AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Har en jente på 5,5 mnd. Hun har ofte brukt en størrelse opp i klær, men body kan hun bruke lengre i samme størrelse. Nå er vi på 68 i body og 74 i bukse. Buksene er litt store på lengden så må brette de, og bodyen litt lang på armene. Skal kjøpe nye klær og egentlig burde jeg kjøpt flere bukser i 74 siden det er 6-9 mnd, men kan det være jeg heller burde kjøpt 80? 80 er for stort nå men vet ikke hvor fort de vokser? Hvor lenge brukte dere str 74? Leser om folk som bruker denne størrelsen til ungen er 1,5 år, noe som jeg syns høres lenge ut 🤯 Anonymkode: 1e071...b79
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Unger vokser i rykk og napp, og du må bare drite i alderen som står på klærene. I noen perioder kan de vokse sakte, for så å ha en voldsom vekstspurt, og så plutselig stopper det nesten opp igjen, osv osv. Vi har to lange, slanke barn. Eldstemann har hatt voldsomme spurter, med lange perioder med omtrent null vekst imellom. Han brukte str 56 i flere måneder, og raste gjennom 62 på én måned. Minstemann har vokst litt mer jevnt og trutt, men mye raskere enn hva som er "vanlig" i følge hva som står av aldersforslag på klærene. Så han har brukt størrelser som er mange mange måneder "for store" i følge alders-angivelsene. Gå etter hvor lang ungen din er, og ikke kjøp klær for langt frem i tid. Anonymkode: 3542c...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 Se på vekstkurvene og ikke bry deg om månedene. Det er også ganske store forskjeller mellom merker i størrelsene. Hilsen hun med barn på 1,5 år som brukte 74 fremdeles. Anonymkode: f1841...c50
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 Se på vekstkurvene så får du en pekepinn på hvor lang jenta du kommer til å være ved en viss alder. Og så kommer det jo an på passform og om det er lengde eller bredde som gjør at dere må opp i størrelse. (Jeg har hatt relativt slanke babyer, som kan bruke størrelser lenge så lenge det ikke blir for snaut. Bestevenninna min sin baby var trill rund og brukte minst to størrelser større en stund. Begge er forøvrig helt normale femåringer nå.) Anonymkode: 3e2ae...2de
FeraVera Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Min brukte størrelse 74 i over 6 måneder. Men størrelse 80 brukte hun bare i noen uker😅
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 Mange babyer, inkludert mine, må opp i bukser fordi mage og lår er runde. Da blir buksene lange i beina. På et tidspunkt begynner beina å strekke seg, samtidig som mageomkretsen holder seg ganske lik. Jeg husker ikke når dette skjedde med mine barn, men tror det kan ha vært rundt 7-10 måneder. Hvis buksene du har nå er passe rundt magen ville jeg kjøpt inn neste størrelse. Kanskje du kan prøve å finne et merke som har bredere bukser? Hvilken størrelse babyer bruker når varierer veldig. Da jeg var i permisjon med min datter var vi mye med en baby som var 3 mnd eldre. Min datter brukte 1-2 størrelser større fra ca 3 mnd og til de begynte i barnehagen. Vi traff også en annen baby som var eldre og enda mindre. Anonymkode: 51d81...82d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Min var motsatt, mindre størrelse i bukser og brukte vel 74 til han var over 2 år. Kunne dog bare kjøpe bukser som var lange i beina da, siden høyden hans var normal på tross av slank kropp. Det lureste er egentlig å kjøpe bukser med strammestrikk i livet. Da mener jeg ikke bare snøring, men sånn strikk du fester med knapper på innsiden av livet. Name It og Kappahl sine bukser har stort sett alltid slike strikk, for eksempel. Da kan du kjøpe bukser som er riktig lengde og stramme dem litt inn i livet. Anonymkode: 96227...dad
kjærring Skrevet 4. august 2023 #8 Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 13.48): Har en jente på 5,5 mnd. Hun har ofte brukt en størrelse opp i klær, men body kan hun bruke lengre i samme størrelse. Nå er vi på 68 i body og 74 i bukse. Buksene er litt store på lengden så må brette de, og bodyen litt lang på armene. Skal kjøpe nye klær og egentlig burde jeg kjøpt flere bukser i 74 siden det er 6-9 mnd, men kan det være jeg heller burde kjøpt 80? 80 er for stort nå men vet ikke hvor fort de vokser? Hvor lenge brukte dere str 74? Leser om folk som bruker denne størrelsen til ungen er 1,5 år, noe som jeg syns høres lenge ut 🤯 Anonymkode: 1e071...b79 Jentungen min på 3 år bruker 80 , men bruk de størrelsene som passer, ikke heng deg opp i hvilken alder det "skal" være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå