AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Fordi det har vært krevende og du utslitt? Vet det skjer når man har baby, men har noen opplevd det med barn? Anonymkode: 79128...7c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Ja, det har jeg vært flere ganger. Har et barn med stort omsorgsbehov. Anonymkode: 496da...5ee 4
Sofakona Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Jepp...begge 2 pga barb med søvn problemer 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Ikke sykemeldt, men pleiepenger. Anonymkode: f09ee...2bc
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Ikke sykemeldt, men hatt lange perioder med pleiepenger. Anonymkode: 3ae21...6c4
atropos Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Jeg ble utbrent en gang. Barna var en av grunnene til at jeg ble utbrent, så kan kanskje svare ja på det. Men jeg har vært mest på pleiepenger pga kronisk sykt barn.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Nei absolutt ikke Anonymkode: e3c71...bfb
Tatja Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 Ja. Adoptivbarn med store utfordringer. Kortvarige sykemeldinger, i 2 omganger.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi det har vært krevende og du utslitt? Vet det skjer når man har baby, men har noen opplevd det med barn? Anonymkode: 79128...7c6 Når du ikke fungerer så er det sykmelding, men er det barnet som krever mye så er det pleiepenger eller omsorgslønn. Mange alvorlig syke barn krever foreldrene sine mye og det er flere ordninger. Feks kan foreldre søke bpa eller nattevakt så foreldrene kan sove og jobbe om omsorgsyrker er stor. Anonymkode: 8fc66...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 Jeg var sykmeldt pga min egen helse etter skilsmisse. Jeg ble bra, men da gikk ene barnet ned for telling og var åpen om at selvmord kan skje når som helst. Jeg var sykmeldt i 5 mnd pga dette og satte krav på at jeg kunne jobbe dagtid da barnet ellers var på skolen. Fikk blankt avslag til tross for utfyllende legeerklæring. Jeg ville bare sørge for at det ble skole og at jeg var hjemme da skolen var over. Anonymkode: 84df6...123 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når du ikke fungerer så er det sykmelding, men er det barnet som krever mye så er det pleiepenger eller omsorgslønn. Mange alvorlig syke barn krever foreldrene sine mye og det er flere ordninger. Feks kan foreldre søke bpa eller nattevakt så foreldrene kan sove og jobbe om omsorgsyrker er stor. Anonymkode: 8fc66...8a5 Det er jeg klar over, tenkte mer på barn som ikke har diagnoser, er syke eller lignende, men vanlige barn som kan være krevende. Anonymkode: 79128...7c6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Har ikke vært sykemeldt, men lurer på om jeg noen ganger kunne trengt det. Eldste er utrolig krevende, og dagene er intense til tider med utrolig rigiditet... Ingen diagnoser enda, men tenker utredning må til nå. Ferien har vært utrolig slitsom, også på øvrig familie også. Anonymkode: ec707...e43 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Har et barn med kroniske smerter som er under utredning, jeg er ikke sykemeldt for det, men det tærer absolutt på oss foreldre. Både det å se barnet i store smerter og det å gå rundt å være urolige for at det er noe alvorlig galt. Kan godt skjønne at man kan bli utbrent av syke barn. Anonymkode: 3d3aa...4c9
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 Ja. Har et barn med autisme og et annet med anoreksi. Selv med pleiepenger gikk jeg på en skikkelig smell før jul i fjor. Er akkurat tilbake for fullt - og ny runde med pleiepenger. Anonymkode: 6f573...734 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 Fikk omsorgslønn i en lang periode da datteren min var 4 år og fikk påvist leukemi. Hadde ulønnet permisjon fra jobb da. Da hun ble erklært frisk etter lang tid datt jeg helt sammen og var sykemeldt i 1 mnd. Fikk ikke sykepenger da, men det gikk rundt på et vis Anonymkode: 73cfb...b63 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har fire barn som kom iløpet av fire år. Vært så sliten at jeg knapt klarte å puste, har mått sove i bilen på vei hjem fra jobb og hatt to-fire barn i senga i nærmere fem år. Men,dette er jo et helt alminnelig småbarnsliv. Man kan da ikke bli sykemeldt fra det? Det er jo ikke jobben som er slitsom, det er barna. Hvordan kan man bli sykemeldt fra sine barn? Så lenge barna er normaltfungerende er det ingen grunn til å bli sykemeldt. Anonymkode: 5127b...89d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 Har vært sykemeldt fordi jeg har et barn med særlige store omsorgsbehov (både fysisk og psykisk syk), og pga det gått på en skikkelig smell to ganger. I perioder der barnet har vært ekstra dårlig, mens jeg selv har vært i god (eller i det minste ok) form, har jeg benyttet meg av helt eller delvis pleiepenger. Anonymkode: a8fb6...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 Ja. Store søvnvansker hos begge barna, særskilte behov hos det ene. Jeg ble alvorlig syk og delvis ufør da yngste var 2,5 år (hadde en ukjent, underliggende sykdom som ble trigget av søvnmangel og stress) . Anonymkode: 31631...816 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var sykmeldt pga min egen helse etter skilsmisse. Jeg ble bra, men da gikk ene barnet ned for telling og var åpen om at selvmord kan skje når som helst. Jeg var sykmeldt i 5 mnd pga dette og satte krav på at jeg kunne jobbe dagtid da barnet ellers var på skolen. Fikk blankt avslag til tross for utfyllende legeerklæring. Jeg ville bare sørge for at det ble skole og at jeg var hjemme da skolen var over. Anonymkode: 84df6...123 Avslag på hva fra hvem? Ingen kan nekte deg å jobbe under sykemelding Anonymkode: e733c...c44
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 Jeg jobber i helsebransjen. Kan ikke komme på en eneste sykepleier eller lege i 100% stilling som ikke måtte sykemelde seg på et tidspunkt med (flere) små barn. Da er det som regel en kombinasjon av for stort press på jobb og lite søvn/krevende barn hjemme. Da er det riktig å ofre jobben. Man kan sykemelde seg fra jobb, ikke barna. Selv er jeg så heldig at jeg hadde råd til å gå ned i stilling. Det ble redningen min da barna var små. Så jeg slapp å sykemelde meg da hverdagen var på det tøffeste. I 100% stilling hadde jeg nok føyet meg i rekka med sykemeldte. Anonymkode: 0eac6...ed4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå