Gå til innhold

Kan jeg fryse ned tint kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kjøpe nedfryst og plastlaminert indrefilet på Strømstadferja.  Har med kjølebag med elementer. Skal overnatte i Strømstad og kommer hjem på ettermiddagen dagen etter. Hva tror dere? Vil kjøttet holde seg? Er det mulig å fryse ned om det har tint litt i kantene? Erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å heller ta kjøttet og pakke det godt inn i noe godt varmeisolerende uten elementer.

Slike fryseelementer har kun en funksjon for å holde ferskvarer i kjøleskapstemperatur kalde.

Hvis du har elementer og prøver å holde frossenmat kald, så blir i praksis bare overflaten hvor varmen kan lekke ut, enda større slik at varmetapet blir større. For eksempel så er det bedre å surre et pledd i flere lag rundt en liten matvare, enn å ha elementene og kun 1 lag isolasjon. Så veien til suksess er bedre isolasjon, ikke elementer.

Anonymkode: c6cf1...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er bedre å heller ta kjøttet og pakke det godt inn i noe godt varmeisolerende uten elementer.

Slike fryseelementer har kun en funksjon for å holde ferskvarer i kjøleskapstemperatur kalde.

Hvis du har elementer og prøver å holde frossenmat kald, så blir i praksis bare overflaten hvor varmen kan lekke ut, enda større slik at varmetapet blir større. For eksempel så er det bedre å surre et pledd i flere lag rundt en liten matvare, enn å ha elementene og kun 1 lag isolasjon. Så veien til suksess er bedre isolasjon, ikke elementer.

Anonymkode: c6cf1...16c

Det visste jeg ikke. Takk for tips. Da legger jeg avispapir rundt kjøttet og legger i frysebag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...