Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 100% fordelt på to plasser. 80% av tiden er jeg i en jobb som passer utmerket som gravid, mens 20% er jeg en plass hvor det er tunge løft, fare for smitte, utagerende pasienter osv. Jeg har nå fått råd av fysioterapeut om å søke om svangerskapspenger for de 20% resten av svangerskapet. Er sjansene stor for at sånt ikke godkjennes? Vet at det ikke er noe folk her kan vite, men kom gjerne ned erfaringer  :)

Anonymkode: 8284a...82e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver skal først prøve å finne andre oppgaver. Det må dokumenteres at det ikke er mulig, for hele eller deler av tiden.

Anonymkode: 52ee8...b84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arbeidsgiver skal først prøve å finne andre oppgaver. Det må dokumenteres at det ikke er mulig, for hele eller deler av tiden.

Anonymkode: 52ee8...b84

Vi har prøvd ved at jeg slipper unna de tyngste pasientene, men plutselig er det superhektisk og jeg må ta det allikevel fordi ingen andre har tid

AnonymBruker
Skrevet

Flere tanker?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis lege/jordmor som skriver søknad om svangerskapspenger skriver at du ikke ble være i denne jobben fordi tunge løft Etc kan føre til prematur fødsel/ ikke er bra for barnet, så godkjennes det tvert. De må få fram i søknaden at dette er for barnets beste. Nav overkjører sjelden leger/jordmødre og dersom det framkommer at det kan være farlig for barnet så er dette selve poenget med svangerskapspenger. Har selv akkurat hatt inne samme type søknad. Ble godkjent ja.

Anonymkode: 32c42...490

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.8.2023 den 9.23):

Hvis lege/jordmor som skriver søknad om svangerskapspenger skriver at du ikke ble være i denne jobben fordi tunge løft Etc kan føre til prematur fødsel/ ikke er bra for barnet, så godkjennes det tvert. De må få fram i søknaden at dette er for barnets beste. Nav overkjører sjelden leger/jordmødre og dersom det framkommer at det kan være farlig for barnet så er dette selve poenget med svangerskapspenger. Har selv akkurat hatt inne samme type søknad. Ble godkjent ja.

Anonymkode: 32c42...490

Min søknad ble ikke godkjent, så jeg måtte betale tilbake de sykepengene jeg fikk i jobben jeg kun hadde 20% stilling i. Dersom du tjener bedre i den jobben du har 80% stilling i er inntektstapet (som regnes av total inntekt av de to jobbene) mindre enn 20% og du har dermed ikke rett på sykepenger. Skikkelig teit regel, det betyr jo i praktis at det ikke lønner seg å ta gradert sykemelding men heller sykmelde seg mer enn man egentlig «trenger». Ble dyrt, men var heldigvis ikke sykmeldt mange uker😅

Anonymkode: 5188a...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Min søknad ble ikke godkjent, så jeg måtte betale tilbake de sykepengene jeg fikk i jobben jeg kun hadde 20% stilling i. Dersom du tjener bedre i den jobben du har 80% stilling i er inntektstapet (som regnes av total inntekt av de to jobbene) mindre enn 20% og du har dermed ikke rett på sykepenger. Skikkelig teit regel, det betyr jo i praktis at det ikke lønner seg å ta gradert sykemelding men heller sykmelde seg mer enn man egentlig «trenger». Ble dyrt, men var heldigvis ikke sykmeldt mange uker😅

Meg igjen, ser nå at du spør om svangerskapspenger, som jo er noe annet enn sykepenger :) vet ikke hvordan det er med svangerskapspenger, men vær hvertfall obs hvis du søker om sykepenger ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...