AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Hei. Er i en litt kjip situasjon. Er sammen med min ungdomskjæreste. Mao har vi vært sammen i mange, mange år. For noen år siden slo han opp med meg. Vi var fra hverandre ca et halvt års tid, så begynte vi å møtes igjen. Jeg måtte flytte av jobbmessige grunner, og da kuttet han all kontakt med meg, jeg fikk ikke svar på noen av mine henvendelser. Etter dette gikk jeg videre. Etter en tid fant vi sammen igjen, og vi har hatt det bra sammen i noen år nå. Helt til h*n snoket på telefonen min og fant ut at jeg hadde datet noen i den perioden vi ikke var sammen. Dette har blitt tatt opp gang på gang, jeg må beskrive alt i detalj, og det kan være etterretninger som varer i flere timer og er svært slitsomt. En fin dag kan bli et helvete. Samt at jeg blir stemplet som at jeg var utro, noe jeg mener jeg ikke var, det er ikke noe som gjenspeiler mitt verdisett. Kan man komme seg videre når det er uenighet i noe så fælt som utroskap? Anonymkode: 8bb93...3f8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Haha minner meg om den Friends episoden. "WE WERE ON A BREEEEEAAAAK! 📢📢😑" Anonymkode: 39f13...ab4 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Når fortid ikke kan være fortid så ser fremtiden dårlig ut. Anonymkode: e4e26...13c 4
Tantemor Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Selvsagt var du ikke utro, han hadde jo gjort det slutt!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Var dere sammen på tidspunktet? Nei: ikke utroskap. Ja: utroskap. Anonymkode: 0f70c...ad6
Artmo3 Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Umulig å være utro mot en man ikke er i forhold med, så nei, ikke utroskap
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 9 minutter siden, Tantemor said: Selvsagt var du ikke utro, han hadde jo gjort det slutt! 7 minutter siden, Artmo3 said: Umulig å være utro mot en man ikke er i forhold med, så nei, ikke utroskap 8 minutter siden, AnonymBruker said: Var dere sammen på tidspunktet? Nei: ikke utroskap. Ja: utroskap. Anonymkode: 0f70c...ad6 Er ikke det som er spørsmålet. Anonymkode: 16706...41f 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 Det er kanskje mulig å komme seg videre fra utroskap, men fra sjalusi er antagelig verre. Han må ta tak i sitt sjalusi-problem om dere skal komme dere videre. Ønsker han ikke dette, kommer dere til å fortsette disse rundene om og om igjen. Du kan selvsagt grille han tilbake om hans jentehistorier i den tiden dere ikke var sammen, men sjansen for at han skal skjønne at det blir samma grej, er mikroskopisk. Om du vil fortsette må du forsøke å stoppe alle tilløp til snakk om temaet, med at det er fortid og han kan godta det eller gå videre. Det er ikke ditt problem at han mener at han eide din troskap mens dere ikke var i et forhold. Det er uinteressant for deg hva han ønsker å definere ting som ikke har noe med dere å gjøre. Det er uaktuelt for deg å dele noen detaljer eller forsvare deg. Bare si nei, og vær en grå stein. Anonymkode: f20a1...b90 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 Han er den som har problemer med det. Du må spørre han om han har tenkt å komme seg over det (at du ikke var utro), hvis ikke så er det ikke noe poeng å være sammen syns jeg. Han ødelegger jo dager for dere. Syns han kunne gått i terapi. Samtalene deres hjelper jo ikke, så han må prøve noe nytt. Vil han ikke hadde jeg sagt ok, dette er siste samtale vi har om dette. "Hva lurer du på? For jeg kommer aldri til å snakke om dette igjen. Det er så ødeleggende for oss, spesielt fordi vi ikke var sammen. Enten må du godta at dette skjedde og faktisk jobbe med deg selv (f.eks terapi) eller så må vi gå fra hverandre. Du kan ikke fortsette å pine meg med dette. Jeg gjorde ikke noe galt." Anonymkode: 6637e...8e3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan man komme seg videre når det er uenighet i noe så fælt som utroskap? My sister in christ, hvorfor lar du han behandle deg som det her? Det var slutt, hva er det han vil ? Neste gang han setter seg ned med disse avhørene så får du bare si rett ut: Jeg er egentlig ferdig med denne diskusjonen, vi var ikke sammen, du snakket ikke med meg på denne perioden, og personlig så har jeg ikke dårlig samvittighet for det her. At du føler sjalusi for det her er ditt problem, ikke mitt. Finn ut om du gidder å leve med det, og kom til meg med avgjørelsen din, for jeg er overhode ikke interessert i å snakke mer om dette. Du bestemmer selv hvordan andre får lov til å behandle deg. Anonymkode: 266e3...052 1
Fremmed fugl Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er kanskje mulig å komme seg videre fra utroskap, men fra sjalusi er antagelig verre. Han må ta tak i sitt sjalusi-problem om dere skal komme dere videre. Ønsker han ikke dette, kommer dere til å fortsette disse rundene om og om igjen. Du kan selvsagt grille han tilbake om hans jentehistorier i den tiden dere ikke var sammen, men sjansen for at han skal skjønne at det blir samma grej, er mikroskopisk. Om du vil fortsette må du forsøke å stoppe alle tilløp til snakk om temaet, med at det er fortid og han kan godta det eller gå videre. Det er ikke ditt problem at han mener at han eide din troskap mens dere ikke var i et forhold. Det er uinteressant for deg hva han ønsker å definere ting som ikke har noe med dere å gjøre. Det er uaktuelt for deg å dele noen detaljer eller forsvare deg. Bare si nei, og vær en grå stein. Anonymkode: f20a1...b90 Bra post med godt råd. TS, ja dere kan komme forbi denne fasen. Men da må kjæresten din slutte å la sine tanker bli invadert av tankene på den "andre" og deg. Som nevnt så er det du kan gjøre for å hjelpe han, er å ikke fortelle mer detaljer, eller akseptere å si noen annet om temaet enn at det er du og kjæresten din som er kjærester og at det er det som må være fokus. Spørsmålet er selvfølgelig hvor lenge du gidder å vente på at dette ordner seg. Det kan jeg ikke si noenting om.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Synes jeg har sett dette gang på gang. Forhold som startet i tenårene fortsetter med det samme mønsteret. Sånn sjalusi og eiesyke er ikke normalt for voksne mennesker. Med ikke uvanlig hos veldig unge folk. Ikke få barn med han.. Anonymkode: bd82b...808
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå