Gå til innhold

Hvorfor frir ikke menn tidlig? Hvor lang tid før han fridde til deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var dere sammen før han fridde? 
Jeg syntes at det er en stor ære å bære en ring som viser at har funnet min ene, ingen hast med å gifte seg. Men syntes forlovelse er skikkelig koselig, og liksom en symbolsk greie. Ringen trenger heller ikke koste lommeboka for min del, en billig en er like fint 🌸❤️

Hvorfor venter menn så lenge? Hva holder dere igjen? 

Anonymkode: 65a3d...184

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen 8-9 år. Ingen forlovelse eller bryllup. Synes det er helt greit 😄

Anonymkode: 79422...f86

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han fridde etter 6 mnd.

Anonymkode: 00bbd...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Han fridde da vi endelig fikk jobb på samme sted, etter nesten 4 år i et slitsomt avstandsforhold 🥰

Så han kunne sikkert ha gjort det tidligere, men det var ikke noe særlig å planlegge før vi i det hele tatt kunne bo sammen. Jeg hadde ikke synes det var spesielt stas om han fridde etter et par uker heller, da hadde jeg begynt å lure på han. Alt tidligere enn seks måneder er for tidlig for min smak.

Anonymkode: 507af...fc5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

JEG fridde etter 6 år som samboere (og kjent hverandre i 8 år), da hadde vi fått barn sammen og jeg syntes det var på tide å få papirene i orden. Tror ikke han ville fridd noen gang uansett hvor lenge jeg ventet. Vi hadde snakket litt løst om ekteskap, bryllup og alt det, men han virket alltid ganske lunken. 

Anonymkode: 32614...c68

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor skal det bare være mennene som frir? Har vi ikke kommet lenger? Kvinner vil ha likestilling på alt, men ikke dette?

Det var jeg som en dag vi var hjemme i stua bare foreslo at "nå synes jeg vi rett og slett bør gifte oss", fordi det ville forenkle ting med arv og forsikringer etc. Vi hadde dessuten en to-åring sammen og hadde vært sammen i fem år. Mannen svarte straks at "ja, det er greit, da gjør vi det". Jeg svarte at da er du på det rene med at dette blir en enkel og effektiv BORGERLIG vielse, helst på en ambassade i utlandet? Joda, det var helt greit, det også. Enige om alt på under to minutter.

Jeg tok på meg oppgaven med å finne en ambassade i et land vi kunne tenke oss, og bestilte hotell og flybilletter etter at jeg hadde fått avtalt tid med ambassaden (over telefon). Enkelt og greit.

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når en mann synes du er koneemne blir du fridd til. Ikke før eller senere. 

Anonymkode: 30b46...5b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke du fri til han? 

Anonymkode: 9f214...f7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn har alt å tape på å gifte seg, det begynner nok å synke inn hos de yngre generasjoner menn. Med stadig økte rettigheter (deling av alt 50%, bidrag mm) så er naturlig motreaksjon at flere menn unngår å formalisere. 

Damer er smarte , de aller fleste gifter seg kun hvis mannen tjener mest. For enn mann vi å gifte seg være som å kjøpe lodd hvor det er 50% sjans for tap og 50% sjans for at man går i 0. Ingen sjans for gevinst eller vinn.

Med slike odds er det mange som dropper det.

Anonymkode: c0aa6...553

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor venter kvinner når de virkelig vil gifte seg er vel bedre spørsmål, har man så lyst å gifte seg at man bare sitter i venter på det, så fri selv da, hvor vanskelig kan det være. 

En mann venter oftest pga han ikke er helt klar, men kvinner venter ofte pga de ikke tør å fri selv, så sitter de heller der å klager, førstnevnte er en helt legitim grunn, sistnevnte derimot er patetisk. Voks opp 

Anonymkode: a4bd0...79f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge var dere sammen før han fridde? 
Jeg syntes at det er en stor ære å bære en ring som viser at har funnet min ene, ingen hast med å gifte seg. Men syntes forlovelse er skikkelig koselig, og liksom en symbolsk greie. Ringen trenger heller ikke koste lommeboka for min del, en billig en er like fint 🌸❤️

Hvorfor venter menn så lenge? Hva holder dere igjen? 

Eh jeg blir skremt av kvinner som deg, dere får oss damer til å høres ut som noen naive prinsesser som alle bare er ute etter en ring og slutte å ha en egen personlighet. Urk så glad jeg ikke er deg :D 

Anonymkode: 7cd55...12b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når en mann synes du er koneemne blir du fridd til. Ikke før eller senere. 

