AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 I går hadde jeg pliktsex. Jadda, jeg hadde ikke spesielt lyst, men nå hadde han prøvd sex i flere dager og jeg hadde avvist. Og tilnærmelsene ble flere og flere, så for å få ro i huset så hadde jeg sex. Under akten så tenkte jeg bli ferdig. Etterpå tenkte jeg, jaja. I dag har jeg tenkt mye på hvor vanlig pliktsexen er. Man gjør det for å få husfred. Man låner altså bort kroppen sin for litt fred, fordi den andre parten enten blir sur av å bli avvist, er frustrert eller absolutt skal ha sex. For klarifikasjon: Jeg føler meg ikke brukt. Det går helt fint. Det eneste jeg tenkte var herregud ha sex med fyren så blir det fred. Det hele er i grunn absurd spør du meg. Allikevel aksepterer vi dette som kvinner, på daglig basis, i mange hjem. Anonymkode: 41916...df8 9 6 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Vi kvinner aksepterer ikke det. Noen kvinner gjør det. Du gjør det, jeg gjør det ikke. Dette problemet eier du selv Anonymkode: 7e2bb...cde 20 8
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hele er i grunn absurd spør du meg. Allikevel aksepterer vi dette som kvinner, på daglig basis, i mange hjem. Anonymkode: 41916...df8 Ja. Det er absurd. Nei. Jeg nedverdiger ikke meg selv ved å ha pliktsex. Hverken for «husfred» eller av noen annen grunn. Om du har en partner som blir sur og skaper ufred bare pga sex, så burde seriøst revurdere forholdet ditt. Anonymkode: 67ff8...7c7 5 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I går hadde jeg pliktsex. Jadda, jeg hadde ikke spesielt lyst, men nå hadde han prøvd sex i flere dager og jeg hadde avvist. Og tilnærmelsene ble flere og flere, så for å få ro i huset så hadde jeg sex. Under akten så tenkte jeg bli ferdig. Etterpå tenkte jeg, jaja. I dag har jeg tenkt mye på hvor vanlig pliktsexen er. Man gjør det for å få husfred. Man låner altså bort kroppen sin for litt fred, fordi den andre parten enten blir sur av å bli avvist, er frustrert eller absolutt skal ha sex. For klarifikasjon: Jeg føler meg ikke brukt. Det går helt fint. Det eneste jeg tenkte var herregud ha sex med fyren så blir det fred. Det hele er i grunn absurd spør du meg. Allikevel aksepterer vi dette som kvinner, på daglig basis, i mange hjem. Anonymkode: 41916...df8 Bra du ikke føler deg brukt, for det er jo ett valg du selv tok, og vil anta at du spilte med slik at han trodde du hadde lyst. Her må du kommunisere tydelig, ikke si nei 5 ganger for så å gi etter uten å si tydelig at du ikke har lyst på sex Mange damer bør gå litt i seg selv her, for det er ikke mannen sin feil om en dame gir etter og hun later som hun er kåt, bare fordi han har høy lyst og prøvd seg mange ganger. Snakk sammen, ikke bruk kroppen din for å få midlertidig fred Anonymkode: 87f0c...78c 3 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Har du noen gang tenkt på skillsmisse? Eller er pliktsexen verdt hus og bil? Eller er det pliktsex for å «holde sammen for barnas skyld»? Anonymkode: 84015...666 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I går hadde jeg pliktsex. Jadda, jeg hadde ikke spesielt lyst, men nå hadde han prøvd sex i flere dager og jeg hadde avvist. Og tilnærmelsene ble flere og flere, så for å få ro i huset så hadde jeg sex. Under akten så tenkte jeg bli ferdig. Etterpå tenkte jeg, jaja. I dag har jeg tenkt mye på hvor vanlig pliktsexen er. Man gjør det for å få husfred. Man låner altså bort kroppen sin for litt fred, fordi den andre parten enten blir sur av å bli avvist, er frustrert eller absolutt skal ha sex. For klarifikasjon: Jeg føler meg ikke brukt. Det går helt fint. Det eneste jeg tenkte var herregud ha sex med fyren så blir det fred. Det hele er i grunn absurd spør du meg. Allikevel aksepterer vi dette som kvinner, på daglig basis, i mange hjem. Anonymkode: 41916...df8 Man er i prinsippet prostituert. Man selger kroppen for husefred, dvs for å oppnå et gode, ikke egen interesse. Det er rart at fenomenet pliktsex finnes i 2023; en tid som skal være så likestilt, en tid der woke regjerer og en tid der seksuell aksept står høyt på dagsplanen. Det er på høy tid at holdninger rundt pliktsex kommer på dagsplanen. Anonymkode: b34f3...33a 5 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 Hvorfor er du sammen med noen du ikke ønsker å ha sex med?? Da bruker du han jo, og er falsk i tillegg Anonymkode: 774bb...ca4 6 13
