Gå til innhold

Naxos, er det et fint sted..

Gjest Lilletuppen

Anbefalte innlegg

Gjest Lilletuppen

...å dra på bryllupsreise til??? Vi drar evt 12.august 2006.. Noen som har vært der? Vil gjerne høre om dere evt likte stedet eller ikke og hvorfor. Vi ønsker oss en rolig plass, men samtidig ikke for langt unda litt liv hvis man ønsker det. Har sett på Hotell Plaza Beach http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...yTrackerId=6145 og Leiligheter Spiros, http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...yTrackerId=6145 vet ikke hva som er greiest av hotell eller leiligeter?

Har hørt at det kan være vind der, hadde vært godt med en bris så det ikke blir for varmt, men vil ikke ha noe storm heller, noen som har erfaringer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naxos er en av de beste greske øyene. Flotte strender, pittoresk gamleby, og EKTE gresk kultur og folkeliv. Ta også en tur utenfor Chora(byen), til en strand som heter Agia Anna. Utesteder er det nok av hvis man vil feste litt, men ganske stille og roilig sammenlignet med "party-øyene".

Eneste ulempen er at reisen dit blir litt lenger, for de har ikke flyplass, så man lander på Santorini, og deretter er det ca 3 timers båttur. Men det går greit.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk for svar! I katalogen stod det "sterk vind kan forekomme" husker du hvordan det var da du var der? Vil gjerne ha en liten bris, men ikke noe stiv kuling akkurat.. :ler: Og båtturen, er det store bølger? Orntlige båter håper jeg..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

oh, der er det fint!!! min absolutte favorittøy i hellas.

vi var der i august, kan ikke huske at det var noe særlig vind, utover det som er vanlig på greske øyer.

FLOTTE strender på vest(?)siden; begynner med agia anna, går over i agia prokopios (vår favoritt), og videre til plaka. ble mindre og mindre folk jo lenger ned man kom (mot plaka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Fruktfat :) Vet ikke hva som er vanlig vind på greske øyer siden jeg ikke har vært på noen før, men håper ikke det blir kaldt liksom? Er vel såpass varmt at det er godt med en bris eller?

Blir litt lengre reise ja..vi skal jo være borte i bare en uke, så det går så og si med to dager til bare å komme seg dit.. Håper bare ikke at båten plutselig ikke går så vi ikke kommer oss over til øya, det hadde vært kjedelig! Men hvis man bestiller sånn pakkereise (gjennom apollo) så har vel de ansvaret hvis noe slikt skulle oppstå..

Vi er ikke så bereist, så vi er litt spente, kan man si..Håper det er sånne reiseledere der som kan hjelpe oss med å komme på rett båt osv?? Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihihi.. Må le litt!

Vi skal også på bryllupsreise til Naxos med avreise 12 august!! :ler:

og vi gleder oss MASSE! Har hørt at det skal være så fint der. Vi har reist en del begge to, men aldri vært i Hellas, så at det er litt kultur der passer oss finfint :)

Ellers husker jeg ikke helt hva det heter der vi skulle bo da, men det er jo ikke Så mange steder å velge mellom der - kanskje vi ses :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Hehe, så morsomt Huldra!! Men vi drar ikke dit likevel, fordi vi måtte bytte dato, lokalet vårt var opptatt den 5, så vi gifter oss den 12.august istedet.. Hadde vært morsomt da ;)

Vi har bestilt reise til Thassos den 14.august, men så viser det seg at det er ei veps-øy, og jeg vil ikke at masse veps skal ødelegge ferien, så vi må nok forandre igjen... :sjenert: Så kanskje det blir Naxos likevel, men en annen dato! Uansett, kos dere, vil gjerne høre hvordan det var der etterpå! God tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litjtuppa; at det er mye veps på en øy betyr ikke nødvendigvis at de er over alt. At det er vind betyr ikke at det er kuling hele tiden.

Har vært på mange øyer i hellas, og aldri vært plaget av hverken veps eller vind (deriblant Naxos).

Om dere bestiller charter så er det guider som kan hjelpe dere med det meste.

Og god tur, Hellas er nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sant det Gjest! Jeg er litt overbekymra.. :sjenert:

Var veldig fornøyd med at det ble Thassos siden vi slapp å vente ei hel uke med å bra, og reisen var ikke så lang dit som til Naxos.

Men en bekjent av meg fortalte at hun hadde vært der og at det var så mye veps som ødela ferien, både på stranden og på resturantene..hørtes ikke særlig fristende ut da..

Jeg skal forhøre meg litt mer før jeg avbestiller turen til Thassos, skal ringe Ving i morgen, de som har mest erfaring med den øya..Spørre om det evt er masse veps ett sted på øya og ikke så mye på den andre siden feks, håper det ikke er så mye der vi har tenkt oss.

Men vi får se hva det blir til.. takk for tilbakemelding ;) Mulig vi ender opp med Naxox likevel! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Godt å høre Fruktfat  :) Vet ikke hva som er vanlig vind på greske øyer siden jeg ikke har vært på noen før, men håper ikke det blir kaldt liksom? Er vel såpass varmt at det er godt med en bris eller?

