Gå til innhold

Butikkekspeditører som ikke er servicemineded.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle inn i en klokkebutikk i dag for å se på et nytt armbåndsur.

Jeg kommer inn i butikken og sier høflig hei, uten å få respons av damen bak disken som er langt inni mobilen sin.

Jeg sier jeg har sett i deres nettbutikk at de har sommersalg på en del klokkemodeller, og damen bak disken som er mellom 20-25 år sier at det vet hun ingenting om, men hun sjekker heller ikke om de har salg .

Jeg spør om hun kan åpne glassdisken så jeg får prøve noen modeller og det gjør hun, men hun har ingen kunnskap om de forskjellige klokkene, uansett hva jeg spør om.

Jeg spør da om den andre filialen som ligger et annet sted i byen har et større utvalg klokker, og da svarer hun at hun ikke vet.

Jeg takket høflig for hennes hjelp og sa at jeg heller ville gå til den andre filialen for å se om de hadde flere modeller.

Da jeg gikk sa hun hverken "hei", "værsågod" eller "ha en fin dag".

Lærer de ikke service når de ansetter folk, og hvorfor tenker ikke de ansatte selv at de skal være høflige selv om det er sommerjobb eller fast stilling?

Jeg kjenner jeg er litt lei av disse unge damene som står der med vippeextensions, andenebb, spraytan og bleket hår, og som ikke kan noe annet enn å se på telefonen og sminke seg.

🙈

Anonymkode: 2eaec...65f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette irriterer meg også voldsomt. Jeg har gått ut av butikker og boikottet dem av prinsipp etter slike hendelser. 

Men så er det dessverre kunder som oppfører seg minst like ille. Ikke hilser eller ser på den ansatte engang, bare slenger varene på disken uten å se på den i kassen engang, med nesen i mobilen... 

Anonymkode: 8d1ad...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner jeg er litt lei av disse unge damene som står der med vippeextensions, andenebb, spraytan og bleket hår, og som ikke kan noe annet enn å se på telefonen og sminke seg.

Wow det var generaliserende. Jeg har opplevd like dritt service fra både kvinner å menn i forskjellige antrekk og mote, men ok. 

Ja noen er skikkelig ræva på kundeservice, og noen går på jobb dagen etter å ha opplevd dødsfall i familien og noen bare rett å slett ikke bryr seg. 

Lives moves on. 

Anonymkode: e48ae...998

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange sommervikarer på jobb rundt omkring  på denne tiden av året og kunnskapsnivået blant dem er svært varierende. Noen har kanskje søkt seg jobb i en spesifikk butikk/bransje fordi de har interesse for varene/faget, mens andre tenker at "jobb er jobb" og blåser i om de selger melk eller klokker. Noe jeg har forståelse for. Det jeg ikke har forståelse for er at de oppfører seg som TS beskriver, likegyldige og uhøflige. Det er ikke greit. Dessverre tror jeg det er mye dårlig opplæring ute og går. 

Her om dagen var jeg innom en jernvarebutikk og ble møtt av en blid og hyggelig ung jente. Da jeg spurte om råd i forbindelse med malejobben jeg skal gjøre i sommer beklaget hun at hun ikke kunne svare, hun var sommervikar og det var mye å sette seg inn i, og spurte om jeg hadde tid til å vente på at hun ringte sjefen sin for å spørre. Det var mer enn god nok service for meg, men hadde hun oversett meg da jeg kom inn og stått med nesa i telefonen og bare svarte likegyldig "vet ikke" på spørsmålene mine ville jeg blitt irritert.

Anonymkode: be768...279

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg har full forståelse for at en sommervikar ikke har så mye kunnskap om varene de selger, selv om jeg ikke vet om denne ekspeditøren var sommervikar eller ei. Jeg er også veldig forundret over at daglig leder som ansetter folk ikke gir de en slags innføring.

Uansett hilser man på kunder som kommer inn og sier hadet , og det samme skal vi kunder gjøre.

Jeg har vel kanskje møtt mange unge damer i butikker som er veldig sminket og som ikke hilser eller har noe kunnskap om varene de selger, og det har vel gjort meg litt forutinntatt og fordomsfull.

Anonymkode: 2eaec...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...