AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg har en paprikaplante (fra før i butikkpaprika) som som er noen måneder gammel som er i gang med å gro frukt. Forrige gang fikk planten min bare én eller to frukter, men denne gangen er det en haug (8-10). Klarer planten så mange frukter samtidig, eller kan jeg hjelpe den ved å kutte av noen av de kommende fruktene? -Nybegynner Anonymkode: 57b52...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Del Skrevet 31. juli 2023 Følger..håper å ta vare på den flere år fremover 🤞 Anonymkode: 14385...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Del Skrevet 31. juli 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en paprikaplante (fra før i butikkpaprika) som som er noen måneder gammel som er i gang med å gro frukt. Forrige gang fikk planten min bare én eller to frukter, men denne gangen er det en haug (8-10). Klarer planten så mange frukter samtidig, eller kan jeg hjelpe den ved å kutte av noen av de kommende fruktene? -Nybegynner Anonymkode: 57b52...d7b fra FRØ** Anonymkode: 57b52...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. juli 2023 #4 Del Skrevet 31. juli 2023 Kan du stikke en plantepinne i jorda og binde hovedstammen til den, så den ikke knekker under vekten av fruktene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Del Skrevet 31. juli 2023 1 minutt siden, Million said: Kan du stikke en plantepinne i jorda og binde hovedstammen til den, så den ikke knekker under vekten av fruktene? Ja, men jeg tenkte egentlig mest på om planten får nok næring til å bære så mange frukter samtidig? Hvis jeg stikker en plantepinne i jorda - er det noe spesielt jeg må gjøre for å unngå å ødelegge røtter? Anonymkode: 57b52...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. juli 2023 #6 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men jeg tenkte egentlig mest på om planten får nok næring til å bære så mange frukter samtidig? Hvis jeg stikker en plantepinne i jorda - er det noe spesielt jeg må gjøre for å unngå å ødelegge røtter? Anonymkode: 57b52...d7b Nei, du må egentlig bare spisse den og håpe at den da unngår å kutte noen viktige røtter på veien ned, men at de (røttene) heller sklir til side. Gi den godt med plantenæring mens den bærer frem fruktene, så skulle den vel klare seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Del Skrevet 31. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men jeg tenkte egentlig mest på om planten får nok næring til å bære så mange frukter samtidig? Hvis jeg stikker en plantepinne i jorda - er det noe spesielt jeg må gjøre for å unngå å ødelegge røtter? Anonymkode: 57b52...d7b Det går nok bra, i verste fall kan du oppleve at noen av fruktene ikke utvikler seg som de skal, men planten overlever det helt fint. Angående pinnen så ville jeg bare unngått raske og harde bevegelser. Bare press pinnen skånsomt ned i jorden. Det er ikke krise om det går et par røtter eller rottråder. Anonymkode: ec216...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Del Skrevet 31. juli 2023 Takk Anonymkode: 57b52...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå