Gå til innhold

Paprikaplante

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en paprikaplante (fra før i butikkpaprika) som som er noen måneder gammel som er i gang med å gro frukt. Forrige gang fikk planten min bare én eller to frukter, men denne gangen er det en haug (8-10). Klarer planten så mange frukter samtidig, eller kan jeg hjelpe den ved å kutte av noen av de kommende fruktene? 

-Nybegynner

Anonymkode: 57b52...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Følger..håper å ta vare på den flere år fremover 🤞

Anonymkode: 14385...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en paprikaplante (fra før i butikkpaprika) som som er noen måneder gammel som er i gang med å gro frukt. Forrige gang fikk planten min bare én eller to frukter, men denne gangen er det en haug (8-10). Klarer planten så mange frukter samtidig, eller kan jeg hjelpe den ved å kutte av noen av de kommende fruktene? 

-Nybegynner

fra FRØ**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du stikke en plantepinne i jorda og binde hovedstammen til den, så den ikke knekker under vekten av fruktene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Million said:

Kan du stikke en plantepinne i jorda og binde hovedstammen til den, så den ikke knekker under vekten av fruktene? 

Ja, men jeg tenkte egentlig mest på om planten får nok næring til å bære så mange frukter samtidig?

Hvis jeg stikker en plantepinne i jorda - er det noe spesielt jeg må gjøre for å unngå å ødelegge røtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg tenkte egentlig mest på om planten får nok næring til å bære så mange frukter samtidig?

Hvis jeg stikker en plantepinne i jorda - er det noe spesielt jeg må gjøre for å unngå å ødelegge røtter?

Nei, du må egentlig bare spisse den og håpe at den da unngår å kutte noen viktige røtter på veien ned, men at de (røttene) heller sklir til side.

Gi den godt med plantenæring mens den bærer frem fruktene, så skulle den vel klare seg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går nok bra, i verste fall kan du oppleve at noen av fruktene ikke utvikler seg som de skal, men planten overlever det helt fint. 

Angående pinnen så ville jeg bare unngått raske og harde bevegelser. Bare press pinnen skånsomt ned i jorden. Det er ikke krise om det går et par røtter eller rottråder.

Anonymkode: ec216...7f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...