hørt eller lest noe som helst sted.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er jo på grunn av barna utvikler forskjellige interesser. Du skal ha stort nok soverom, hvis du skal huse alle bilbaner + Barbie hus og enhjørninger. Og der ene ønsker seg veldig veldig mest mulig rosa, og han andre vil ha kompiser på rommet for å bygge lego og spille bordfotball. 

Anonymkode: 9651a...082

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt noe galt med det, jeg har en gutt og jente som delte rom i mange år til tross for vi hadde flere soverom. De foretrakk det som smårollinger. Nå er de store og deler ikke rom lenger, men det hender de har overnattingsparty i tvstua. 

Anonymkode: 6f9dc...7b4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei det er jo på grunn av barna utvikler forskjellige interesser. Du skal ha stort nok soverom, hvis du skal huse alle bilbaner + Barbie hus og enhjørninger. Og der ene ønsker seg veldig veldig mest mulig rosa, og han andre vil ha kompiser på rommet for å bygge lego og spille bordfotball. 

frøvrig delte også mine to av forskjellige kjønn rom helt til han eldste begynte på skolen, og ville gjerne at lillesøster flyttet ut. Vi hadde to soverom til barna, men de ønsket å dele soverom. Så frem til det hadde vi et soverom + et lekerom. Noe som også var gøy, der hadde de plass til en sklie og en leketelt. 

Skrevet

Våre to yngste delte for øvrig rom til yngste var 8-9 før hun ville ha sitt eget. Null problem og de fant nok både hygge og trygghet i hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine (gutt og jente)  delte til yngste startet 5trinn og eldste i 7.  De bare sov der, yngste hadde rom med tingene sine, eldste hadde spillrom i en bod og i tillegg hadde vi en kjellerstue så deling av rom er ikke alltid av plasshensyn, hos oss var yngste bare veldig selskapssyk og vi hadde to køye/loftssenger på rommet hvor de sov. (begge sov i overkøya)  De sluttet å dele når vi flyttet. 

Anonymkode: ebb40...88b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine hadde vært sitt rom med hver sin etg seng, de sov alltid hos hverandre. De likte det best. Så ble de tenåringer og jenten vil ha litt merog lengre søvn og fred, men gjør det fremdeles. Så sykt å tenke sånn!!! Søsken kan være gode venner selv om de er gutt og jente, de kan fint dele rom! Men er godt med egne rom å trekke seg tilbake til med venner osv.

Anonymkode: eb20e...595

AnonymBruker
Skrevet

De gjør det fremdeles en gang i blandt skulle det stå!

Anonymkode: eb20e...595

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...