Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på ferie med kjæresten min. Vi er voksne og har med mine barn. Vi reiser sammen med et annet vennepar og deres barn. 

Men kjæresten min og det andre parret drikker alt for mye etter min "smak". Til og med barna mine bemerket det!! 

Planen er vi skal bli samboere, og vi har i den forbindelsen snakket og blitt enig i at de ukene barne er hos meg så skal alkoholinntaket være minimalt! Hans ord.. Og jeg har selvfølgelig vært enig.. 

Og nå, første "familie-ferie" vi drar på så drikker han altfor mye, smygdrikker, og jeg merker han blir full og teit...! Jeg er absolutt "liberal" og åpen for fest, men IKKE når jeg har barna med meg!! 

Jeg ser også i morges at han har drukket mye mer enn det han sa til meg. Jeg konfrontere han, han beklager, og sier det ikke skal skje flere gang... 

Men jeg kjenner at jeg er kvalm. Og skuffet og så sint på ham som jeg faktisk aldri før har vært! Har lyst til å dumpe hele taperen, da spesielt siden jeg har tatt opp dette med han flere gang og nå skjer det igjen MED barna mine tilstede!! 

Men barna mine forguder han. Og jeg også. Når han er edru.. 

Fan heller, bare måtte få det ut en plass!! Har mest lyst til å skrike til han akkurat hva jeg tenker om han og det andre parret nå! At de er uansvarlige egoister som driftet i hva vi var enige om og driter i hva som er best for barna!! 

Men vi har enda nesten en uke igjen.. Og for barna sin del vil jeg at ferien skal bli best mulig 

Jeg vet hva svarene deres vil være: dump han.. Jeg vet.. 

Jeg vet bare ikke om jeg blir å klare det. For jeg elsker han virkelig (også). Barna også. Og han er både ansvarlig, voksen, og ok i hverdagen.. 

Men nå er det tredje gang han drikker "for mye", og hver gang har han sagt det det ikke skal skje flere gang.. Og nå skjer det (for første gang) med barna mine tilstede.. Og dette er første gang han er uærlig med meg ang dette - som jeg vet.. :(

Anonymkode: 9bbc9...dc2

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Særbo…

Anonymkode: c0c5d...868

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke så lurt å bo sammen? Trenger ikke å slå opp av den grunn, men når han tydeligvis har et annet syn på alkohol enn deg, og du kaller han taper for det, ja da kan jeg ikke se at samboerskap er så lurt. 

Anonymkode: 82187...566

• Liker 30
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Den dagen jeg kaller min mann for taper, ja, da er han ikke min mann lengre. 

Endret av Siljes_tanker
  • Liker 19
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å gi noe svar på dette når du ikke sier hvor mye de drikker. Det er helt normalt å drikke øl og vin når man er på ferie med barna. Det er ikke ok å bli full rundt barna, men å ta seg 5-6 enheter gjennom en dag er helt uproblematisk. At du skal sitte å bestemme at det skal være minimalt alkoholinntak i felles hjem, er i mitt hodet kontrollerende atferd. Skulle ikke forundre meg om mannen er like pissed på deg, du virker utrolig prippen og kontrollerende 

Anonymkode: a042e...2f4

• Liker 13
  • Nyttig 2
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Denne mannen kan du ikke flytte sammen med, og du bør tenke grundig over hele forholdet. Jeg hadde aldri utsatt barna mine for en mann som drikker på denne måten. 

AnonymBruker
Skrevet
Siljes_tanker skrev (4 minutter siden):

Den dagen jeg kaller min mann for taper, ja, da er han ikke min mann lengre. 

Helt enig. Har man en slik holdning til mannen så elsker man ikke mannen men fantasien.

Kan det tenkes ham blir full fordi det rett og slett blir for mye stress og mas på han?

Anonymkode: 1cc26...d7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om du kaller kjæresten din en taper, så er nok forholdet ikke liv laga.

Anonymkode: f06d5...eca

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er på ferie med kjæresten min. Vi er voksne og har med mine barn. Vi reiser sammen med et annet vennepar og deres barn. 

Men kjæresten min og det andre parret drikker alt for mye etter min "smak". Til og med barna mine bemerket det!! 

Planen er vi skal bli samboere, og vi har i den forbindelsen snakket og blitt enig i at de ukene barne er hos meg så skal alkoholinntaket være minimalt! Hans ord.. Og jeg har selvfølgelig vært enig.. 

Og nå, første "familie-ferie" vi drar på så drikker han altfor mye, smygdrikker, og jeg merker han blir full og teit...! Jeg er absolutt "liberal" og åpen for fest, men IKKE når jeg har barna med meg!! 

Jeg ser også i morges at han har drukket mye mer enn det han sa til meg. Jeg konfrontere han, han beklager, og sier det ikke skal skje flere gang... 

Men jeg kjenner at jeg er kvalm. Og skuffet og så sint på ham som jeg faktisk aldri før har vært! Har lyst til å dumpe hele taperen, da spesielt siden jeg har tatt opp dette med han flere gang og nå skjer det igjen MED barna mine tilstede!! 

Men barna mine forguder han. Og jeg også. Når han er edru.. 

Fan heller, bare måtte få det ut en plass!! Har mest lyst til å skrike til han akkurat hva jeg tenker om han og det andre parret nå! At de er uansvarlige egoister som driftet i hva vi var enige om og driter i hva som er best for barna!! 