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du noen gang tenkt på skillsmisse? Eller er pliktsexen verdt hus og bil? Eller er det pliktsex for å «holde sammen for barnas skyld»? Anonymkode: 84015...666 Hvorfor skillsmisse om hun har lyst, men ikke har lyst like ofte som partner? Står det et antall i kontrakten? Anonymkode: b34f3...33a 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er du sammen med noen du ikke ønsker å ha sex med?? Da bruker du han jo, og er falsk i tillegg Anonymkode: 774bb...ca4 Fordi hun elsker ham, antageligvis? Vi er flere kvinner med lav seksualdrift som ønsker et monogamt forhold og derfor driver pliktsex i ett forsøk på å møte partner på sine behov. Den siste setningen må du forklare bedre. Jeg tror forøvrig at en mann som fortsetter å prøve seg mange dager på rad, som attpåtil skrur opp antall tilnærmelser og som blir snurt ved avvisning, egentlig driter litt i at «man er falsk i tillegg»: han får tømt seg. Anonymkode: 7b9fa...d29 13 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er du sammen med noen du ikke ønsker å ha sex med?? Da bruker du han jo, og er falsk i tillegg Anonymkode: 774bb...ca4 Vi er mange som elsker partnerene våre og i tillegg liker sex. Bare ikke akkurat hver eneste gang partner har lyst. Det er ikke slik at to mennesker i feks et samboerskap igjennom et helt voksenliv nødvendigvis har lyst på sex samtidig hver gang. Anonymkode: 67ff8...7c7 10 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor skillsmisse om hun har lyst, men ikke har lyst like ofte som partner? Står det et antall i kontrakten? Anonymkode: b34f3...33a Det står at hun hadde pliktsex som hun ikke hadde lyst til. Og det var ikke første gang. Anonymkode: 84015...666 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 Jeg har aldri sett på det som pliktsex, men det hender jeg har sex selvom jeg egentlig ikke vil. Det handler mest om at jeg forstår at mannen ønsker nærhet og kos, og at noen ganger blir det gi og ta. Jeg tror ikke han digger å gi meg nakkemassasje mens vi ser på tv heller, han gjør det nok fordi han vet jeg setter pris på det! For ordens skyld, han har aldri mast seg til sex eller lager dårlig stemning om jeg sier nei. Anonymkode: 42778...41b 17 2 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Hvis samboer vil at jeg skal gi henne en klem, kysse henne eller gi henne ros uten at jeg føler for det. Hvis jeg gjør det likevel fordi jeg vil at hun skal ha det bra og jeg vil at forholdet skal fungere godt. Er det da «pliktkos»? Burde sterke menn i 2023 holde seg for god til sånt? Anonymkode: 948cd...3c5 8 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis samboer vil at jeg skal gi henne en klem, kysse henne eller gi henne ros uten at jeg føler for det. Hvis jeg gjør det likevel fordi jeg vil at hun skal ha det bra og jeg vil at forholdet skal fungere godt. Er det da «pliktkos»? Burde sterke menn i 2023 holde seg for god til sånt? Anonymkode: 948cd...3c5 Mulig du er en sterk mann, men ikke en særlig smart en. Absurd å sammenligne en klem eller ros med å ha sex når man ikke har lyst, og de skadevirkninger det kan ha, og som ofte ikke viser seg før det har gått lang tid. Anonymkode: 67ff8...7c7 12 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi er mange som elsker partnerene våre og i tillegg liker sex. Bare ikke akkurat hver eneste gang partner har lyst. Det er ikke slik at to mennesker i feks et samboerskap igjennom et helt