Gå til innhold

Gutt med oppsatt hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, ikke hør på familien din. Du kan forøvrig be dem slutte å kommentere det også. 

Har selv en gutt på 2 år, med skulderlangt hår og fine krøller. Har ingen planer om å klippe det, han får ukentlig komplimenter for håret og har det ofte oppsatt i strikk på toppen. Hadde ikke brydd med en prosent om noen mener det ikke er innafor. 

Anonymkode: 61ea5...696

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han bruke strikk.

Skrevet

Tror det er veldig viktig å velge sine kamper med omhu når man har barn. Det kommer til å bli så enormt mange nei i årene som kommer, så det som ikke har noen betydning må de få bestemme selv. Sønnen min liker selv litt lengde på håret i perioder, og har gjort det siden han var på samme alder. Det eneste jeg har sagt er at han må klippe det så det ser stelt ut, men han trenger ikke ta noe av lengden. Og at han må ha det bort fra øynene. Han har pleid å ha sånt tynt bånd rundt hodet (a la fotballspillere) i periodene han har spart, og innimellom har han klippet det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 11.55):

Ville tolket det som at han syns håret er i veien, og vil ha kort hår. Blir ofte varmt om sommeren med langt år. Jeg selv har det oppsatt fordi det blir så varmt i nakken. Men vi voksne tar gjerne ut strikken flere ganger daglig og masserer hodebunnen litt. Blir jo stramt i hodebunnen av strikk. Syns ikke småbarn bør ha så langt hår.

Anonymkode: 254f9...4d6

Hæ? Jeg går med håret i høy hestehale sikkert 95% av tida, inkl om natta, og jeg har aldri gjort det. På hyttetur kan det lett gå tre døgn fra jeg setter i strikk til jeg tar den ut, bare strammer den litt om morgenen. 🤷

Anonymkode: 6e9cd...2ed

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor har han langt hår? Han synes jo det er plagsomt når han ber om strikk. Om det bare er du eller far som mener langt hår er søtt så bør ha få klippe seg. 

Anonymkode: 1ebc8...070

Ja, for det kan jo umulig være fordi han synes det ser stilig ut eller fordi jentene i barnehagen får komplimenter for sveisen og han også gjerne vil høre at han er fin på håret 🙄

Anonymkode: 83dc4...ee3

Skrevet

Min sønn på 14 har hatt langt hår siden han var 6 år. Han bruker selvfølgelig strikk når han ønsker det..

Faktisk ganske sjokkert over denne tråden. At det finnes sååå mange i 2023 som mener langt hår er for gutter 😅

Anonymkode: be228...305

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Gutten min (går på mellomtrinnet) har lengde nok på håret til å ha det i en man bun på toppen. Er sånn han vil ha det - fotballfrisyre. De er flere gutter i klassen med litt lengde på håret - ifølge frisøren min er det trenden nå. Så om gutten selv vil beholde lengden på håret, og vil ha det i strikk er vel det null problem? 

Så mange gammeldagse holdninger her i tråden.. syns dere det er like ille om jenter har korte frisyrer også da eller?

Anonymkode: 270ea...c7e

• Liker 1
Skrevet

Det er da bare hår. La han få da som han selv ønsker. Hår er dessuten helt kjønnsløst.

Dritt da i hva andre måtte mene!

Anonymkode: bad54...9bf

• Liker 1
Skrevet

La nå gutten få kjenne på hva han liker selv. Sveis er da helt ufarlig. Min har hatt manbun og fletter og hestehale osv. Alt på eget initiativ. Vil ikke klippe kort. Klart han får ha fletter, vikingene hadde fletter og de var tøffe karer. Indianerne hadde fletter og var tøffe karer. Ser ikke problemet.

Anonymkode: 8cc54...282

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...