AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #21 Skrevet 31. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Langt hår er da mange gutter/menn som har. Men hvis det blir for feminint så er jo ikke det så stilig. Hestehale er litt hit and miss, kommer ann på personen hvordan det tar seg ut. Anonymkode: f5e0b...3f7 Hvem bryr seg? Små barn bør i alle fall ikke, det virker slitsomt når mye av livet styres av hva alle andre mener.. Anonymkode: 58658...6da 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #22 Skrevet 31. juli 2023 Du gjør jo som du vil. Men jeg personlig hadde klipt sønnen min jevnlig fra han var liten. Gutter/mannfolk skal ha kort hår Anonymkode: 8bba1...337 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #23 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du gjør jo som du vil. Men jeg personlig hadde klipt sønnen min jevnlig fra han var liten. Gutter/mannfolk skal ha kort hår Anonymkode: 8bba1...337 Små barn generelt bør ha kort hår. Så kan de bestemme selv når de er gamle nok. Ingen barn liker å børste seg, vaske håret sitt osv. Alt blir enklere med kort hår. Anonymkode: 1f39b...841 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #24 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Jeg har en liten gutt på 3år. Han begynner å få skulder lang hår. Innimellom vil han ha stikk i håret på topp av hodet. Familie mener det ikke er så greit å ha det i håret når han skal ut. Jeg er alene med barnet, men barnet er hos far også. Jeg synes det er helt greit at han vil ha oppsatt hår. Men synes du jeg skal si til han at han bare kan bruke det hjemme? Får høre av andre at han ikke kan gå sånn, men skal jeg bare heve meg over det å si han bestemmer selv? Anonymkode: b2772...968 Har aldri forstår forkjærligheten for å la små gutter ha langt hår. Alle tror jo det er jenter. Anonymkode: 7ca60...b42 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #25 Skrevet 31. juli 2023 Sofakona skrev (6 timer siden): Min gutt på 11,har hat langt hår siden han var 7 år og alltid hat det i hestehale. Hvorfor skal ikke gutter kunne ha hestehale og satt opp hår? Jeg gikk også mye med hestegale da jeg hadde langt hår. Men det er jo forskjell på hestehale og man bun eller grorudpalme... som det virker som at ungen til TS ønsker Anonymkode: 73a24...1fd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #26 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gikk også mye med hestegale da jeg hadde langt hår. Men det er jo forskjell på hestehale og man bun eller grorudpalme... som det virker som at ungen til TS ønsker Anonymkode: 73a24...1fd *hestehale, ja.. Anonymkode: 73a24...1fd
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #27 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du gjør jo som du vil. Men jeg personlig hadde klipt sønnen min jevnlig fra han var liten. Gutter/mannfolk skal ha kort hår Anonymkode: 8bba1...337 Hvis dette hadde vært sant, hadde håret ikke blitt langt. Anonymkode: 83dc4...ee3 9 2
Topsi Skrevet 31. juli 2023 #28 Skrevet 31. juli 2023 Hvorfor skal kjønnsroller være så smale? https://www.dagbladet.no/sport/jeg-bryr-meg-ikke/77174253 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #29 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes gutten skal få bestemme selv. Min gutt hadde skulderlangt, krøllete hår, og brukte ofte strikk i. Noen ganger laget vi bakoverfletter også. Han ønsker dreads sånn som faren, men da han var 5 1/2 ønsket han samme sveis som onkelen og klippet av alle de nydelige korkerrekkerne - helt snauklipt, ikke spor av krøller - endelig kunne han bruke caps 😄 Han fikk velge selv da ønsket kom. Vi valgte å ikke klippe han frem til dette, med unntak av en liten stuss som mormor nødig fikk gi han da han var 2 år. Anonymkode: 51e0d...4b8 "Vi valgte" er alltid en vinner. Anonymkode: 57e66...