Håper det er sånne reiseledere der som kan hjelpe oss med å komme på rett båt osv?? Noen som vet dette?

det er VARMT, så litt vind er et must... :) jeg hadde ikke overlevd om det ikke hadde vært for vinden. vi hadde mellom 31 og 37 grader (i skyggen) hver dag, og skyfritt, så man bruker litt tid i vannet!

reiselederne er med fra du ankommer øya, på flyplassen, og viser hvilken buss du skal i, og videre hvilken båt, og deretter bussen til hotellet.

charter er ganske greit sånn.

en av de første dagene er det infomøte, det kan det være lurt å være med på, da opplyser de om turer de arrangerer, hvor det lønner seg å leie bil/moped, hvor de har bra mat, hva som er fint å se på øya osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Hehe, sant det Gjest! Jeg er litt overbekymra..  :sjenert:

Var veldig fornøyd med at det ble Thassos siden vi slapp å vente ei hel uke med å bra, og reisen var ikke så lang dit som til Naxos.

Men en bekjent av meg fortalte at hun hadde vært der og at det var så mye veps som ødela ferien, både på stranden og på resturantene..hørtes ikke særlig fristende ut da..

Jeg skal forhøre meg litt mer før jeg avbestiller turen til Thassos, skal ringe Ving i morgen, de som har mest erfaring med den øya..Spørre om det evt er masse veps ett sted på øya og ikke så mye på den andre siden feks, håper det ikke er så mye der vi har tenkt oss.

Men vi får se hva det blir til.. takk for tilbakemelding  ;) Mulig vi ender opp med Naxox likevel!  :ler:

Åh, dere MÅ ikke avbestille til Thassos!!!! Dere er det bare så utrolig fint!!!! Var der for 5 år siden og hadde en kjempefin ferie. Kanskje ikke så mye å gjøre og shoppe, men dere skal jo på bryllupsreise så da holder det vel med fantastiske strender og god mat :)

Kan ikke huske at det var noe særlig med veps der. Tenk også på hvor mye kortere turen er til Thassos enn til Naxos, det er jo 3 timer forskjell.

Strendene der er fantastiske (særlig en som heter Makriamos) og maten kjempegod.

Anbefaler å leie bil et par dager og kjøre litt rundt på øya så finner dere sikkert deres drømmestrand. Det går også badebåter til strendene for de strendene som ligger inni i byen er ikke så mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naxos er flott. Besteforeldrene til samboeren min har feriehus der.. en herlig øy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria
Okei, tusen takk for svar! I katalogen stod det "sterk vind kan forekomme" husker du hvordan det var da du var der? Vil gjerne ha en liten bris, men ikke noe stiv kuling akkurat..  :ler: Og båtturen, er det store bølger? Orntlige båter håper jeg..?

Heh,jeg har tatt den båten (stopper på IOS , Naxos ,samt flere andre øyer). Nå blir jeg lett båtsyk da,men klarte altså å kaste opp.. bølgene var vel egentlig ikke særlig store heller når jeg tenker etter. Men husk på at greske båter ikke lever opp til en norsk hurtigrute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Har bare hørt positive ting om øya, utfra bilder ser det flott ut. Aldri vært der, men ska dit i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste ulempen er at reisen dit blir litt lenger, for de har ikke flyplass, så man lander på Santorini, og deretter er det ca 3 timers båttur. Men det går greit.

Er det ikke flyplass på Naxos? Er du sikker? :klø: Jeg kjenner da noen som jeg mener tok normal charter til Naxos og landet der.

Uansett er Naxos en nydelig øy, så TS kan glede seg! Mange fine strender og Naxos by er nydelig. Ypperlig for flotte sykkelturer også, og koselig spisesteder. Koselig å kjøre rundt på moped, Naoussa er også verdt et besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Er det ikke flyplass på Naxos? Er du sikker? :klø: Jeg kjenner da noen som jeg mener tok normal charter til Naxos og landet der.

Uansett er Naxos en nydelig øy, så TS kan glede seg! Mange fine strender og Naxos by er nydelig. Ypperlig for flotte sykkelturer også, og koselig spisesteder. Koselig å kjøre rundt på moped, Naoussa er også verdt et besøk.

Vi skal til Naxos i august og må ta båt fra Santorini, så det er nok ingen flyplass der. I alle fall ikke en som brukes til charterturisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en flyplass på Naxos, men tror jeg er kun for innenlandsfly. Var ihvertfall ingen skandinaviske fly som landet der for et år siden.

Jeg har ikke vært veldig plaget av vind på Naxos de to gangene jeg har vært der, men man kan være uheldig å få en ekstra overnatting på Santorini på starten eller slutten av ferien. Første gangen vi dro til Naxos måtte vi vente 4 timer ved havna på Santorini. Det blåste for mye til at de turde å bruke katamaranene, så vi ble fraktet ut med en stor ferje i stedet for. Vi merket ikke noe særlig til vinden inne ved land.

Siste kvelden vi var på Naxos i agust i fjor, så blåste det ganske mye. Men det var egentlig bare koselig og ikke kaldt. Heldigvis løyet det så vi kom oss til Santorini uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...