Men vi har enda nesten en uke igjen.. Og for barna sin del vil jeg at ferien skal bli best mulig 

Jeg vet hva svarene deres vil være: dump han.. Jeg vet.. 

Jeg vet bare ikke om jeg blir å klare det. For jeg elsker han virkelig (også). Barna også. Og han er både ansvarlig, voksen, og ok i hverdagen.. 

Men nå er det tredje gang han drikker "for mye", og hver gang har han sagt det det ikke skal skje flere gang.. Og nå skjer det (for første gang) med barna mine tilstede.. Og dette er første gang han er uærlig med meg ang dette - som jeg vet.. :(

Anonymkode: 9bbc9...dc2

det er jo tydelig at han har et alkoholproblem. Drikke i smug? mister kontrollen og klarer ikke stoppe å drikke når han først begynner? Han er ikke bare en kjiping. Han har en sykdom. Her blr du revurdere hele forholdet inntil han skaffer seg hjelp. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje ikke så lurt å bo sammen? Trenger ikke å slå opp av den grunn, men når han tydeligvis har et annet syn på alkohol enn deg, og du kaller han taper for det, ja da kan jeg ikke se at samboerskap er så lurt. 

Anonymkode: 82187...566

han har ikke et annet syn på alkohol. Han er alkoholiker

• Liker 19
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke giddet en mann som prioriterer fylla over gode opplevelser, det der kommer du til å irritere deg grønn over etter hvert. 

Er noe innmari egoistisk med sånne semi-drankere.

Anonymkode: 4b445...f93

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

hvor gamle er barna?

Skrevet

Du sier du at barna har sagt noe om det og da er det for mye. Du sier du har merket at han er uærlig om alkohol tidligere. Du sier dere hadde en avtale om alkoholbruk. Du sier at han skjuler hvor mye han har drukket...

Er han alkoholiker?

Hvis han igjen og igjen er uærlig overfor deg om dette så viser han deg hvem han er. Da kan du ikke lenger stole på ordene hans mens handlingene hans. Og siden han har vist deg hvem han er så må du stole på han. Vil du være med en som setter alkohol foran deg og barna?

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva du enn gjør, ikke flytt sammen med han! 
Barns dine vil være deg takknemlig i fremtiden for at du skånet dem. 
Å vokse opp med en far/stefar som drikker for mye føles både utrygt og en skjemmes over å ha det sånn. 
Den gjengen som sitter og pælmer inn på på ferie sammen med barna sine tilstede er så røva at jeg har ikke ord. 
Dette er tredjerangs foreldre. 
Vær glad du har en bedre standard enn dem, og husk at den kjæresten din tydeligvis ikke har ryggrad når drikkevarene kommer på bordet.  

Anonymkode: 463f8...886

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vanskelig å gi noe svar på dette når du ikke sier hvor mye de drikker. Det er helt normalt å drikke øl og vin når man er på ferie med barna. Det er ikke ok å bli full rundt barna, men å ta seg 5-6 enheter gjennom en dag er helt uproblematisk. At du skal sitte å bestemme at det skal være minimalt alkoholinntak i felles hjem, er i mitt hodet kontrollerende atferd. Skulle ikke forundre meg om mannen er like pissed på deg, du virker utrolig prippen og kontrollerende 

Anonymkode: a042e...2f4

Det er ikke kontrollerende adferd å ønske edruskap rundt sine barn som er på ferie. Ts kan ikke bestemme hva mannen skal drikke men hun kan bestemme at hun og barna ikke skal være på ferie hvor det drikkes som på et vorspiel.

Jeg hadde sagt rett og slett at du/dere får drikke aleine uten oss. Og tatt med barna på daglige utflukter hvis det ikke lot seg gjøre å bo et annet sted den siste uka. 

Anonymkode: a601a...681

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Til og med barna mine bemerket det!! 

Reagerte barna på at han var "annerledes", eller reagerte de kun på at han hadde alkohol i glasset/boksen? Pga at de ikke er vant til at folk drikker alkohol rundt dem?

Flott at du holder deg edru. Det er de nok takknemlig for. Mange har den oppfatning at på ferie skal det drikkes fra morgen til kveld. Selv om de kun drikker i helger ellers. Slike folk reiser jeg og ungene mine ikke på ferie med. Og ville heller ikke bodd sammen med noen som har så forskjellig syn på alkohol og barn i forhold til meg.

Det kjæresten din sa om alkohol var løgn. Det vet du nå. Også alkoholkonsum om dere hadde vært samboere. Han sier bare det du vil høre. Det er for sent å innse sannheten når dere har flyttet sammen. Da blir det for mye pes å flytte fra hverandre igjen, og du vil godta mer og satse på at det blir bedre.

Anonymkode: c89e4...944

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta åsså tynn ut det han drikker med vann når fyren ser en annen vei.. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sååå glad jeg alltid reiser alene :) Eller med folk det går ann å omgås...

Anonymkode: 46a13...d6b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette her kan jeg love med 100% sikkerhet at ikke blir noe bedre. Om han allerede drikker hemningsløst med barna til stede, kommer han til å fortsette med det, og det kommer til å ta over livet ditt.

Anonymkode: 1f0fb...44a

• Liker 12
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...