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #30 Skrevet 31. juli 2023 Min gutt har Haaland-sveis, og følgelig da strikk i håret. Han er veldig fornøyd selv😊 Anonymkode: 48f8a...296 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #31 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du gjør jo som du vil. Men jeg personlig hadde klipt sønnen min jevnlig fra han var liten. Gutter/mannfolk skal ha kort hår Anonymkode: 8bba1...337 Sier hvem? Hva mener du med jenter som har kort hår da? Er kanskje ikke lov det heller. Eller jenter som bruker bukser, spiller fotball, skater osv... Anonymkode: a3df3...682 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #32 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis det lange håret plager ham så mye at han spør om strikk, da hadde jeg klipt han. Håper du får jente neste barn 💕 Anonymkode: ecb2f...1d9 Da regner jeg med at det samme gjelder for jenter. At de bør klippes kort om de spør om å få strikk i håret. Anonymkode: d8503...67e 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #33 Skrevet 31. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Små barn generelt bør ha kort hår. Så kan de bestemme selv når de er gamle nok. Ingen barn liker å børste seg, vaske håret sitt osv. Alt blir enklere med kort hår. Anonymkode: 1f39b...841 Min på 1,5 som er bestemt og temperamentsfull liker å dusje og vaske håret og liker å gre noen dager (og tolererer andre dager) Anonymkode: 7766f...480
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #34 Skrevet 31. juli 2023 Min sønn er nesten tre år,og har langt hår. Han ønsker det selv, og det er helt greit for meg. Storesøster har litt lengre hår da. De fleste tror han er en jente. Men det er jo ikke noe problem. På avdelingen hans er det en gutt til med langt hår. Barna bryr seg ikke, men noen voksne lever i nitten pil og bue. Dessverre. Anonymkode: 235c3...239 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #35 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 10.49): Hei. Jeg har en liten gutt på 3år. Han begynner å få skulder lang hår. Innimellom vil han ha stikk i håret på topp av hodet. Familie mener det ikke er så greit å ha det i håret når han skal ut. Jeg er alene med barnet, men barnet er hos far også. Jeg synes det er helt greit at han vil ha oppsatt hår. Men synes du jeg skal si til han at han bare kan bruke det hjemme? Får høre av andre at han ikke kan gå sånn, men skal jeg bare heve meg over det å si han bestemmer selv? Anonymkode: b2772...968 Klart du kan bestemme dette i lag med kidden 👍 min kid har langt hår i bun . Kult syns vi . Anonymkode: 37f49...46e 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #36 Skrevet 28. august 2023 Min sønn hadde "manbun" som liten i barnehagen, det var det flere av de andre små guttene som begynte med når de etterhvert fikk lengre hår og, til slutt var de 4 stk av 6 gutter som hadde manbuns. De synes de var veldig kule. 😎 Anonymkode: 3672a...ed9 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #37 Skrevet 28. august 2023 Synes det var veldig greit med kortere/halvlangt hår mens barnet mitt var liten fordi det er så utrolig mye enklere å børste og vaske. Har jente, som ikke er noe glad i å ha strikk og klemmer i håret, så det var greit å holde det i skulderlengde de første årene før børsting og vask gikk lettere. Men dette bestemmer du jo selv. Det er 2023 og mange menn har langt hår. Synes "alle" fotballspillerne har langt hår jeg😄 Flere gutter i klassen til jenta min har langt hår, og jeg har ikke hørt at noen har reagert på det. Så jeg kan ikke skjønne at det skal være noen regler for at gutter skal ha kort hår. Anonymkode: d0afd...19c 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #38 Skrevet 28. august 2023 Hvorfor har han langt hår? Han synes jo det er plagsomt når han ber om strikk. Om det bare er du eller far som mener langt hår er søtt så bør ha få klippe seg. Anonymkode: 1ebc8...070 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #39 Skrevet 28. august 2023 Jeg synes ikke så små barn skal bli belemret med langt hår som må settes opp. Ja, gjelder også jenter. Mine to jenter hadde ganske kort bob-frisyre på den alderen. Lettstelt og greit, ikke noe styr med floker og strikker og spenner. Anonymkode: 54eee...d6d 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #40 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke så små barn skal bli belemret med langt hår som må settes opp. Ja, gjelder også jenter. Mine to jenter hadde ganske kort bob-frisyre på den alderen. Lettstelt og greit, ikke noe styr med floker og strikker og spenner. Anonymkode: 54eee...d6d Bobfrisyre erfaring også langt nok til at man kan få det i øynene. Anonymkode: 48f8a...296 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå