Gå til innhold

Går dere foreldre sammen på tilvenning i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller deler dere opp dagene slik at dere går med barnet hver for seg?

Anonymkode: d615a...74d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med eldstemann gikk vi begge to første dagen, da barnehagen sa at det var fint om vi gjorde det om vi hadde muligheten, så fikk vi begge praktisk informasjon og slikt. Og vi hadde begge lyst, så da gjorde vi det. Men de andre dagene delte vi opp (har jo ikke ubegenset med fri heller). 

Med andremann visste vi jo allerede alt med den praktiske informasjonen, og kjente de ansatte i bhg, så da gikk vi hver for oss. 

Anonymkode: 8248f...bf6

Skrevet

Vi gikk hver vår dager. Så fikk vi flere dager med tilvenning/korte dager.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk begge :) Men ville spurt barnehagen først. Litt slitsomt med begge foreldre der om de har tilvenning for mange samtidig og begrenset plass, kanskje? 

Anonymkode: 514c6...6ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk sammen en dag. Han hadde perm og vi gikk en av de første dagene sammen for den hadde jeg rett på.

Anonymkode: b2efb...547

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 8ff02...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Vi begge gikk alle dagene.

Anonymkode: 770af...1bb

AnonymBruker
Skrevet

3 barn, med alle barna har jeg gått den første dagen (litt "feil" i dagens Norge, men det er nå engang slik at jeg hadde best oversikt over rutiner, matvaner, klær og sånt, så det var lettest for meg å ta de samtalene med  barnehagen) og så var faren med på halve dager resten av uka. Han er veldig "av" og sitter gjerne på gangen i 5 timer og trykker på mobilen sin, litt irriterende hjemme men veldig fint i en tilvenningssituasjon når ungene helst skal henvende seg til noen andre enn pappa. 

Anonymkode: 89e62...035

Skrevet

Pappaen tok all tilvenning. Han var i permisjon, og jeg var jo på jobb.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk bare én dag lønnet fri hver, så nei, vi gikk hver vår dag. Jeg måtte jobbe inn for å kunne være til stede den siste, eller strengt tatt første da, siden det var mest gunstig med tanke på at barnet bare er der én time eller to første dagen.

Anonymkode: a2095...830

AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å gå sammen en dag, resten tar far som er hjemme da 

Anonymkode: 0a7d2...bee

Skrevet

Nei, det så vi ingen grunn til. Det var mest praktisk at jeg gjorde det og så ingen grunn til at mannen skulle ta fri i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

Far tok tilvenning med begge våre barna, det var mer praktisk slik da det var hans permisjonstid. Og det anbefaler jeg alle som klarer å få til, vi hadde fin og fredelig tilvenning, og senere avlevering. 

Anonymkode: f46e7...c27

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok første dag sammen 

Anonymkode: bda3a...a57

AnonymBruker
Skrevet

Vi har delt oss, noen dager hver. Jobber i barnehage og vi sender ut info at vi ønsker at bare en av foreldrene er med pr.dag, det blir så mange ukjente voksne å forholde seg til for barna om 5-6 nye barn har med seg begge foreldrene. (Og ikke minst trangt) 

Anonymkode: c6cbe...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi har delt oss, noen dager hver. Jobber i barnehage og vi sender ut info at vi ønsker at bare en av foreldrene er med pr.dag, det blir så mange ukjente voksne å forholde seg til for barna om 5-6 nye barn har med seg begge foreldrene. (Og ikke minst trangt) 

Har dere tilvenning av flere barn samtidig??:hakeslepp:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I vår barnehage kjører de alle sammen første uka i august. Derfor starter vi senere, og kan dra sammen, for det er bare vi som starter. 

Anonymkode: bda3a...a57

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok to uker sammen😊

Anonymkode: e98c3...627

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

selvsagt, alle har jo plass fra 1.august og da vil jo de fleste starte. Hvis alle ønsker starte den 1. pleier vi spørre pent om noen har mulighet til å starte en eller to uker etter, noen har jo som regel mulighet men de fleste har lagt opp til oppstart den 1. (de må fremdeles betale for hele måneden selv om de starter senere, så vi kan ikke pålegge de å starte senere heller) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

selvsagt, alle har jo plass fra 1.august og da vil jo de fleste starte. Hvis alle ønsker starte den 1. pleier vi spørre pent om noen har mulighet til å starte en eller to uker etter, noen har jo som regel mulighet men de fleste har lagt opp til oppstart den 1. (de må fremdeles betale for hele måneden selv om de starter senere, så vi kan ikke pålegge de å starte senere heller) 

Er vel mest det at ikke alle har mulighet til å ta ulønnet permisjon pga utsatt oppstart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...