voksenliv nødvendigvis har lyst på sex samtidig hver gang. Anonymkode: 67ff8...7c7 I dette tilfellet høres det ikke bare ut som hun nødvendigvis ikke har lyst hver gang. Det høres i grunn ut som hun «aldri» har lyst. Da forstår jeg ikke at hun gidder være sammen med han🤷♂️ Anonymkode: a8e09...cfc 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I dette tilfellet høres det ikke bare ut som hun nødvendigvis ikke har lyst hver gang. Det høres i grunn ut som hun «aldri» har lyst. Da forstår jeg ikke at hun gidder være sammen med han🤷♂️ Anonymkode: a8e09...cfc Mange som forsvarer det her. Ergo mange som ikke skiller seg pga redusert økonomi og redusert samvær med barn, og fasaden selvsagt. Jeg foretrekker å være singel med redusert samvær og økonomi. Anonymkode: 84015...666
Mykmann41 Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): I går hadde jeg pliktsex. Jadda, jeg hadde ikke spesielt lyst, men nå hadde han prøvd sex i flere dager og jeg hadde avvist. Og tilnærmelsene ble flere og flere, så for å få ro i huset så hadde jeg sex. Under akten så tenkte jeg bli ferdig. Etterpå tenkte jeg, jaja. I dag har jeg tenkt mye på hvor vanlig pliktsexen er. Man gjør det for å få husfred. Man låner altså bort kroppen sin for litt fred, fordi den andre parten enten blir sur av å bli avvist, er frustrert eller absolutt skal ha sex. For klarifikasjon: Jeg føler meg ikke brukt. Det går helt fint. Det eneste jeg tenkte var herregud ha sex med fyren så blir det fred. Det hele er i grunn absurd spør du meg. Allikevel aksepterer vi dette som kvinner, på daglig basis, i mange hjem. Anonymkode: 41916...df8 Nå er jeg mann, og kan ikke si så mye om hvordan dette oppleves for kvinner. Og blir tidvis såret og lei meg av å bli avvist mange ganger på rad. Men jeg kunne aldri ville ha sex med min samboer hvis jeg visste at hun gjorde det for å få "fred i huset". Dette kan da ikke være bærekraftig på sikt? Er sikkert ok å gjøre det en gang, men dersom det blir en rutine å bare gjøre det for "å få det unnagjort" så må det jo til slutt bli en plage for den som gjør det uten å ha spesielt lyst? 9 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 En jeg var sammen med tidligere maste mye om sex. Jeg har i utgangspunktet høy sexlyst, men jeg får så avsmak hvis jeg merker at det blir sure miner om det av og til ikke blir sex. Jeg sa klart og tydelig ifra om at pliktsex ikke er noe jeg kommer til å ha, man skal ha sex fordi begge vil det. Han skjønte faktisk greia og vi fikk et godt sexliv etter det. Anonymkode: 6727c...655 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis samboer vil at jeg skal gi henne en klem, kysse henne eller gi henne ros uten at jeg føler for det. Hvis jeg gjør det likevel fordi jeg vil at hun skal ha det bra og jeg vil at forholdet skal fungere godt. Er det da «pliktkos»? Burde sterke menn i 2023 holde seg for god til sånt? Anonymkode: 948cd...3c5 Du ser ikke forskjellen på å ta på rompa til noen og å stikke pikken inn i den? Jeg vil heller at 10.000 fremmede menn skal ta meg på rompa uten mitt samtykke enn at 1 fremmed voldtar meg. Anonymkode: 4b786...cb6 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 Det er vel grader av alt? Innimellom har man virkelig ikke lyst, verken mann eller kvinne. Da må det være greit å avvise , også det uavhengig av kjønn. Andre ganger lar man seg lokke med. Det er vel ikke «pliktsex»? Blir alt pliktsex, så lenge en ikke tar initiativ? Det er vel uvanlig at begge gjør det, så da blir hvert samleie pliktsex for den ene parten da? Sex er nærhet, og hvor hardt skal man dømme en partner som ønsker det? Hvor mange ønsker om nærhet kan man avvise om man fortsatt ønsker ett forhold? Når det er sagt, så skal man heller ikke gå på akkord med seg selv. Kjønnsrollemønstre, og delvis tenningsmønstre, forskriver at menn skal være den aktive også. Anonymkode: 9b13f...9f5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå