Gå til innhold

Dere som har barn som starter i barnehage i august

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken dato starter barnet tilvenningen, og var det den dagen dere ønsket/søkte om plass fra?

Anonymkode: 8342f...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Starter midt i måneden, søkte om å starte 1/8. 

Anonymkode: 43900...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt to barn som har startet i august, og ingen av gangene har vi fått velge. 

Det er vanlig at de har flere barn som skal tilvennes, og da må de spre dem utover for barnas del - de har ikke nok bemanning til å tilvenne ørten unger samtidig, og samtidig ivareta de barna som går der fra før. 

Med førstebarnet fikk vi tilvenning som begynte 28 august... den var rimelig kjip, men noen må jo være de siste som får tilvenning. 

Med andrebarnet fikk vi også i utgangspunktet i slutten av måneden, men da var det noen som hadde fått i begynnelsen av måneden som sa at de var vekkreist helt til slutten av august, og ville bytte. Så da hoppet jeg frempå (frekt og freidig) og tilbø meg å bytte. 

Anonymkode: c5a96...a3e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her starter alle i august 01.08, og de har tilvenning hele uka. To per dag- to neste dag osv. Må være superkaotisk med masse barn og de må påvirke hverandre. Så jeg forstår barnehager som deler litt opp. Vi valgte vente til 01.09 av den grunn. 

Anonymkode: 29ac8...ad0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å aldri ta oppstart i august. Jeg ønsker at det skal være relativt harmonisk før mine barn begynner.

Har hatt tilvenning i mars og oktober

Jeg har også valgt å ta tilvenning over flere uker. Dvs at vi kom på besøk i bhg oh var der en times tid 3 ganger i uka i flere uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt 2 barn som starta i august. Begge starta første virkedag i mnd. Barnehagen er vant med at det går greit å la barna starte når familiene ønsker, men da eldste starta var det uvanlig mange som starta på likt. I kombinasjon med at dette var aug. 2020(første år med covid-19, de var ikke vant til fremmede) gikk det ikke så bra. Tror det var 8 barn som starta samme dag. Da yngste starta var de mer spredt, av eget ønske. De var 2 som starta 1.august, og min sov ifra 1,5t før lunsj, var våken når de andre sov og sov når de begynte å våkne, så da ble det veldig rolig og fin tilvenning for de TP. 

Anonymkode: 06c99...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi var i utgangspunktet satt opp fra 3. August. Dette passet ikke, siden vi er på ferie, så da ble den flyttet til 7.

Vi søkte i utgangspunktet plass fra 1. august. 

Anonymkode: 8ed31...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...