Anonymkode: 30b46...5b3

Nå i disse dager er det kok veldig mange som ser på ekteskap som gammeldags og har ingen planer om å gifte seg, selv med den rette.

Har vært sammen med den rette i snart 20 år, gift blir vi nok ikke. Ingen av oss ser helt poenget.

Anonymkode: 72781...fc7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal det bare være mennene som frir? Har vi ikke kommet lenger? Kvinner vil ha likestilling på alt, men ikke dette?

Det var jeg som en dag vi var hjemme i stua bare foreslo at "nå synes jeg vi rett og slett bør gifte oss", fordi det ville forenkle ting med arv og forsikringer etc. Vi hadde dessuten en to-åring sammen og hadde vært sammen i fem år. Mannen svarte straks at "ja, det er greit, da gjør vi det". Jeg svarte at da er du på det rene med at dette blir en enkel og effektiv BORGERLIG vielse, helst på en ambassade i utlandet? Joda, det var helt greit, det også. Enige om alt på under to minutter.

Jeg tok på meg oppgaven med å finne en ambassade i et land vi kunne tenke oss, og bestilte hotell og flybilletter etter at jeg hadde fått avtalt tid med ambassaden (over telefon). Enkelt og greit.

Min eks fridde ikke til meg etter 6år, fikk beskjed om at jeg heller ikke fikk lov da det ville være flaut. Så ikke alle menn som ønsker det 😅

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste menn har alt å tape på å gifte seg, det begynner nok å synke inn hos de yngre generasjoner menn. Med stadig økte rettigheter (deling av alt 50%, bidrag mm) så er naturlig motreaksjon at flere menn unngår å formalisere. 

Damer er smarte , de aller fleste gifter seg kun hvis mannen tjener mest. For enn mann vi å gifte seg være som å kjøpe lodd hvor det er 50% sjans for tap og 50% sjans for at man går i 0. Ingen sjans for gevinst eller vinn.

Se heller hvordan helse og livskvalitet er for gifte menn vs enslige, og for gifte kvinner vs enslige. 

Anonymkode: bfbde...658

• Liker 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh jeg blir skremt av kvinner som deg, dere får oss damer til å høres ut som noen naive prinsesser som alle bare er ute etter en ring og slutte å ha en egen personlighet. Urk så glad jeg ikke er deg :D 

Anonymkode: 7cd55...12b

Glad jeg ikke er som deg heller som går rett på å være uhyggelig, jeg har ingen planer om å gifte meg enda. Jeg syntes bare en forlovelse er fint 🌸 Og intet annet, gjerne med en ring til 300kr for den saks skyld. Men jeg syntes igjen det er en veldig fin ting og kunne vise til en forlovelse, og at man har funnet en som man en dag ønsker noe mer med 🌸

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

Min eks fridde ikke til meg etter 6år, fikk beskjed om at jeg heller ikke fikk lov da det ville være flaut. Så ikke alle menn som ønsker det 😅

Ja vel, da har du i så fall fått beskjed på forhånd og er klar over det. 

Tanken på at mannen skulle synes det var "flaut" falt meg ikke inn en gang, og ikke så det ut som han synes det heller. Det virker rart om det skulle være en vanlig oppfatning blant menn. De setter vel heller pris på om kvinner begynner å sette likestilling på dette også, og ikke bare prater om likestilling der det passer oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg ikke er som deg heller som går rett på å være uhyggelig, jeg har ingen planer om å gifte meg enda. Jeg syntes bare en forlovelse er fint 🌸 Og intet annet, gjerne med en ring til 300kr for den saks skyld. Men jeg syntes igjen det er en veldig fin ting og kunne vise til en forlovelse, og at man har funnet en som man en dag ønsker noe mer med 🌸

Forlovelese er jo en lovnad om giftermål. Meningsløst hvis man ikke planlegger bryllup.

Anonymkode: 72781...fc7

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvis du leser innlegget har jeg ikke jeg noe hast med å gifte meg, det har vi aldri i livet mulighet til nå uansett. Syntes bare den symbolske greia er fin 🌸❤️ En forlovelse gir vell ikke noe stor forskjell når man går fra hverandre vell? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det har noe med skilsmissestatistikkene å gjøre? Noen har jo nærmest klippekort hos presten. Og det er skremmende mange som holder sammen mange år som samboere men når ringen er på fingern så tar det fort slutt. Rart det der. Ellers må man jo se hvilke goder har en mann eller kvinne for å gifte seg? Sånn bortsett fra hvit kjole og alt det seremonielle spetakkelet.

Anonymkode: 224ad...0a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...